Vstup Volkswagenu do MS je pro Pettera Solberga poslední šance na tovární kokpit. Pokud by tato možnost neklapla, tak se Petter z nejvyšší ligy stáhne.
Od té doby, co se stáhlo z MS Subaru, tak se Petter Solberg snaží udržet na špici se svým soukromým týmem. U svých protivníků za to získává velký respekt. Nor je ve svém týmu totiž jako šéf i jako jezdec.
Nicméně poslední roky ho už dost unavily. I když se před kamerami stále prezentuje jako neuvěřitelně motivovaný a veselý optimista, v pozadí se stále více mluví o jeho konci. "Tak to už každopádně nemůžu dělat dále. Musím hledat sponzory, starat se o ně, aby byli spokojení, testovat auto a jezdit s ním. Je to velké množství práce," říká Petter.
Veškeré své naděje teď bývalý mistr světa vkládá do vstupu VW do MS v rally. Wolfsburgští teď zkoumají jezdecký trh a Solberg je samozřejmě na jejich seznamu. Rozhovory mezi oběma stranami běží na plné obrátky. Například na 24 hodinovce na Nürburgringu byl Petter viděn u VW. "Nasazení mého privátního týmu byla investice do budoucnosti. Teď bych se chtěl vrátit do nějakého továrního týmu."
Šéf VW pro motorsport, Kris Nissen, si však nenechá koukat do karet. Ještě má dost času, aby se rozhodl ohledně jezdů. "Až ve třetí části vývojových prací až půjde o výkon a přesné nastavení pro MS musí sedět nějaký zkušený pilot za volantem," říká Dán pro MSa. To by mělo být až ve druhé polovině roku 2012. Nějaké zastánce však Petter u VW má v každém případě. Jeho dřívější šéfinženýr a obchodní partner, Francois-Xavier Demaison, by měl být novým šéfem projektu Polo WRC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.