Pilot týmu Ford, Mikko Hirvonen, se těší na domácí Finskou rally. Podle něj by mohli zvláště hostující jezdci z Finska promluvit do pořadí na špici.
Jedna z nejlepších rally sezony se již blíží. Na konci července se totiž pojede proslulá Rally Finland. Mezi 124 přihlášenými posádkami má rovných 24 speciály WRC. Mezi hlavní favority patří také jezdci Fordu, Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Mikko před dvěma lety ve své domovině i vyhrál. Již tradičně jsou skandinávští jezdci ve Finsku velice silní. Posledním jezdcem, který nepochází ze Skandinávie a vyhrál zde, byl v roce 2008 Seb Loeb.
Mezi přihlášenými figurují také Janne Tuohino a Jari Ketomaa. Oba s vozy Ford Fiesta RS WRC. Dále také Matti Rantanen, který byl v roce 2009 senzačně pátý celkově, ten pojede se speciálem Mini WRC. "Plně rozumím tomu, proč všichni chtějí jet ve Finsku. Jde o to tempo, skoky a minulost této soutěže. Je to skvělá soutěž," říká Mikko Hirvonen pro autosport.com.
Mikko Hirvonen vloni ve Finsku zažil velkou nehodu...
Pauza mezi Řeckem a Finskem trvá šest týdnů. "Během pauzy stráví člověk nějaký čas doma. Během té doby cítíte, jak vzrůstá očekávání. Bude to skvělá rally." A koho by Hirvonen krom stálých účastníků MS jmenoval za černého koně soutěže? "Mladí kluci by mohli dosáhnout slušného výsledku, ale speciálně Rantanen je skvělý jezdec. Možná je to pro něj šance, jak si zajistit dobrý kokpit pro budoucnost. Při této startovní listině by mohlo být prvních 5 míst obsazeno Finy."
y
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.