Jezdec Czech Ford National Teamu Martin Prokop si řeckou Akropolis chtěl užít, bojovat o maximální bodový zisk. Ale průběh prvního dne se stal pro jihlavského jezdce černou můrou.
Na vině byl technický problém vozu Ford Fiesta Super 2000, který českou posádku zpomalil na všech šesti rychlostních zkouškách první etapy. V jejím cíli Prokop s Tománkem figurují na sedmém místě hodnocení SWRC.
„Ráno se začínalo 120 kilometrovým přejezdem. Během přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce prasklo uchycení přední poloosy, a tak jsme celý den jeli pouze s pohonem zadních kol. Bylo to jako s bavorákem, fiesta byla téměř neřiditelná. Neměli jsme trakci, byl problém v zatáčkách. Než jsem se tomu přizpůsobil, několikrát nás postihly hodiny.
Navíc během dne byl v harmonogramu pouze přechodný servis, takže vzniklá situace neměla řešení. Pořadatelé ale naši situaci pochopili, a tak lídr Tänak startoval za námi do zkoušek o pět minut později, čímž se všichni vyvarovali zbytečných krizových situací.
I přes výrazné ztráty v jednotlivých testech jsme se rozhodli pokračovat, čímž jsme během dne ztratili výrazně méně než kdybychom odstoupili.
Ve večerním servisu se na fiestě tvrdě pracovalo, vše je vyměněné a snad už zítra budeme pokračovat v ostrém tempu. Zkusíme zabrat a uvidíme, jak reálné je přiblížit se Gassnerovi,“ popsal smolné okamžiky Martin Prokop.
Průběžné pořadí SWRC (6 RZ)
1. O. TÄNAK 1:42:56.6
2. J. HANNINEN + 29.2
3. B. SOUSA + 1:33.8
4. E. BRYNILDSEN + 2:22.9
5. F. TURÁN + 3:12.5
6. H. GASSNER + 3:15.0
7. M. PROKOP + 9:28.1
8. N. AL-ATTIYAH + 12:02.8
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?