Mini kritizovalo nový kvalifikační formát shakedownu, který by měl začít platit od příští sezony. Z jakéhosi před závodního testu totiž shakedown bude určovat startovní pozici do prvního dne jednotlivých podniků.
Tato změna byla schválena na zasedání World Motor Sport Council na začátku tohoto měsíce. Nicméně od ní může být upuštěno, pokud by se týmy shodli na tom, že by to představovalo moc velkou výhodu pro nejrychlejší jezdce.
David Richards - muž, který stojí za návratem Mini do WRC - k tomu řekl: "Tento rok jsme viděli nejtěsnější rally v historii tohoto sportu a chtěli bychom to měnit? To je blbost! Jezdci by to neměli rádi, vedoucí výrobci také ne, ale fandové ano."
Manažerka WRC, Michele Moutonová, která se společně s Jeanem Todtem zúčastnila Rally Acropolis k tomu řekla: "Znám pozici Mini. Chtějí co nejvíce snížit odstup, ale co je soutěžení? Nejrychlejší si nezaslouží handicap."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?