Al-Attiyah odmítl Volkswagen a jeho program WRC!

Al-Attiyah, Nasser - Bernacchini, Giovanni
Al-Attiyah, Nasser - Bernacchini, Giovanni, foto: www.ircseries.com
iM2 29. června 2011 16:39
Sdílej:

Už to tak vypadá, že Nasser Al-Attiyah odmítl podepsat smlouvu s Volkswagenem poté, co jej německá automobilka odmítla podporovat v jeho obhajobě Dakarského vítězství v roce 2012.

Vítěz letošní Rally Dakar byl spojován s Volkswagenem a jeho programem v MS, jenže Katařan se s ním rozchází poté, co mu bylo v neděli oznámeno, že pro něj nebude k dispozici žádný privátní Race Touareg 3 pro rok 2012. Očekává se tedy, že se Al-Attiyah domluví s týmem X-Raid, kde by se stal týmovým kolegou Stéphana Peterhansela a bojoval o další prvenství v pouštním maratonu s vozem Mini. Nasser už tým X-Raid navštívil a vůz si prohlédl.

40letý jezdec měl na stole nabídku od VW, která mu zaručovala, že se bude podílet na vývoji Pola WRC v průběhu příští sezony, do soutěží MS by zatím nastupoval se Škodou Fabia S2000. Al-Attiyah měl být v centru příprav nového speciálu WRC.

Teď se čeká, že v příštím roce pojede v MS buďto s Citroënem nebo Fordem. "Byl jsem šokován, když mi bylo řečeno, že pro mne nebude žádné auto na Dakar 2012. Mí sponzoři mi řekli, že chtějí, abych jel s jejich podporou Dakar. Mohu jet s Mini, ale to znamená, že už nemohu dále spolupracovat s VW," líčí svoji situaci Katařan.

Al-Attiyah se měl od Finska vráti za volant Fabie S2000

"Jsem ale šťastný, mám kontrakt s Fordem nebo Citroënem. Příští rok pojedu všechny soutěže MS s jejich vozem. Mohu navíc jet Dakar, věřím, že ho mohu s vozem Mini vyhrát. Proč čekat až do roku 2013 na Volkswagen? Chci si užít tyto roky ve vrcholné disciplíně a díky mému sponzorovi, společnosti Barwa, mohu s WRC jezdit už příští rok."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.