Wilson by si rivalitu v týmu užil. Nevzniká i u Fordu?

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Ford Motor Company
iM2 26. června 2011 18:35
Sdílej:

Boss týmu Ford, Malcolm Wilson, řekl, že by si užíval, pokud by i v jeho týmu byla taková vnitřní rivalita, jaká je momentálně v týmu Citroën.

Duel o vítězství na Rally Acropolis mezi Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem byl jedním z vrcholů rozbité soutěže. Soutěž měla dohru i po jejím konci, když Loeb otevřeně kritizoval Citroën za to, že pomohl Ogierovi svým taktickým rozhodnutím k vítězství. 

Malcolm Wilson, šéf továrního týmu Ford, si podobnou situaci užil před 11 lety právě na Acropolis Rally. Tehdy požádal Carlose Sainze, aby nechal vyhrát Colina McRae. Španěl ztrácel před poslední etapou na vedoucího kolegu 48s. Carlos si tuto prosbu vyložil po svém a svoji ztrátu zlikvidoval, dostal se do čela s asi minutovým náskokem a poté až těsně před koncem poslední RZ na minutu zastavil. 

"Jsem starší a moudřejší než jsem býval. Teď už bych takovou situaci zvládl jinak. Věřím, že bych dokázal dva takové rivali zvládnout. Vím přesně, čím si Citroën momentálně prochází. Je to velmi složitá a delikátní situace. Opravdu bych si ale užil, kdybych byl opět v takové situaci. Podle mě je to krásný problém," říká Wilson.

Ford opět nedokázal porazit konkurenční Citroën, přitom rychlost Fiesty WRC je již na podobné úrovni, jako Citroënu DS3 WRC. Technické problémy ale opět potkaly Jariho-Mattiho Latvalu, rychlejšího z obou Finů ve službách Fordu. Konkrétně se jednalo o rozbitý zadní diferenciál. Mikko Hirvonen soutěž dokončil jako třetí, celkově je druhý. Latvala po Řecké rally přiznal, že byl překvapen chabou rychlostí svého kolegy.

"Není žádný pochyb o tom, že je Mikko konzistentní. Ale občas mi přijde, že jiskru, kterou má například v powerstage, by potřeboval pro celou rally. Občas jako by ji postrádal v boji během rally. Začal velmi dobře, ale myslím si, že kdybychom se vrátili do roku 2009, tak by tuto rally vyhrál," řekl na adresu Hirvonena Latvala

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.