Asi nejslavnější Ford Fiesta S2000, která byla postavena - auto Mikky Hirvonena, se kterým vyhrál na Rally Monte Carlo 2010, se tento víkend představí na asfaltové rally v Irsku.
Mikko Hirvonen vyhrál úvodní podnik IRC před dvěma lety s Fordem Fiesta S2000, který byl připraven M-Sportem a jeho registrace byla MM59ORT. Teď se za volantem tohoto vozu objeví Alastair Fisher, vycházející rallyová hvězda ze Severního Irska, na soutěži Donegal International Rally.
"Jet s vozem kategorie S2000 je něco, o co jsem se snažil od začátku tohoto roku. Je dobré, že budu moci jet zrovna s tímto vozem. Pojedu proti vozům specifikace WRC na velmi rychlých zkouškách, takže bude zajímavé sledovat, jak na tom budeme. Nejdůležitější bude, abych se dostal do cíle a získal co nejvíce zkušeností," říká mladý jezdec.
Mladý Alastair Fisher pojede přesně s tímto vozem...
Fisher se také nedávno objevil ve WRC Akademii, kde závodil s Fiestou R2. Momentálně se však snaží sehnat ještě jiné auto S2000, se kterým by se rád zúčastnil několika soutěží IRC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?