Šéf Citroënu se snaží podpořit svého svěřence, Seba Ogiera, který přišel o svoje vítězství v Argentině na poslední RZ. Oliver Quesnel od Ogiera očekává kvalitní výkon v Řecku.
Otázka: Na Rally Acropolis se dostaneme do půlky sezony, jak hodnotíte dosavadní podniky?
Olivier Quesnel: Dohromady docela pozitivně. Od začátku sezony jsme odjeli šest soutěží a pět z nich jsme vyhráli. Práce celého týmu před nasazením nového speciálu DS3 WRC až do teď nese své ovoce. Loeb si již vybudoval menší náskok v hodnocení jezdců a Citroën vede i mezi konstruktéry. Bylo by těžké chtít ještě něco více.
Mohou Sebastien Loeb a Sebastien Ogier naplnit svoje očekávání?
Loeb je Loeb. Ten nic nikomu nedaruje, jak můžeme vidět na většině soutěží. Je motivován jako nikdy předtím a stále je to mistr světa. Kousek po kousku si získává náskok mezi jezdci a to jsou před námi ještě tři asfaltové soutěže. Sebastien Ogier měl tu nepříjemnost na konci Rally Argentina. Ale to nemusí zastínit jeho výsledky, kterých dosáhl předtím. Během závodu v Argentině poodjel všem svým pronásledovatelům, ačkoliv zkoušky druhého dne neznal. I přes jeho nehodu dokázal získat body za třetí místo. Jeho vítěství v Portugalsku a v Jordánsku, kde vedl hned od startu, potvrzují, že využívá naší důvěry a podpory.
V posledních letech nebýval Citroën v Řecku tak úspěšný, jak bývá zvykem. Je tedy tato soutěž neobvyklou výzvou pro tým?
Je pravdou, že Akropolis je soutěží, kde Citroën nevyhrává zrovna často. Ale není to žádná nezdolatelná pevnost. Vyhráli jsme zde se Sebem Loebem a Danielem Elenou v letech 2005 a 2008 a to bychom rádi zopakovali. Loeb, ale i Ogier, který zde byl v roce 2009 při jeho zatím jediném startu druhý, jsou favority na vítězství. Jsme přesvědčeni, že mají vše, aby moli s DS3 WRC vyhrát. Náš testovací program pro tuto specifickou soutěž proběhl velice dobře.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?