Šéf Citroënu se snaží podpořit svého svěřence, Seba Ogiera, který přišel o svoje vítězství v Argentině na poslední RZ. Oliver Quesnel od Ogiera očekává kvalitní výkon v Řecku.
Otázka: Na Rally Acropolis se dostaneme do půlky sezony, jak hodnotíte dosavadní podniky?
Olivier Quesnel: Dohromady docela pozitivně. Od začátku sezony jsme odjeli šest soutěží a pět z nich jsme vyhráli. Práce celého týmu před nasazením nového speciálu DS3 WRC až do teď nese své ovoce. Loeb si již vybudoval menší náskok v hodnocení jezdců a Citroën vede i mezi konstruktéry. Bylo by těžké chtít ještě něco více.
Mohou Sebastien Loeb a Sebastien Ogier naplnit svoje očekávání?
Loeb je Loeb. Ten nic nikomu nedaruje, jak můžeme vidět na většině soutěží. Je motivován jako nikdy předtím a stále je to mistr světa. Kousek po kousku si získává náskok mezi jezdci a to jsou před námi ještě tři asfaltové soutěže. Sebastien Ogier měl tu nepříjemnost na konci Rally Argentina. Ale to nemusí zastínit jeho výsledky, kterých dosáhl předtím. Během závodu v Argentině poodjel všem svým pronásledovatelům, ačkoliv zkoušky druhého dne neznal. I přes jeho nehodu dokázal získat body za třetí místo. Jeho vítěství v Portugalsku a v Jordánsku, kde vedl hned od startu, potvrzují, že využívá naší důvěry a podpory.
V posledních letech nebýval Citroën v Řecku tak úspěšný, jak bývá zvykem. Je tedy tato soutěž neobvyklou výzvou pro tým?
Je pravdou, že Akropolis je soutěží, kde Citroën nevyhrává zrovna často. Ale není to žádná nezdolatelná pevnost. Vyhráli jsme zde se Sebem Loebem a Danielem Elenou v letech 2005 a 2008 a to bychom rádi zopakovali. Loeb, ale i Ogier, který zde byl v roce 2009 při jeho zatím jediném startu druhý, jsou favority na vítězství. Jsme přesvědčeni, že mají vše, aby moli s DS3 WRC vyhrát. Náš testovací program pro tuto specifickou soutěž proběhl velice dobře.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.