Argentinci přili se zajímavou myšlenkou. Svůj podnik v mistrovství světa by rádi již příští rok výrazně přitvrdili. Mohl by tak trvat šest dní a na rychlostkách by jezdci najezdili i 500 km.
Mistrovství světa by se tak mohlo vrátit do zlaté éry rally, kdy délka jedné soutěže bývala i přes 600 km a trvala klidně pět dní. V sedmdesátých a osmdesátých letech nebylo výjimkou ani třicet a více RZ. A právě v podobném duchu by chtěli argentinští pořadatelé svoji soutěž oživit. A u Jeana Todta, prezidenta FIA, se setkali s pozitivním ohlasem. Jemu se líbí, že by soutěže byly opravdovou prověrkou nejen výdrže materiálu, ale i lidských sil.
Již příští rok by tak soutěž v Argentině mohla čítat 500 ostrých kilometrů, které by byly rozloženy do šesti dnů. Pořadaté jsou také hrdi na to, že by takto mohli uspořádat jakýsi "malý Dakar". Soutěž by ale nepořádali sami, některé vložky by se jeli i v Uruguayi a v Brazílii.
"Potvrzené to ale nebude dříve, než v listopadu. Do té doby se ještě může stát spousta věci," řekl ředitel soutěže David Eli serveru Maxrally. "Máme ale šanci vytvořit něco velmi zajímavého."
Takovýto podnik by byl jednoznačně velkým oživením šampionátu. Na druhou stranu třeba Rally Safari, která byla jako poslení v mistrovství světa podobným "dobrodružstvím", musela v kalendáři WRC skončit. Důvodem byly samozřejmě vysoké náklady.
A právě proto se taková soutěž mezi týmy setkává se smíšeným hodnocením. Před vysokými náklady varoval například Malcolm Wilson, když poukázal, že zejména soukromé týmy by na takový podnik nemusely mít dostatek financí.
Zdroj: MaxRally
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.