AKTUALIZACE PO RZ19 - CÍL + VIDEO; Sébastien Loeb nastupoval do závěrečně Power Stage se ztrátou 3,3s na týmového kolegu, Sébastiena Ogiera. Ogier měl poškozený vůz a přišel o vítězství, propadl se až na 3. místo!
Výsledky po RZ19:
Video boudy Ogiera ZDE
V Argentině jsme mohli vidět fascinující finiš soutěže. Postarala o něj první trojice jezdců. Jak jste se již dočetli níže, do problémů se na 48 km dlouhé RZ16 dostal průběžně vedoucí Seb Ogier a v následujících zkouškách přicházel o svůj náskok. Nakonec ho přeskočil týmový kolega, Seb Loeb i Mikko Hirvonen na Fordu.
Vítěství a tím pádem 3 bonusové body si v novince leotšního ročníku, tzv. Power Stage, připsal Petter Solberg, druhý byl Loeb (+ 2 body) a třetí Hirvonen (+ 1 bod).
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:03:56,9 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +2,4 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +7,3 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +32,6 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +5:16,8 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +6:48,5 7. Latvala J. - M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +11:34,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +13:32,7 9. Paddon H. - Kennard J. Subaru Impreza STi 1.PWRC +25:43,8 10. Flodin P. - Andersson M. Subaru Impreza STi +33:34,2Po 16 rychlostní zkoušce, což je megadlouhá Aschochinga, 48 km, vede i nadále Ogier, ikdyž šel přes střechu. Nejrychleji ji projel Loeb v čase 35:53,7. V rychlostní zkoušce zastavil i Block a Kosciuzsko. Stál zde i Wilson, ale zase se rozjel. Zkoušku dokončil i Semerád, celkově je pátý.
Výsledky po RZ15
Druhý průjezd zkouškou La Jarillas zvládl nelépe Ogier před Loebem a Latvalou. Wilson, který bojuje o co nejlepší výsledek dostává v průměru vteřinu na kilometr.
Rychlostní zkouška třináct pod taktovkou Sebů - Ogiera a Loeba. Latvala ztratil 21 vteřin protože poškodil zavěšení. To ale spravil na přejezdu k RZ 14.
Čtrnáctá rychlostní zkouška opět pod taktovkou Loebů. Latvala musel na pokyn týmu odstoupit, protože oprava zavěšení provedená na přejezdu k RZ 14 údajně byla nebezpečná. Ve vedení tedy Ogier, 21 vteřin před Solbergem.
Poslední zkoušku dne vyhrává Loeb s cílem dostat se před Hirvonena, což nevychází. Očistec prožívá Solberg, když téměř dvě třetiny zkoušky jede bez posilovače řízení. Je celkově čtvrtý.
PWRCPrvní z druhých průjezdů vyhrává Ksociuzsko, druhý čas Protasov a třetí Flodin. Martin Semerád čtvrtý čas. Stejný postup je i na další zkoušce. Celkově se Semerád dostává na šesté místo. Guerra pokazil RZ 13.
Rz 14 vyhrává Flodin před Paddonem a Kosciuzskem. Semerád dostává na této zkoušce 40 vteřin kvůli defektu.
Na patnácté zkoušce má velké problémy s elektronikou Flodin a klesá dvacet vteřin za druhého Kosciuzska. Semerád má opět defekt a poškozený olejový chladič, ale pokračuje. Celkově je šestý.
Zítra pokračujeme čtyřmi testy, nejdelší 48 km a pak tři čtyřkilometrové.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 3:20:05,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +43,7 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +47,7 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1:16,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:55,9 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +5:52,9 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +7:00,3 8. Paddon H - Kennrard J. Subaru Impreza STi 1.PWRC +21:58,3 9. Kosciuzsko M - Sczepaniak M. Mitsubishi Lancer EVO X +30:18,5 10. Flodin P. - Andersson M. Subaru Impreza STi +30:38,3Výsledky po RZ 11
Druhou etapu začal nejlépe Ogiier řed Latvalou a Hirvonenem. Celkově se tak na druhé místo před Pettera Solberga dostal právě Ogier.
na deváté Rz zatáhl Loeb, druhý čas zajel Solberg a třetí Ogier. Latvala zajel až pátý čas, ale ve vední zůstal. Solberga a Ogiera dělí vteřina.
