Neustále stúpajúci výkon, ale aj špičkovú koncentráciu predviedla v rámci štvrtého podujatia slovenského šampionátu rally posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič v spolupráci s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC. Toto všetko sa udialo na podujatí pod názvom Beti Racing III. Rally Lubeník.
Ako sme vás už pred samotnou súťažou informovali, v rámci takmer dvojmesačnej prestávky seriálu DMACK Tyres Rally 2011, po víťazstve na domácej Rally Tribeč, Jaro Melichárek absolvoval operáciu členka, následne rehabilitácie, ale aj krátku dovolenku, na ktorej sa mu po drobnej nehode opäť vrátilo zranenie už operovaného členka. Napriek tomuto faktu však Jaro s Rišom ale aj celý Melico Racing Team vyrazili do Lubeníka, s predsavzatím bojovať o najvyššie priečky.
Opuchnutý členok však už pri obhliadkach tratí však neveštil nič dobré, Jaro ale dokázal potlačiť bolesť a skoncentrovať svoj výkon na maximum. Odmenou mu bolo víťazstvo už v prvej rýchlostnej skúške a v priebehu samotnej súťaže pridal ešte ďalšie štyri víťazstvá. Navyše dokázali Jaro s Rišom predviesť výkon, ktorý prítomní diváci ocenili poriadnym potleskom. Kto vie ako by reagovali, keby čo len tušili, že Jaro perfektný výkon podáva iba s veľkým sebazaprením.
Napriek vyhraným piatim rýchlostným skúškam z ôsmich, ale aj faktu, že po odjazdení vyše osemdesiat percent súťažných kilometrov boli Jaro s Rišom v rámci priebežného hodnotenia iba jednu desatinu sekundy za vedúcou posádkou, sa nakoniec v cieli museli uspokojiť „iba“ s druhým miestom, pričom od víťazstva ich delili len štyri celé jedna desatina sekundy. „Samotná súťaž bola nesmierne ťažká. Trate boli veľmi rýchle, bolo navyše veľmi teplo a udržiavať si absolútnu koncentráciu v týchto podmienkach nás stálo veľa síl. Na druhej strane to bola pekná súťaž čo sa týka súbojov, veď bojovať doslova o desatiny sekúnd, to sa nestáva každý deň a my sme si to počas celej súťaže riadne užívali. Bohužiaľ, nevyšlo to aj napriek faktu, že sme vyhrali väčšinu rýchlostných skúšok. Na jednej jedinej, ktorá bola veľmi rýchla a uskákaná, však aj napriek nášmu maximálnemu nasadeniu náš Lancer už nestíhal na predsa len novší Focus, a tá aj nakoniec o všetkom rozhodla. Aj o tom je však rally,“ povedal po prejazde cieľom Jaro Melichárek.
Melico Racing Team si okrem už spomínaného ocenenia zo súťaže Beti Racing 3. Rally Lubeník odviezol domov aj víťazný pohár v rámci súťaže tímov. V tejto súťaži okrem Jara Melicháreka a Riša Laseviča zastupovala topoľčiansky tím aj posádka Peter Jurečka – Matej Beťko jazdiaca na vozidle Renault Clio RS, ktorá sa umiestnila na najvyššej priečke v rámci triedy 8 do ktorej je ich vozidlo zaradené.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.