Boss týmu Ford, Malcolm Wilson, řekl, že by si užíval, pokud by i v jeho týmu byla taková vnitřní rivalita, jaká je momentálně v týmu Citroën.
Duel o vítězství na Rally Acropolis mezi Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem byl jedním z vrcholů rozbité soutěže. Soutěž měla dohru i po jejím konci, když Loeb otevřeně kritizoval Citroën za to, že pomohl Ogierovi svým taktickým rozhodnutím k vítězství.
Malcolm Wilson, šéf továrního týmu Ford, si podobnou situaci užil před 11 lety právě na Acropolis Rally. Tehdy požádal Carlose Sainze, aby nechal vyhrát Colina McRae. Španěl ztrácel před poslední etapou na vedoucího kolegu 48s. Carlos si tuto prosbu vyložil po svém a svoji ztrátu zlikvidoval, dostal se do čela s asi minutovým náskokem a poté až těsně před koncem poslední RZ na minutu zastavil.
"Jsem starší a moudřejší než jsem býval. Teď už bych takovou situaci zvládl jinak. Věřím, že bych dokázal dva takové rivali zvládnout. Vím přesně, čím si Citroën momentálně prochází. Je to velmi složitá a delikátní situace. Opravdu bych si ale užil, kdybych byl opět v takové situaci. Podle mě je to krásný problém," říká Wilson.
Ford opět nedokázal porazit konkurenční Citroën, přitom rychlost Fiesty WRC je již na podobné úrovni, jako Citroënu DS3 WRC. Technické problémy ale opět potkaly Jariho-Mattiho Latvalu, rychlejšího z obou Finů ve službách Fordu. Konkrétně se jednalo o rozbitý zadní diferenciál. Mikko Hirvonen soutěž dokončil jako třetí, celkově je druhý. Latvala po Řecké rally přiznal, že byl překvapen chabou rychlostí svého kolegy.
"Není žádný pochyb o tom, že je Mikko konzistentní. Ale občas mi přijde, že jiskru, kterou má například v powerstage, by potřeboval pro celou rally. Občas jako by ji postrádal v boji během rally. Začal velmi dobře, ale myslím si, že kdybychom se vrátili do roku 2009, tak by tuto rally vyhrál," řekl na adresu Hirvonena Latvala
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?