Lepší místo pro první vítězství v seriálu MS kategorie SWRC by se hledalo těžko. Tým Red Bull ŠKODA zvítězil na legendární Acropolis Rally, jedné z nejtěžších soutěží.
Juho Hänninen zvítězil ve čtvrtém podniku po mistrovském výkonu, při kterém se spoléhal na svou rychlost, trpělivost a chladnou hlavu a dostal se tak do vedení šampionátu. Hänninen byl od začátku ostražitý a jedním z nejrychlejších, vyvaroval se jezdeckých chyb a technických problémů a mohl také díky výpadkům soupeřů diktovat tempo. Až do šesté rychlostní zkoušky zůstával „na dostřel“ a vytvářel tlak na prvního Tänaka na Fordu. Nicméně ani Juho se nevyvaroval drobných problémů – na první a druhé erzetě měl defekt pneumatiky a také trefil skálu – vše se obešlo ale bez vážnějších následků. Po vypadnutí Tänaka na sedmé erzetě zvyšoval náskok na ostatní soupeře a v cíli byl o téměř pět minut rychlejší než v pořadí druhý Portugalec Sousa na Fordu.Juho Hänninen po svém prvním vítězství v sezoně přebírá vedení v šampionátu: „Perfektní víkend pro tým, pro nás s Mikkem a pro celý šampionát. Byla to skutečně nejtěžší Acropolis v historii. Děkuji všem, na další soutěž do rodného Finska jedeme jako první v šampionátu, to je skvělé.“Hermann Gassner chtěl na řecké rally zejména dojet do cíle, což také splnil. Křivka jeho výkonnosti ukazuje dále vzestupnou tendenci, což je pro další jeho vývoj to nejdůležitější. Vysněné podium mu po problémech s olejem v převodovce či hodinách na trati těsně uniklo. I on vyzařoval spokojenost: „Skutečně nejtěžší rally, jakou jsme doposud absolvovali. Po pár problémech musíme být rádi, že jsme v cíli. Bylo strašně těžké najít optimální rytmus mezi rychlostí a jistou jízdou, ale povedlo se. Bez našich problémů jsme mohli dokonce pomýšlet na podium!“Týmový šéf Raimund Baumschlager rovněž neskrýval nadšení: „Byl to mistrovský výkon od celého týmu. Vše jsme měli pod kontrolou a Juho ukázal svoje výtečné schopnosti na nejtěžší šotolině. Musím pogratulovat i Hermannovi, který měl za úkol absolvovat v Řecku co nejvíce kilometrů. Skvělý víkend pro celý tým.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.