Pořadí jezdců v první etapě bude určovat shakedown

Solberg, Henning - Minor-Petrasco, Ilka
Solberg, Henning - Minor-Petrasco, Ilka, foto: Stobart Motorsport
iM2 16. června 2011 20:48
Sdílej:

V následující sezoně bude pořadí jezdců do první etapy určeno jakousi kvalifikací, která se pojede v rámci shakedownu. Jezdci od toho očekávají nové napětí, ale požadují nějaký čas na testy.

Nejrychlejší jezdec shakedownu si bude moci vybrat, tedy bude mít právo si jako první říci, kdy během první etapy bude startovat. Od roku 2012 FIA zavádí jakousi kvalifikaci o startovní pozice do první etapy. Nejrychlejší si bude moci vybrat a nejpomalejší bude muset vzít to, co zbude. 

Mezi jezdci se tento návrh FIA setkal s kladnou odezvou. "Myslím si, že je to dobrý nápad, tedy za předpokladu, že budeme mít dopoledne čas, abychom si naše vozy otestovali. Potřebujeme shakedown na testy a je důležité mít tuto možnost, abychom mohli vyzkoušet jednotlivé části na voze," říká Mads Ostberg.

Jak by tento nový shakedown měl vypadat však zůstává nejasné. "Vycházím z toho, že bychom se shakedownem začali v 8 a mohli si jej volně projet. Od 10 hodin by pak začala kvalifikace. Momentálně jezdíme shakedown čtyřikrát jen proto, že to tak je v pravidlech. V následujícím roce bychom měli pořádný důvod shakedown jet," říká Seb Loeb.

Jari-Matti Latvala také chce dostatečný čas na přípravu vozu. "Někteří jezdci - jako třeba já - jezdí sem a tam, protože netestovali. První dvě hodiny potřebujeme, zvláště, když člověk potřebuje na autě něco nastavit." Kimi Räikkönen vidí věci docela pragmaticky: "Nevím přesně, jak budou vypadat pravidla, ale vypadá to tak, že se toho moc měnit nebude. Každý si odjede svoje kolo, zajede svůj nejrychlejší čas a vybere si startovní pozici."

Témata:
WRC
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.