Andreas Mikkelsen projel nejrychleji trať shakedownu na Prime Yalta Rally, čtvrtého dílu šampionátu IRC.
21letý Nor dokázal projet 2,5km dlouhou trať shakedownu v čase 1:32,1s. Andreas si zkoušku vyzkoušel dohromady 4krát a byl o 0,3s rychlejší než úřadující šampión IRC, Juho Hänninen, s dalším vozem Škoda Fabia S2000. Zajímavostí je, že start Hänninena podporuje ukrajinský dovozce vozů Škoda.
Jezdec týmu Peugeot UK, Guy Wilks, byl nejrychlejším jezdcem na voze Peugeot 207 S2000. Zajel třetí čas o 0,5s pomalejší než Mikkelsen. Jeho týmový kolega od týmu Kronos Raicng, Thierry Neuville, který startuje s podporou Peugeot Belgium-Luxembourg, byl 4.
Jezdec týmu Peugeot France, Bryan Bouffier, doplnil nejlepší pětku. Nejrychlejším z pilotů vozů Proton byl Giandomenico Basso, který byl 9. Do TOP10 se vešel i účastník SWRC, mladý Karl Kruuda, na Fabii S2000. Jan Kopecký obsadil se shodným časem jako Patrik Sandell místo 7.
Výsledky shakedownu:
1 Andreas Mikkelsen (NOR)/Ola Fl?ene (NOR) Škoda Fabia S2000 1m32.1s
2 Juho Hänninen (FIN)/Mikko Markkula (FIN) Škoda Fabia S2000 1m32.4s
3 Guy Wilks (GBR)/Phil Pugh (GBR) Peugeot 207 S2000 1m32.6s
4 Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Peugeot 207 S2000 1m32.9s
5 Bryan Bouffier (FRA)/Xavier Panseri (FRA) Peugeot 207 S2000 1m33.0s
6 Toni Gardemeister (FIN)/Tapio Suominen (FIN) Škoda Fabia S2000 1m33.5s
7 Jan Kopecký (CZE)/Petr Starý (CZE) Škoda Fabia S2000 1m33.8s
= Patrik Sandell (SWE)/Staffan Parmander (SWE) Škoda Fabia S2000 1m33.8s
9 Giandomenico Basso (ITA)/Mitia Dotta (ITA) PROTON Satria Neo S2000 1m34.2s
10 Karl Kruuda (EST)/Martin Jeovoja (EST) Škoda Fabia S2000 +1m35.3s
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.