Jezdec Czech Ford National Teamu Martin Prokop si řeckou Akropolis chtěl užít, bojovat o maximální bodový zisk. Ale průběh prvního dne se stal pro jihlavského jezdce černou můrou.
Na vině byl technický problém vozu Ford Fiesta Super 2000, který českou posádku zpomalil na všech šesti rychlostních zkouškách první etapy. V jejím cíli Prokop s Tománkem figurují na sedmém místě hodnocení SWRC.
„Ráno se začínalo 120 kilometrovým přejezdem. Během přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce prasklo uchycení přední poloosy, a tak jsme celý den jeli pouze s pohonem zadních kol. Bylo to jako s bavorákem, fiesta byla téměř neřiditelná. Neměli jsme trakci, byl problém v zatáčkách. Než jsem se tomu přizpůsobil, několikrát nás postihly hodiny.
Navíc během dne byl v harmonogramu pouze přechodný servis, takže vzniklá situace neměla řešení. Pořadatelé ale naši situaci pochopili, a tak lídr Tänak startoval za námi do zkoušek o pět minut později, čímž se všichni vyvarovali zbytečných krizových situací.
I přes výrazné ztráty v jednotlivých testech jsme se rozhodli pokračovat, čímž jsme během dne ztratili výrazně méně než kdybychom odstoupili.
Ve večerním servisu se na fiestě tvrdě pracovalo, vše je vyměněné a snad už zítra budeme pokračovat v ostrém tempu. Zkusíme zabrat a uvidíme, jak reálné je přiblížit se Gassnerovi,“ popsal smolné okamžiky Martin Prokop.
Průběžné pořadí SWRC (6 RZ)
1. O. TÄNAK 1:42:56.6
2. J. HANNINEN + 29.2
3. B. SOUSA + 1:33.8
4. E. BRYNILDSEN + 2:22.9
5. F. TURÁN + 3:12.5
6. H. GASSNER + 3:15.0
7. M. PROKOP + 9:28.1
8. N. AL-ATTIYAH + 12:02.8
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?