Rally Acropolis již první den ukázala proč je považována za ikonu rallyových soutěží. Extrémně rozbité tratě se spoustou kamení a všudypřítomného prachu, vysoké teploty a dlouhé rychlostní zkoušky prověřují jak posádky, tak vozy na maximum. Spousta pilotů měla dnes defekt či technické problémy, jezdci Red Bull Škoda týmu se drží ve hře – Hänninen je po šesti rychlostních zkouškách prvního dne druhý o 29 vteřin, Gassner pátý se ztrátou 3:15 minuty na vedoucího Tänaka na Fordu.
Juho Hänninen první den hodnotí pozitivně: „Měli jsme dva defekty, jednou malou srážku se skálou, ale nic vážného. Ztrácíme půlminutu, což na této soutěži nic neznamená, na druhou stranu každé zrychlení zde zvyšuje riziko defektu více než kdekoliv jinde. Tratě jsou zde moc rozbité, mnoho soupeřů na to doplatilo.“
Hermann Gassner je s pátým místem po prvním dni spokojený: „Nejnáročnější soutěž, co jsme kdy zatím jeli. Je hrozně lehké zde udělat chybu nebo prorazit gumu. Jsme stále ve hře a to je nejdůležitější.“
Rally Acropolis pokračuje v sobotu sedmi rychlostními zkouškami a stejnou porcí kilometrů jako dnes (142). V neděli je pak na pořadu závěrečných pět mrzet a 65 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?