Neustále stúpajúci výkon, ale aj špičkovú koncentráciu predviedla v rámci štvrtého podujatia slovenského šampionátu rally posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič v spolupráci s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC. Toto všetko sa udialo na podujatí pod názvom Beti Racing III. Rally Lubeník.
Ako sme vás už pred samotnou súťažou informovali, v rámci takmer dvojmesačnej prestávky seriálu DMACK Tyres Rally 2011, po víťazstve na domácej Rally Tribeč, Jaro Melichárek absolvoval operáciu členka, následne rehabilitácie, ale aj krátku dovolenku, na ktorej sa mu po drobnej nehode opäť vrátilo zranenie už operovaného členka. Napriek tomuto faktu však Jaro s Rišom ale aj celý Melico Racing Team vyrazili do Lubeníka, s predsavzatím bojovať o najvyššie priečky.
Opuchnutý členok však už pri obhliadkach tratí však neveštil nič dobré, Jaro ale dokázal potlačiť bolesť a skoncentrovať svoj výkon na maximum. Odmenou mu bolo víťazstvo už v prvej rýchlostnej skúške a v priebehu samotnej súťaže pridal ešte ďalšie štyri víťazstvá. Navyše dokázali Jaro s Rišom predviesť výkon, ktorý prítomní diváci ocenili poriadnym potleskom. Kto vie ako by reagovali, keby čo len tušili, že Jaro perfektný výkon podáva iba s veľkým sebazaprením.
Napriek vyhraným piatim rýchlostným skúškam z ôsmich, ale aj faktu, že po odjazdení vyše osemdesiat percent súťažných kilometrov boli Jaro s Rišom v rámci priebežného hodnotenia iba jednu desatinu sekundy za vedúcou posádkou, sa nakoniec v cieli museli uspokojiť „iba“ s druhým miestom, pričom od víťazstva ich delili len štyri celé jedna desatina sekundy. „Samotná súťaž bola nesmierne ťažká. Trate boli veľmi rýchle, bolo navyše veľmi teplo a udržiavať si absolútnu koncentráciu v týchto podmienkach nás stálo veľa síl. Na druhej strane to bola pekná súťaž čo sa týka súbojov, veď bojovať doslova o desatiny sekúnd, to sa nestáva každý deň a my sme si to počas celej súťaže riadne užívali. Bohužiaľ, nevyšlo to aj napriek faktu, že sme vyhrali väčšinu rýchlostných skúšok. Na jednej jedinej, ktorá bola veľmi rýchla a uskákaná, však aj napriek nášmu maximálnemu nasadeniu náš Lancer už nestíhal na predsa len novší Focus, a tá aj nakoniec o všetkom rozhodla. Aj o tom je však rally,“ povedal po prejazde cieľom Jaro Melichárek.
Melico Racing Team si okrem už spomínaného ocenenia zo súťaže Beti Racing 3. Rally Lubeník odviezol domov aj víťazný pohár v rámci súťaže tímov. V tejto súťaži okrem Jara Melicháreka a Riša Laseviča zastupovala topoľčiansky tím aj posádka Peter Jurečka – Matej Beťko jazdiaca na vozidle Renault Clio RS, ktorá sa umiestnila na najvyššej priečke v rámci triedy 8 do ktorej je ich vozidlo zaradené.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.