Jezdec Citroënu, Kimi Räikkönen se v MS v rally stále učí něčemu novému. Tento sport ho navíc baví, přesto má ale další aktivity v USA.
Po skončení úspěšné kariéry v F1 se Kimi začal věnovat rally. Fin se v rally učí neustále novým věcem a počet jeho chyb se snižuje. Po prvních sedmi závodech letošního roku je Iceman zatím na osmém místě průběžného pořadí i přesto, že v Argentině a na Sardinii nestartoval. Během této pauzy okusil americké NASARy. Hlavní pozornost jezdce však stále má MS v rally a jeho Team ICE1.
Jak těžké bylo po delší pauze opět usednout do Citroënu DS3 WRC? "Nebylo to zase tak lehké, protože mám pořád docela málo zkušeností. Poslední auto, se kterým jsem předtím jel, byl Nascar truck. To bylo něco kompletně jiného," říká Kimi pro wrc.com. "Nascar byla dobrá zábava. Vyžaduje to kompletně jiný jezdecký styl, ale jede se s tím dobře. Letos tam pojedu ještě nějaké závody."
"Moje hlavní koncetrace však zůstává na rally. Líbí se mi to a myslím si, že dělám pokroky. Ze zbytku sezony musíme získat maximum." Kimi se teď se svým navigátorem, Kajem Lindströmem, snaží zapracovat hlavně na rozpisu. "Abyste mohli slavit úspěchy, tak se musíte řídit zkušenostmi. Nemůžete přeskočit ten proces učení se."
"Váš rozpis musí být kompletně správný, to je ten největší rozdíl oproti F1. Tento poslední krůček dělá rozdíl. Ale je nejtěžší ho zvládnout." Na královnu motorsportu Kimi zase tak často nemyslí: "Líbí se mi Spa, je to výborná trať. Můj nejlepší závod byl v Brazílii 2007, kde jsem vyhrál titul mistra světa. Byl to nezapomenutelný závod a já ho jel celý na plný plyn."
Jako mistr světa je Kimi příkladem pro mnoho svých fandů. "Vlastně nemám žádného hrdinu. Když si tak projíždím ty obličeje, tak se mi asi líbil charakter Jamese Hunta. V rally to byl Tommi Mäkinen, je to dobrý typ." A co dělá Kimi o volných víkendech? "Volný čas trávím s přáteli na své lodi. Loď je výborná, tam vás nikdo neruší."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.