Neustále stúpajúci výkon, ale aj špičkovú koncentráciu predviedla v rámci štvrtého podujatia slovenského šampionátu rally posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič v spolupráci s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC. Toto všetko sa udialo na podujatí pod názvom Beti Racing III. Rally Lubeník.
Ako sme vás už pred samotnou súťažou informovali, v rámci takmer dvojmesačnej prestávky seriálu DMACK Tyres Rally 2011, po víťazstve na domácej Rally Tribeč, Jaro Melichárek absolvoval operáciu členka, následne rehabilitácie, ale aj krátku dovolenku, na ktorej sa mu po drobnej nehode opäť vrátilo zranenie už operovaného členka. Napriek tomuto faktu však Jaro s Rišom ale aj celý Melico Racing Team vyrazili do Lubeníka, s predsavzatím bojovať o najvyššie priečky.
Opuchnutý členok však už pri obhliadkach tratí však neveštil nič dobré, Jaro ale dokázal potlačiť bolesť a skoncentrovať svoj výkon na maximum. Odmenou mu bolo víťazstvo už v prvej rýchlostnej skúške a v priebehu samotnej súťaže pridal ešte ďalšie štyri víťazstvá. Navyše dokázali Jaro s Rišom predviesť výkon, ktorý prítomní diváci ocenili poriadnym potleskom. Kto vie ako by reagovali, keby čo len tušili, že Jaro perfektný výkon podáva iba s veľkým sebazaprením.
Napriek vyhraným piatim rýchlostným skúškam z ôsmich, ale aj faktu, že po odjazdení vyše osemdesiat percent súťažných kilometrov boli Jaro s Rišom v rámci priebežného hodnotenia iba jednu desatinu sekundy za vedúcou posádkou, sa nakoniec v cieli museli uspokojiť „iba“ s druhým miestom, pričom od víťazstva ich delili len štyri celé jedna desatina sekundy. „Samotná súťaž bola nesmierne ťažká. Trate boli veľmi rýchle, bolo navyše veľmi teplo a udržiavať si absolútnu koncentráciu v týchto podmienkach nás stálo veľa síl. Na druhej strane to bola pekná súťaž čo sa týka súbojov, veď bojovať doslova o desatiny sekúnd, to sa nestáva každý deň a my sme si to počas celej súťaže riadne užívali. Bohužiaľ, nevyšlo to aj napriek faktu, že sme vyhrali väčšinu rýchlostných skúšok. Na jednej jedinej, ktorá bola veľmi rýchla a uskákaná, však aj napriek nášmu maximálnemu nasadeniu náš Lancer už nestíhal na predsa len novší Focus, a tá aj nakoniec o všetkom rozhodla. Aj o tom je však rally,“ povedal po prejazde cieľom Jaro Melichárek.
Melico Racing Team si okrem už spomínaného ocenenia zo súťaže Beti Racing 3. Rally Lubeník odviezol domov aj víťazný pohár v rámci súťaže tímov. V tejto súťaži okrem Jara Melicháreka a Riša Laseviča zastupovala topoľčiansky tím aj posádka Peter Jurečka – Matej Beťko jazdiaca na vozidle Renault Clio RS, ktorá sa umiestnila na najvyššej priečke v rámci triedy 8 do ktorej je ich vozidlo zaradené.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?