Chod Fordu Fiesta Super 2000 byl v průběhu druhého dne řecké Akropolis rally bezproblémový, dvojice Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek se však posouvala vzhůru výsledkovou listinou jen díky problémům soupeřů.
Česká dvojice zajela během dne pět druhých časů. Tuto sérii narušila jen jízda v prachu za Brynildsenem v RZ8 (jel bez posilovače řízení, 4. čas) a závěrečná noční RZ13 (3. čas za Al-Attiyahem a Hänninenem).
Jinak byla česká dvojice Hänninenovi a Al-Attiyahovi vyrovnaným soupeřem, bohužel karty už byly předem rozdány. S výraznou ztrátou po první etapě česká posádka nemohla dělat zázraky. Kupředu se posunula po výpadku Estonce Tänaka a posléze Nora Brynildsena. Po druhé etapě jí patří pátá příčka, absolutně figuruje na 15. příčce. „Technika dnes fungovala bezchybně, také rychlost byla v pohodě. Ale v podstatě není moc s kým závodit. Je to trochu čekání na chyby soupeřů, čímž bychom si polepšili o nějaký bodík do hodnocení SWRC. Dnes byly podmínky hodně drsné, převládaly rozbité pasáže, náročné na auto. Určitě to byl nejtěžší den na Akropolis, opravdová řecká klasika, jak tomu bývalo v minulosti. Dopoledne jsme zvládli bez nějakých zaváhání, bohužel za Brynildsenem jsme ztratili asi dvacet sekund, což by při naší ztrátě na Gassnera stejně nic moc neřešilo. V poledním servisu jsme trochu zapracovali na nastavení, s časy v druhých průjezdech jsem byl spokojen. V noci bylo na řadě míst hodně prachu, což není se světelnou rampou nic příjemného, ale jsme v cíli. Zítra nás čeká více než šedesát ostrých kilometrů,“ komentoval průběh závodu Martin Prokop. SWRC - po II. etapě:1. Hänninen (FIN) 3:29:22.62. Sousa (P) + 4:00.33. Turán (HUN) + 4:59.54. Gassner (D) + 6:21.95. Prokop (CZ) + 9:24.36. Al-Attiyah (QA) + 10:58.97. Brynildsen (N) + 21:06.78. Kruuda (EE) + 41:10.5
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?