V následující sezoně bude pořadí jezdců do první etapy určeno jakousi kvalifikací, která se pojede v rámci shakedownu. Jezdci od toho očekávají nové napětí, ale požadují nějaký čas na testy.
Nejrychlejší jezdec shakedownu si bude moci vybrat, tedy bude mít právo si jako první říci, kdy během první etapy bude startovat. Od roku 2012 FIA zavádí jakousi kvalifikaci o startovní pozice do první etapy. Nejrychlejší si bude moci vybrat a nejpomalejší bude muset vzít to, co zbude.
Mezi jezdci se tento návrh FIA setkal s kladnou odezvou. "Myslím si, že je to dobrý nápad, tedy za předpokladu, že budeme mít dopoledne čas, abychom si naše vozy otestovali. Potřebujeme shakedown na testy a je důležité mít tuto možnost, abychom mohli vyzkoušet jednotlivé části na voze," říká Mads Ostberg.
Jak by tento nový shakedown měl vypadat však zůstává nejasné. "Vycházím z toho, že bychom se shakedownem začali v 8 a mohli si jej volně projet. Od 10 hodin by pak začala kvalifikace. Momentálně jezdíme shakedown čtyřikrát jen proto, že to tak je v pravidlech. V následujícím roce bychom měli pořádný důvod shakedown jet," říká Seb Loeb.
Jari-Matti Latvala také chce dostatečný čas na přípravu vozu. "Někteří jezdci - jako třeba já - jezdí sem a tam, protože netestovali. První dvě hodiny potřebujeme, zvláště, když člověk potřebuje na autě něco nastavit." Kimi Räikkönen vidí věci docela pragmaticky: "Nevím přesně, jak budou vypadat pravidla, ale vypadá to tak, že se toho moc měnit nebude. Každý si odjede svoje kolo, zajede svůj nejrychlejší čas a vybere si startovní pozici."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?