Sébastien Loeb naznačil odchod od Citroënu. Je budoucnost Francouze spojená s německým továrním týmem Volkswagenu?
Sedminásobný světový šampion rally, Sébastien Loeb, hledá pravděpodobně novou výzvu a tou by mohl být vstup Volkswagenu do MS. 37letý Francouz si ale zároveň nechává volná vrátka a budoucnost u Citroënu nevylučuje. "Opravdu nemám ponětí, jak to bude dál. Snad potřebuji něco nového? Ještě sem se nerozhodl."
U Citroënu je dominantní Francouz často atakován svým mladším týmovým kolegou a tým se rozhodl do boje o pozice na čele soutěží nezasahovat. "Dobře, už sem vyhrál 7 titulů a doufám, že letos to opět vyjde a získám i 8., ale pokud bych vyhrál další titul, tak nevím, co by se změnilo. Na druhou stranu bych si přál, abych měl více volného času, který bych mohl strávit s moji rodinou, ale nějakou práci potřebuji."
"Pokud bych pokračoval s Citroënem dál v MS, tak nevím, co bych mohl mít za další výzvu," uvažuje Sébastien. Přímo se tedy nabízí přestup k prototypům (ve 24 hodinovce v Le Mans už Loeb startoval) a nebo změna týmu. Zatímco přestup k Mini Loeb vyloučil, přestup k VW se jeví jako více pravděpodobný.
"Podle mého názoru má tým Prodrive-Mini, podle toho jak je postavený, pouze malou šanci na úspěch a vítězství. Proto by pro mě nemělo smysl za ně jezdit. Pokud bych se měl rozhodnout pro novou výzvu, tak bych musel být schopný opět bojovat o titul a vítězství. U Volkswagenu vypadá situace jinak. Vypadají minimálně tak silně jako Citroën. Takhle si představuji tovární tým, který chce vyhrávat. Je to rozdíl ve srovnání s Mini."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.