Jezdec Citroënu, Kimi Räikkönen se v MS v rally stále učí něčemu novému. Tento sport ho navíc baví, přesto má ale další aktivity v USA.
Po skončení úspěšné kariéry v F1 se Kimi začal věnovat rally. Fin se v rally učí neustále novým věcem a počet jeho chyb se snižuje. Po prvních sedmi závodech letošního roku je Iceman zatím na osmém místě průběžného pořadí i přesto, že v Argentině a na Sardinii nestartoval. Během této pauzy okusil americké NASARy. Hlavní pozornost jezdce však stále má MS v rally a jeho Team ICE1.
Jak těžké bylo po delší pauze opět usednout do Citroënu DS3 WRC? "Nebylo to zase tak lehké, protože mám pořád docela málo zkušeností. Poslední auto, se kterým jsem předtím jel, byl Nascar truck. To bylo něco kompletně jiného," říká Kimi pro wrc.com. "Nascar byla dobrá zábava. Vyžaduje to kompletně jiný jezdecký styl, ale jede se s tím dobře. Letos tam pojedu ještě nějaké závody."
"Moje hlavní koncetrace však zůstává na rally. Líbí se mi to a myslím si, že dělám pokroky. Ze zbytku sezony musíme získat maximum." Kimi se teď se svým navigátorem, Kajem Lindströmem, snaží zapracovat hlavně na rozpisu. "Abyste mohli slavit úspěchy, tak se musíte řídit zkušenostmi. Nemůžete přeskočit ten proces učení se."
"Váš rozpis musí být kompletně správný, to je ten největší rozdíl oproti F1. Tento poslední krůček dělá rozdíl. Ale je nejtěžší ho zvládnout." Na královnu motorsportu Kimi zase tak často nemyslí: "Líbí se mi Spa, je to výborná trať. Můj nejlepší závod byl v Brazílii 2007, kde jsem vyhrál titul mistra světa. Byl to nezapomenutelný závod a já ho jel celý na plný plyn."
Jako mistr světa je Kimi příkladem pro mnoho svých fandů. "Vlastně nemám žádného hrdinu. Když si tak projíždím ty obličeje, tak se mi asi líbil charakter Jamese Hunta. V rally to byl Tommi Mäkinen, je to dobrý typ." A co dělá Kimi o volných víkendech? "Volný čas trávím s přáteli na své lodi. Loď je výborná, tam vás nikdo neruší."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?