Rally Argentina: Ogier přišel o vítězství v poslední RZ!

Citroën
Citroën, foto: Citroën Sport
iM2 , Tomáš Urban 26. května 2011 22:49
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ19 - CÍL + VIDEO; Sébastien Loeb nastupoval do závěrečně Power Stage se ztrátou 3,3s na týmového kolegu, Sébastiena Ogiera. Ogier měl poškozený vůz a přišel o vítězství, propadl se až na 3. místo!

Výsledky po RZ19:

Video boudy Ogiera ZDE

V Argentině jsme mohli vidět fascinující finiš soutěže. Postarala o něj první trojice jezdců. Jak jste se již dočetli níže, do problémů se na 48 km dlouhé RZ16 dostal průběžně vedoucí Seb Ogier a v následujících zkouškách přicházel o svůj náskok. Nakonec ho přeskočil týmový kolega, Seb Loeb i Mikko Hirvonen na Fordu. 

Vítěství a tím pádem 3 bonusové body si v novince leotšního ročníku, tzv. Power Stage, připsal Petter Solberg, druhý byl Loeb (+ 2 body) a třetí Hirvonen (+ 1 bod).

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas
Ztráta na vedoucího     1.
  Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 4:03:56,9  ---     2.
  Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC +2,4
    3.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroën DS3 WRC    +7,3
    4.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC
+32,6     5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC 
 +5:16,8
    6.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Fiesta WRC +6:48,5
    7.   Latvala J. - M. - Anttila M.  Ford Fiesta WRC  
+11:34,5     8.    Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta WRC  
+13:32,7     9.
  Paddon H. - Kennard J.  Subaru Impreza STi 1.PWRC  +25:43,8    10.
  Flodin P. - Andersson M.  Subaru Impreza STi +33:34,2

Po 16 rychlostní zkoušce, což je megadlouhá Aschochinga, 48 km, vede i nadále Ogier, ikdyž šel přes střechu. Nejrychleji ji projel Loeb v čase 35:53,7. V rychlostní zkoušce zastavil i Block a Kosciuzsko. Stál zde i  Wilson, ale zase se rozjel. Zkoušku dokončil i Semerád, celkově je pátý.

Výsledky po RZ15

 Druhý průjezd zkouškou La Jarillas zvládl nelépe Ogier před Loebem a Latvalou. Wilson, který bojuje o co nejlepší výsledek dostává v průměru vteřinu na kilometr.

Rychlostní zkouška třináct pod taktovkou Sebů - Ogiera a Loeba. Latvala ztratil 21 vteřin protože poškodil zavěšení. To ale spravil na přejezdu k RZ 14.

Čtrnáctá rychlostní zkouška opět pod taktovkou Loebů. Latvala musel na pokyn týmu odstoupit, protože oprava zavěšení provedená na přejezdu k RZ 14 údajně byla nebezpečná. Ve vedení tedy Ogier, 21 vteřin před Solbergem.

Poslední zkoušku dne vyhrává Loeb s cílem dostat se před Hirvonena, což nevychází. Očistec prožívá Solberg, když téměř dvě třetiny zkoušky jede bez posilovače řízení. Je celkově čtvrtý.

PWRCPrvní z druhých průjezdů vyhrává Ksociuzsko, druhý čas Protasov a třetí Flodin. Martin Semerád čtvrtý čas. Stejný postup je i na další zkoušce. Celkově se Semerád dostává na šesté místo. Guerra pokazil RZ 13.

Rz 14 vyhrává Flodin před Paddonem a Kosciuzskem. Semerád dostává na této zkoušce 40 vteřin kvůli defektu.

Na patnácté zkoušce má velké problémy s elektronikou Flodin a klesá dvacet vteřin za druhého Kosciuzska. Semerád má opět defekt a poškozený olejový chladič, ale pokračuje. Celkově je šestý.

Zítra pokračujeme čtyřmi testy, nejdelší 48 km a pak  tři čtyřkilometrové.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.
  Ogier S. - Ingrassia J.  Citroën DS3 WRC 3:20:05,8  ---
    2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC +43,7
    3.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 
  +47,7     4.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC
+1:16,1
    5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC   +4:55,9
    6.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Fiesta WRC +5:52,9
    7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta WRC  
+7:00,3     8.
   Paddon H - Kennrard J.  Subaru Impreza STi  1.PWRC +21:58,3     9.
  Kosciuzsko M - Sczepaniak M.  Mitsubishi Lancer EVO X   +30:18,5
   10.   Flodin P. - Andersson M.  Subaru Impreza STi +30:38,3

Výsledky po RZ 11

Druhou etapu začal nejlépe Ogiier řed Latvalou a Hirvonenem. Celkově se tak na druhé místo před Pettera Solberga dostal právě Ogier.

na deváté Rz zatáhl Loeb, druhý čas zajel Solberg a třetí Ogier. Latvala zajel až pátý čas, ale ve vední zůstal. Solberga a Ogiera dělí vteřina.

Desátá rychlostní zkouška má stejný scénář, s tím, že druhý čas zajel Hirvonen a pátý Solberg.

