Posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek zdárně dokončila nejnáročnější letošní podnik světového šampionátu – řeckou Akropolis rally.
Po problémech v první etapě se musela spokojit s pátým místem. Absolutně jihlavská dvojice obsadila 15. pozici. „Vše podstatné se z našeho pohledu odehrálo už v pátek. Jeli jsme na zadní náhon, mezi zkouškami byl pouze přechodný servis, kde se nedalo nic opravit. První den byl pro nás zakletý…
Druhý den jsme to zkusili, zda můžeme třeba pomýšlet na Gassnera nebo Turána, ale ztráta byla extrémní. Nakonec jsme šťastní alespoň za páté místo. Ale viděli jsme, že jsme schopni bojovat o vítězství, rychlost v nás je, ale auto bylo tentokrát proti nám. Pro vývoj šampionátu je to však trochu ztráta, přece jen na Akropolis bylo potřeba být trochu blíže Juhovi Hänninenovi. Ve Finsku nám nejspíš hodně uteče, silný je i na asfaltech. Bohužel naše strategie nám nevyšla a na asfaltech budeme muset hodně zabrat,“ komentoval řecký start Martin Prokop. Rally Akropolis - SWRC 1. J. HANNINEN (Škoda) 4:16:19.0 2. B. SOUSA (Ford) + 4:54.6 3. F. TURÁN (Ford) + 6:17.3 4. H. GASSNER (Škoda) + 7:08.7 5. M. PROKOP (Ford) + 8:58.4 6. N. AL-ATTIYAH (Ford) + 10:04.97. E. BRYNILDSEN (Škoda) + 21:22.5 8. K. KRUUDA (Škoda) + 50:03.1
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?