Jezdec Citroënu, Kimi Räikkönen se v MS v rally stále učí něčemu novému. Tento sport ho navíc baví, přesto má ale další aktivity v USA.
Po skončení úspěšné kariéry v F1 se Kimi začal věnovat rally. Fin se v rally učí neustále novým věcem a počet jeho chyb se snižuje. Po prvních sedmi závodech letošního roku je Iceman zatím na osmém místě průběžného pořadí i přesto, že v Argentině a na Sardinii nestartoval. Během této pauzy okusil americké NASARy. Hlavní pozornost jezdce však stále má MS v rally a jeho Team ICE1.
Jak těžké bylo po delší pauze opět usednout do Citroënu DS3 WRC? "Nebylo to zase tak lehké, protože mám pořád docela málo zkušeností. Poslední auto, se kterým jsem předtím jel, byl Nascar truck. To bylo něco kompletně jiného," říká Kimi pro wrc.com. "Nascar byla dobrá zábava. Vyžaduje to kompletně jiný jezdecký styl, ale jede se s tím dobře. Letos tam pojedu ještě nějaké závody."
"Moje hlavní koncetrace však zůstává na rally. Líbí se mi to a myslím si, že dělám pokroky. Ze zbytku sezony musíme získat maximum." Kimi se teď se svým navigátorem, Kajem Lindströmem, snaží zapracovat hlavně na rozpisu. "Abyste mohli slavit úspěchy, tak se musíte řídit zkušenostmi. Nemůžete přeskočit ten proces učení se."
"Váš rozpis musí být kompletně správný, to je ten největší rozdíl oproti F1. Tento poslední krůček dělá rozdíl. Ale je nejtěžší ho zvládnout." Na královnu motorsportu Kimi zase tak často nemyslí: "Líbí se mi Spa, je to výborná trať. Můj nejlepší závod byl v Brazílii 2007, kde jsem vyhrál titul mistra světa. Byl to nezapomenutelný závod a já ho jel celý na plný plyn."
Jako mistr světa je Kimi příkladem pro mnoho svých fandů. "Vlastně nemám žádného hrdinu. Když si tak projíždím ty obličeje, tak se mi asi líbil charakter Jamese Hunta. V rally to byl Tommi Mäkinen, je to dobrý typ." A co dělá Kimi o volných víkendech? "Volný čas trávím s přáteli na své lodi. Loď je výborná, tam vás nikdo neruší."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?