Na poslední zkoušce dne vítězí Loeb a jede jak k ohni. Latvala druhým časem potvrzuje vedení. Ogier je v této zkoušce poražen Solbergem, ale jen o 1,2 vteřiny. Celkově tedy Latvala, sedmáct vteřin za ním Ogier a dvacet Solberg.

V PWRC se nejlépe se vyspal Flodin a Kosciuzsko, stejný první čas na RZ 9. Semerád pátý čas a celkově desátý v PWRC. Ve vedení Paddon, druhý Levy a třetí Tagirov.

Na deváté RZ první Kosciuzsko, druhý Flodina  třetí čas Semerád. Nedařilo se Paddonovi, ale náskok ve vedení má obrovský.

Desátá RZ pro Flodina, druhý čas Kosciuzsko a třetí Paddon hned za ním Semerád se ztrátou 20 vteřin.

Ppslední Rz dne pro Kosciuzska, který zle dotahuje na Flodina. Náskok Flodina už je jen 20 vteřin. Minutu dostal na zkoušce Semerád. Prasklo totiž zadní rameno,které museli na přejezdu měnit. Celkově se posunul na místo osmé, když Linari dostal penalizaci a Campos odstoupil.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Latvala J.-M - Anttila M.  Ford Fiesta WRC 2:47:13,9  ---
    2.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroën DS3 WRC
+10,6     3.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC
  +22,0
    4.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC  +45,5
    5.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC   +1:04,9
    6.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC +4:06,5
    7.
  Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Fiesta WRC   +5:02,8     8.
  Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta WRC   +4:47,9
    9.   Paddon H - Kennrard J.  Subaru Impreza STi 1.PWRC +18:20,4
   10.   Block K. - Gelsolmino A.  Ford Fiesta WRC
+22:00,9

Výsledky po RZ7:

V průběhu odpolední části soutěže se snažil Sébastien Loeb vyrovnat s přidělenou minutovou penalizací. Jeho skvělý výkon byl hlavně viditelný na RZ7 El Condor 2, kterou dokázal vyhrát. Celkově je Loeb pátý se ztrátou přes minutu a půl. Na čele i během odpolední sekce bojovali Petter Solberg a Jari - Matti Latvala. Zatím je úspěšnější Fin ve službách Fordu. Latvala vyhrál RZ5 a Solberg RZ6.

Zhruba půl minuty ztrácí třetí Ogier, na něho zase 15s Hirvonen. Jediný vůz Mini WRC ve startovní listině řízený Brazilcem Oliveirou je na 11. příčce. Za zmínku také stojí výkon Madse Ostberga, který školí "zbytek světa" i přesto, že v Argentině ještě nikdy nestratoval.

RZ7 El Condor - Cuesta Blanca 2 - 37,32 km

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.
  Latvala J.-M - Anttila M.  Ford Fiesta WRC 1:48:59,7  ---
    2.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC +18,2
    3.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroën DS3 WRC
  +28,8     4.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC 
+43,5
    5.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC   +1:30,3
    6.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC +2:55,2
    7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta WRC  
+3:27,4     8.
  Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Fiesta WRC   +3:40,9     9.
  Block K. - Gelsomino A.  Ford Fiesta WRC +6:04,8
   10.   Paddon H. - Kennard J.  Subaru Impreza STi +11:49,6

 

Výsledky po RZ4:

Dnešní argentinské dopolední (na náš čas však odpolední) zkoušky měli překvapivě podobné výsledky. Všechny tři RZ vyhrál Latvala, který se již na RZ2 dostal do vedení. Tři druhá místa v těchto RZ vybojoval Petter Solberg, který se také drží na průběžném druhém místě.

Špatná zpráva přichází od Martina Semeráda. Ten v RZ4 přišel o kolo a zatím ení zcela jané, zda bude pokračovat. Do té doby se v PWRC držel na čtvrrtém místě.

 

RZ4 El Condor - Cuesta Blanca 1 - 37,32 km

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas
Ztráta na vedoucího     1.
  Latvala J.-M - Anttila M.  Ford Fiesta WRC 55:55,8  ---     2.
  Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC +12,3
    3.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroën DS3 WRC   +16,2
    4.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 
+18,9     5.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC 
 +20,0
    6.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC +1:34,4
    7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta WRC  
+1:46,6     8.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Fiesta WRC  
+2:02,8     9.
  Block K. - Gelsomino A.  Ford Fiesta WRC +3:01,8    10.
  Flodin P. - Andersson M.  Subaru Impreza STi +5:30,0

 

 

Výsledky po RZ1:

RZ1 Super Special Carlos Paz 1 - 3,02 km

Pořadí

Posádkavůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC  2:25,9  ---
    2.   Solberg P. - Patterson C.  Citroën DS3 WRC +0,9
    3.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroën DS3 WRC  
+1,0     4.
  Latvala J.-M - Anttila M.  Ford Fiesta WRC +1,5     5.
  Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta WRC   +1,7
    6.   Villagra F. - Perez Companc J.  Ford Fiesta WRC +7,2
    7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta WRC
  +7,4     8.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC
  +8,4
    9.   Block K. - Gelsomino A.  Ford Fiesta WRC +9,2
   10.   Protasov Y. - Aftanaziv A.  Mitsubishi Lancer Evo X. +9,8

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.