Vstup Volkswagenu do MS je pro Pettera Solberga poslední šance na tovární kokpit. Pokud by tato možnost neklapla, tak se Petter z nejvyšší ligy stáhne.
Od té doby, co se stáhlo z MS Subaru, tak se Petter Solberg snaží udržet na špici se svým soukromým týmem. U svých protivníků za to získává velký respekt. Nor je ve svém týmu totiž jako šéf i jako jezdec.
Nicméně poslední roky ho už dost unavily. I když se před kamerami stále prezentuje jako neuvěřitelně motivovaný a veselý optimista, v pozadí se stále více mluví o jeho konci. "Tak to už každopádně nemůžu dělat dále. Musím hledat sponzory, starat se o ně, aby byli spokojení, testovat auto a jezdit s ním. Je to velké množství práce," říká Petter.
Veškeré své naděje teď bývalý mistr světa vkládá do vstupu VW do MS v rally. Wolfsburgští teď zkoumají jezdecký trh a Solberg je samozřejmě na jejich seznamu. Rozhovory mezi oběma stranami běží na plné obrátky. Například na 24 hodinovce na Nürburgringu byl Petter viděn u VW. "Nasazení mého privátního týmu byla investice do budoucnosti. Teď bych se chtěl vrátit do nějakého továrního týmu."
Šéf VW pro motorsport, Kris Nissen, si však nenechá koukat do karet. Ještě má dost času, aby se rozhodl ohledně jezdů. "Až ve třetí části vývojových prací až půjde o výkon a přesné nastavení pro MS musí sedět nějaký zkušený pilot za volantem," říká Dán pro MSa. To by mělo být až ve druhé polovině roku 2012. Nějaké zastánce však Petter u VW má v každém případě. Jeho dřívější šéfinženýr a obchodní partner, Francois-Xavier Demaison, by měl být novým šéfem projektu Polo WRC.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?