Posádka slovenského RUFA Teamu v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla sa po dlhej jeden a pol mesačnej pauze opäť zapojí do bojov v rámci seriálu DMACK Tyres Rally 2011 na podujatí pod názvom 3. Beti Racing Rally Lubeník.
Rovnako ako na posledných dvoch podujatiach sa posádka predstaví na vozidle Ford Focus WRC. Organizátor pre všetky posádky prichystal nové rýchlostné skúšky. Ich dĺžka bude deväťdesiat kilometrov a počet deväť, pričom celková dĺžka trate sa zastavila na takmer dvesto tridsiatich kilometroch. Napriek faktu, že súťaž je zo športového pohľadu ponímaná ako jednodňová, už vo štvrtok čaká na súťažiacich obhliadka tratí.
V piatok nasleduje administratívne a technické preberanie a podvečer slávnostné predstavenie posádok na štartovej rampe. V sobotu od desiatej hodiny sa už súťaž rozbehne naplno. Po absolvovaní troch sekcií súťaže, z ktorých každá v sebe zahŕňa trojicu rýchlostných skúšok budú môcť prítomní diváci privítať najrýchlejšie posádky na cieľovej rampe od sedemnástej hodiny.
„V tomto momente nám patrí druhá priečka v priebežnom hodnotení seriálu, navyše v Lubeníku sa nám páči. Sú tu jedny z najkrajších rýchlostných skúšok v rámci celého slovenského šampionátu. Na prvom ročníku Rally Lubeník sa náš tím nezúčastnil, keďže bola vtedy súťaž zaradená iba ako voľné podujatie. Na druhom, čiže minuloročnom podujatí sa nám darilo a v cieli nám patrilo druhé miesto. Verím, že sa nám podarí aj v tomto roku v Lubeníku dobrý výsledok a chlapci ma potešia pekným umiestnením medzi špičkou absolútneho poradia,“ zhodnotil pred súťažné plány manažér tímu Ľubomír Kleman.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?