Andreas Mikkelsen projel nejrychleji trať shakedownu na Prime Yalta Rally, čtvrtého dílu šampionátu IRC.
21letý Nor dokázal projet 2,5km dlouhou trať shakedownu v čase 1:32,1s. Andreas si zkoušku vyzkoušel dohromady 4krát a byl o 0,3s rychlejší než úřadující šampión IRC, Juho Hänninen, s dalším vozem Škoda Fabia S2000. Zajímavostí je, že start Hänninena podporuje ukrajinský dovozce vozů Škoda.
Jezdec týmu Peugeot UK, Guy Wilks, byl nejrychlejším jezdcem na voze Peugeot 207 S2000. Zajel třetí čas o 0,5s pomalejší než Mikkelsen. Jeho týmový kolega od týmu Kronos Raicng, Thierry Neuville, který startuje s podporou Peugeot Belgium-Luxembourg, byl 4.
Jezdec týmu Peugeot France, Bryan Bouffier, doplnil nejlepší pětku. Nejrychlejším z pilotů vozů Proton byl Giandomenico Basso, který byl 9. Do TOP10 se vešel i účastník SWRC, mladý Karl Kruuda, na Fabii S2000. Jan Kopecký obsadil se shodným časem jako Patrik Sandell místo 7.
Výsledky shakedownu:
1 Andreas Mikkelsen (NOR)/Ola Fl?ene (NOR) Škoda Fabia S2000 1m32.1s
2 Juho Hänninen (FIN)/Mikko Markkula (FIN) Škoda Fabia S2000 1m32.4s
3 Guy Wilks (GBR)/Phil Pugh (GBR) Peugeot 207 S2000 1m32.6s
4 Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Peugeot 207 S2000 1m32.9s
5 Bryan Bouffier (FRA)/Xavier Panseri (FRA) Peugeot 207 S2000 1m33.0s
6 Toni Gardemeister (FIN)/Tapio Suominen (FIN) Škoda Fabia S2000 1m33.5s
7 Jan Kopecký (CZE)/Petr Starý (CZE) Škoda Fabia S2000 1m33.8s
= Patrik Sandell (SWE)/Staffan Parmander (SWE) Škoda Fabia S2000 1m33.8s
9 Giandomenico Basso (ITA)/Mitia Dotta (ITA) PROTON Satria Neo S2000 1m34.2s
10 Karl Kruuda (EST)/Martin Jeovoja (EST) Škoda Fabia S2000 +1m35.3s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.