V následující sezoně bude pořadí jezdců do první etapy určeno jakousi kvalifikací, která se pojede v rámci shakedownu. Jezdci od toho očekávají nové napětí, ale požadují nějaký čas na testy.
Nejrychlejší jezdec shakedownu si bude moci vybrat, tedy bude mít právo si jako první říci, kdy během první etapy bude startovat. Od roku 2012 FIA zavádí jakousi kvalifikaci o startovní pozice do první etapy. Nejrychlejší si bude moci vybrat a nejpomalejší bude muset vzít to, co zbude.
Mezi jezdci se tento návrh FIA setkal s kladnou odezvou. "Myslím si, že je to dobrý nápad, tedy za předpokladu, že budeme mít dopoledne čas, abychom si naše vozy otestovali. Potřebujeme shakedown na testy a je důležité mít tuto možnost, abychom mohli vyzkoušet jednotlivé části na voze," říká Mads Ostberg.
Jak by tento nový shakedown měl vypadat však zůstává nejasné. "Vycházím z toho, že bychom se shakedownem začali v 8 a mohli si jej volně projet. Od 10 hodin by pak začala kvalifikace. Momentálně jezdíme shakedown čtyřikrát jen proto, že to tak je v pravidlech. V následujícím roce bychom měli pořádný důvod shakedown jet," říká Seb Loeb.
Jari-Matti Latvala také chce dostatečný čas na přípravu vozu. "Někteří jezdci - jako třeba já - jezdí sem a tam, protože netestovali. První dvě hodiny potřebujeme, zvláště, když člověk potřebuje na autě něco nastavit." Kimi Räikkönen vidí věci docela pragmaticky: "Nevím přesně, jak budou vypadat pravidla, ale vypadá to tak, že se toho moc měnit nebude. Každý si odjede svoje kolo, zajede svůj nejrychlejší čas a vybere si startovní pozici."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?