Pilot týmu Ford, Mikko Hirvonen, se těší na domácí Finskou rally. Podle něj by mohli zvláště hostující jezdci z Finska promluvit do pořadí na špici.
Jedna z nejlepších rally sezony se již blíží. Na konci července se totiž pojede proslulá Rally Finland. Mezi 124 přihlášenými posádkami má rovných 24 speciály WRC. Mezi hlavní favority patří také jezdci Fordu, Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Mikko před dvěma lety ve své domovině i vyhrál. Již tradičně jsou skandinávští jezdci ve Finsku velice silní. Posledním jezdcem, který nepochází ze Skandinávie a vyhrál zde, byl v roce 2008 Seb Loeb.
Mezi přihlášenými figurují také Janne Tuohino a Jari Ketomaa. Oba s vozy Ford Fiesta RS WRC. Dále také Matti Rantanen, který byl v roce 2009 senzačně pátý celkově, ten pojede se speciálem Mini WRC. "Plně rozumím tomu, proč všichni chtějí jet ve Finsku. Jde o to tempo, skoky a minulost této soutěže. Je to skvělá soutěž," říká Mikko Hirvonen pro autosport.com.
Mikko Hirvonen vloni ve Finsku zažil velkou nehodu...
Pauza mezi Řeckem a Finskem trvá šest týdnů. "Během pauzy stráví člověk nějaký čas doma. Během té doby cítíte, jak vzrůstá očekávání. Bude to skvělá rally." A koho by Hirvonen krom stálých účastníků MS jmenoval za černého koně soutěže? "Mladí kluci by mohli dosáhnout slušného výsledku, ale speciálně Rantanen je skvělý jezdec. Možná je to pro něj šance, jak si zajistit dobrý kokpit pro budoucnost. Při této startovní listině by mohlo být prvních 5 míst obsazeno Finy."
y
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.