Šéf Citroënu se snaží podpořit svého svěřence, Seba Ogiera, který přišel o svoje vítězství v Argentině na poslední RZ. Oliver Quesnel od Ogiera očekává kvalitní výkon v Řecku.
Otázka: Na Rally Acropolis se dostaneme do půlky sezony, jak hodnotíte dosavadní podniky?
Olivier Quesnel: Dohromady docela pozitivně. Od začátku sezony jsme odjeli šest soutěží a pět z nich jsme vyhráli. Práce celého týmu před nasazením nového speciálu DS3 WRC až do teď nese své ovoce. Loeb si již vybudoval menší náskok v hodnocení jezdců a Citroën vede i mezi konstruktéry. Bylo by těžké chtít ještě něco více.
Mohou Sebastien Loeb a Sebastien Ogier naplnit svoje očekávání?
Loeb je Loeb. Ten nic nikomu nedaruje, jak můžeme vidět na většině soutěží. Je motivován jako nikdy předtím a stále je to mistr světa. Kousek po kousku si získává náskok mezi jezdci a to jsou před námi ještě tři asfaltové soutěže. Sebastien Ogier měl tu nepříjemnost na konci Rally Argentina. Ale to nemusí zastínit jeho výsledky, kterých dosáhl předtím. Během závodu v Argentině poodjel všem svým pronásledovatelům, ačkoliv zkoušky druhého dne neznal. I přes jeho nehodu dokázal získat body za třetí místo. Jeho vítěství v Portugalsku a v Jordánsku, kde vedl hned od startu, potvrzují, že využívá naší důvěry a podpory.
V posledních letech nebýval Citroën v Řecku tak úspěšný, jak bývá zvykem. Je tedy tato soutěž neobvyklou výzvou pro tým?
Je pravdou, že Akropolis je soutěží, kde Citroën nevyhrává zrovna často. Ale není to žádná nezdolatelná pevnost. Vyhráli jsme zde se Sebem Loebem a Danielem Elenou v letech 2005 a 2008 a to bychom rádi zopakovali. Loeb, ale i Ogier, který zde byl v roce 2009 při jeho zatím jediném startu druhý, jsou favority na vítězství. Jsme přesvědčeni, že mají vše, aby moli s DS3 WRC vyhrát. Náš testovací program pro tuto specifickou soutěž proběhl velice dobře.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.