Už to tak vypadá, že Nasser Al-Attiyah odmítl podepsat smlouvu s Volkswagenem poté, co jej německá automobilka odmítla podporovat v jeho obhajobě Dakarského vítězství v roce 2012.
Vítěz letošní Rally Dakar byl spojován s Volkswagenem a jeho programem v MS, jenže Katařan se s ním rozchází poté, co mu bylo v neděli oznámeno, že pro něj nebude k dispozici žádný privátní Race Touareg 3 pro rok 2012. Očekává se tedy, že se Al-Attiyah domluví s týmem X-Raid, kde by se stal týmovým kolegou Stéphana Peterhansela a bojoval o další prvenství v pouštním maratonu s vozem Mini. Nasser už tým X-Raid navštívil a vůz si prohlédl.
40letý jezdec měl na stole nabídku od VW, která mu zaručovala, že se bude podílet na vývoji Pola WRC v průběhu příští sezony, do soutěží MS by zatím nastupoval se Škodou Fabia S2000. Al-Attiyah měl být v centru příprav nového speciálu WRC.
Teď se čeká, že v příštím roce pojede v MS buďto s Citroënem nebo Fordem. "Byl jsem šokován, když mi bylo řečeno, že pro mne nebude žádné auto na Dakar 2012. Mí sponzoři mi řekli, že chtějí, abych jel s jejich podporou Dakar. Mohu jet s Mini, ale to znamená, že už nemohu dále spolupracovat s VW," líčí svoji situaci Katařan.
Al-Attiyah se měl od Finska vráti za volant Fabie S2000
"Jsem ale šťastný, mám kontrakt s Fordem nebo Citroënem. Příští rok pojedu všechny soutěže MS s jejich vozem. Mohu navíc jet Dakar, věřím, že ho mohu s vozem Mini vyhrát. Proč čekat až do roku 2013 na Volkswagen? Chci si užít tyto roky ve vrcholné disciplíně a díky mému sponzorovi, společnosti Barwa, mohu s WRC jezdit už příští rok."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?