Pilot týmu Ford, Mikko Hirvonen, se těší na domácí Finskou rally. Podle něj by mohli zvláště hostující jezdci z Finska promluvit do pořadí na špici.
Jedna z nejlepších rally sezony se již blíží. Na konci července se totiž pojede proslulá Rally Finland. Mezi 124 přihlášenými posádkami má rovných 24 speciály WRC. Mezi hlavní favority patří také jezdci Fordu, Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Mikko před dvěma lety ve své domovině i vyhrál. Již tradičně jsou skandinávští jezdci ve Finsku velice silní. Posledním jezdcem, který nepochází ze Skandinávie a vyhrál zde, byl v roce 2008 Seb Loeb.
Mezi přihlášenými figurují také Janne Tuohino a Jari Ketomaa. Oba s vozy Ford Fiesta RS WRC. Dále také Matti Rantanen, který byl v roce 2009 senzačně pátý celkově, ten pojede se speciálem Mini WRC. "Plně rozumím tomu, proč všichni chtějí jet ve Finsku. Jde o to tempo, skoky a minulost této soutěže. Je to skvělá soutěž," říká Mikko Hirvonen pro autosport.com.
Mikko Hirvonen vloni ve Finsku zažil velkou nehodu...
Pauza mezi Řeckem a Finskem trvá šest týdnů. "Během pauzy stráví člověk nějaký čas doma. Během té doby cítíte, jak vzrůstá očekávání. Bude to skvělá rally." A koho by Hirvonen krom stálých účastníků MS jmenoval za černého koně soutěže? "Mladí kluci by mohli dosáhnout slušného výsledku, ale speciálně Rantanen je skvělý jezdec. Možná je to pro něj šance, jak si zajistit dobrý kokpit pro budoucnost. Při této startovní listině by mohlo být prvních 5 míst obsazeno Finy."
y
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?