Desátá rychlostní zkouška má stejný scénář, s tím, že druhý čas zajel Hirvonen a pátý Solberg.
Na poslední zkoušce dne vítězí Loeb a jede jak k ohni. Latvala druhým časem potvrzuje vedení. Ogier je v této zkoušce poražen Solbergem, ale jen o 1,2 vteřiny. Celkově tedy Latvala, sedmáct vteřin za ním Ogier a dvacet Solberg.
V PWRC se nejlépe se vyspal Flodin a Kosciuzsko, stejný první čas na RZ 9. Semerád pátý čas a celkově desátý v PWRC. Ve vedení Paddon, druhý Levy a třetí Tagirov.
Na deváté RZ první Kosciuzsko, druhý Flodina třetí čas Semerád. Nedařilo se Paddonovi, ale náskok ve vedení má obrovský.
Desátá RZ pro Flodina, druhý čas Kosciuzsko a třetí Paddon hned za ním Semerád se ztrátou 20 vteřin.
Ppslední Rz dne pro Kosciuzska, který zle dotahuje na Flodina. Náskok Flodina už je jen 20 vteřin. Minutu dostal na zkoušce Semerád. Prasklo totiž zadní rameno,které museli na přejezdu měnit. Celkově se posunul na místo osmé, když Linari dostal penalizaci a Campos odstoupil.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC 2:47:13,9 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +10,6 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +22,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +45,5 5. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1:04,9 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:06,5 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +5:02,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +4:47,9 9. Paddon H - Kennrard J. Subaru Impreza STi 1.PWRC +18:20,4 10. Block K. - Gelsolmino A. Ford Fiesta WRC +22:00,9Výsledky po RZ7:
V průběhu odpolední části soutěže se snažil Sébastien Loeb vyrovnat s přidělenou minutovou penalizací. Jeho skvělý výkon byl hlavně viditelný na RZ7 El Condor 2, kterou dokázal vyhrát. Celkově je Loeb pátý se ztrátou přes minutu a půl. Na čele i během odpolední sekce bojovali Petter Solberg a Jari - Matti Latvala. Zatím je úspěšnější Fin ve službách Fordu. Latvala vyhrál RZ5 a Solberg RZ6.
Zhruba půl minuty ztrácí třetí Ogier, na něho zase 15s Hirvonen. Jediný vůz Mini WRC ve startovní listině řízený Brazilcem Oliveirou je na 11. příčce. Za zmínku také stojí výkon Madse Ostberga, který školí "zbytek světa" i přesto, že v Argentině ještě nikdy nestratoval.
RZ7 El Condor - Cuesta Blanca 2 - 37,32 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC 1:48:59,7 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +18,2 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +28,8 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +43,5 5. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1:30,3 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:55,2 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +3:27,4 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +3:40,9 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +6:04,8 10. Paddon H. - Kennard J. Subaru Impreza STi +11:49,6
Výsledky po RZ4:
Dnešní argentinské dopolední (na náš čas však odpolední) zkoušky měli překvapivě podobné výsledky. Všechny tři RZ vyhrál Latvala, který se již na RZ2 dostal do vedení. Tři druhá místa v těchto RZ vybojoval Petter Solberg, který se také drží na průběžném druhém místě.
Špatná zpráva přichází od Martina Semeráda. Ten v RZ4 přišel o kolo a zatím ení zcela jané, zda bude pokračovat. Do té doby se v PWRC držel na čtvrrtém místě.
RZ4 El Condor - Cuesta Blanca 1 - 37,32 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC 55:55,8 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +12,3 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +16,2 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +18,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +20,0 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:34,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +1:46,6 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +2:02,8 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +3:01,8 10. Flodin P. - Andersson M. Subaru Impreza STi +5:30,0
Výsledky po RZ1:
RZ1 Super Special Carlos Paz 1 - 3,02 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:25,9 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +0,9 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +1,0 4. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1,7 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +7,2 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +7,4 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +8,4 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +9,2 10. Protasov Y. - Aftanaziv A. Mitsubishi Lancer Evo X. +9,8
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?