Andreas Mikkelsen projel nejrychleji trať shakedownu na Prime Yalta Rally, čtvrtého dílu šampionátu IRC.
21letý Nor dokázal projet 2,5km dlouhou trať shakedownu v čase 1:32,1s. Andreas si zkoušku vyzkoušel dohromady 4krát a byl o 0,3s rychlejší než úřadující šampión IRC, Juho Hänninen, s dalším vozem Škoda Fabia S2000. Zajímavostí je, že start Hänninena podporuje ukrajinský dovozce vozů Škoda.
Jezdec týmu Peugeot UK, Guy Wilks, byl nejrychlejším jezdcem na voze Peugeot 207 S2000. Zajel třetí čas o 0,5s pomalejší než Mikkelsen. Jeho týmový kolega od týmu Kronos Raicng, Thierry Neuville, který startuje s podporou Peugeot Belgium-Luxembourg, byl 4.
Jezdec týmu Peugeot France, Bryan Bouffier, doplnil nejlepší pětku. Nejrychlejším z pilotů vozů Proton byl Giandomenico Basso, který byl 9. Do TOP10 se vešel i účastník SWRC, mladý Karl Kruuda, na Fabii S2000. Jan Kopecký obsadil se shodným časem jako Patrik Sandell místo 7.
Výsledky shakedownu:
1 Andreas Mikkelsen (NOR)/Ola Fl?ene (NOR) Škoda Fabia S2000 1m32.1s
2 Juho Hänninen (FIN)/Mikko Markkula (FIN) Škoda Fabia S2000 1m32.4s
3 Guy Wilks (GBR)/Phil Pugh (GBR) Peugeot 207 S2000 1m32.6s
4 Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Peugeot 207 S2000 1m32.9s
5 Bryan Bouffier (FRA)/Xavier Panseri (FRA) Peugeot 207 S2000 1m33.0s
6 Toni Gardemeister (FIN)/Tapio Suominen (FIN) Škoda Fabia S2000 1m33.5s
7 Jan Kopecký (CZE)/Petr Starý (CZE) Škoda Fabia S2000 1m33.8s
= Patrik Sandell (SWE)/Staffan Parmander (SWE) Škoda Fabia S2000 1m33.8s
9 Giandomenico Basso (ITA)/Mitia Dotta (ITA) PROTON Satria Neo S2000 1m34.2s
10 Karl Kruuda (EST)/Martin Jeovoja (EST) Škoda Fabia S2000 +1m35.3s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?