AKTUALIZACE PO RZ19 - CÍL + VIDEO; Sébastien Loeb nastupoval do závěrečně Power Stage se ztrátou 3,3s na týmového kolegu, Sébastiena Ogiera. Ogier měl poškozený vůz a přišel o vítězství, propadl se až na 3. místo!
Výsledky po RZ19:
Video boudy Ogiera ZDE
V Argentině jsme mohli vidět fascinující finiš soutěže. Postarala o něj první trojice jezdců. Jak jste se již dočetli níže, do problémů se na 48 km dlouhé RZ16 dostal průběžně vedoucí Seb Ogier a v následujících zkouškách přicházel o svůj náskok. Nakonec ho přeskočil týmový kolega, Seb Loeb i Mikko Hirvonen na Fordu.
Vítěství a tím pádem 3 bonusové body si v novince leotšního ročníku, tzv. Power Stage, připsal Petter Solberg, druhý byl Loeb (+ 2 body) a třetí Hirvonen (+ 1 bod).
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:03:56,9 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +2,4 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +7,3 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +32,6 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +5:16,8 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +6:48,5 7. Latvala J. - M. - Anttila M. Ford Fiesta WRC +11:34,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +13:32,7 9. Paddon H. - Kennard J. Subaru Impreza STi 1.PWRC +25:43,8 10. Flodin P. - Andersson M. Subaru Impreza STi +33:34,2Po 16 rychlostní zkoušce, což je megadlouhá Aschochinga, 48 km, vede i nadále Ogier, ikdyž šel přes střechu. Nejrychleji ji projel Loeb v čase 35:53,7. V rychlostní zkoušce zastavil i Block a Kosciuzsko. Stál zde i Wilson, ale zase se rozjel. Zkoušku dokončil i Semerád, celkově je pátý.
Výsledky po RZ15
Druhý průjezd zkouškou La Jarillas zvládl nelépe Ogier před Loebem a Latvalou. Wilson, který bojuje o co nejlepší výsledek dostává v průměru vteřinu na kilometr.
Rychlostní zkouška třináct pod taktovkou Sebů - Ogiera a Loeba. Latvala ztratil 21 vteřin protože poškodil zavěšení. To ale spravil na přejezdu k RZ 14.
Čtrnáctá rychlostní zkouška opět pod taktovkou Loebů. Latvala musel na pokyn týmu odstoupit, protože oprava zavěšení provedená na přejezdu k RZ 14 údajně byla nebezpečná. Ve vedení tedy Ogier, 21 vteřin před Solbergem.
Poslední zkoušku dne vyhrává Loeb s cílem dostat se před Hirvonena, což nevychází. Očistec prožívá Solberg, když téměř dvě třetiny zkoušky jede bez posilovače řízení. Je celkově čtvrtý.
PWRCPrvní z druhých průjezdů vyhrává Ksociuzsko, druhý čas Protasov a třetí Flodin. Martin Semerád čtvrtý čas. Stejný postup je i na další zkoušce. Celkově se Semerád dostává na šesté místo. Guerra pokazil RZ 13.
Rz 14 vyhrává Flodin před Paddonem a Kosciuzskem. Semerád dostává na této zkoušce 40 vteřin kvůli defektu.
Na patnácté zkoušce má velké problémy s elektronikou Flodin a klesá dvacet vteřin za druhého Kosciuzska. Semerád má opět defekt a poškozený olejový chladič, ale pokračuje. Celkově je šestý.
Zítra pokračujeme čtyřmi testy, nejdelší 48 km a pak tři čtyřkilometrové.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 3:20:05,8 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +43,7 3. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +47,7 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +1:16,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:55,9 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +5:52,9 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +7:00,3 8. Paddon H - Kennrard J. Subaru Impreza STi 1.PWRC +21:58,3 9. Kosciuzsko M - Sczepaniak M. Mitsubishi Lancer EVO X +30:18,5 10. Flodin P. - Andersson M. Subaru Impreza STi +30:38,3Výsledky po RZ 11
Druhou etapu začal nejlépe Ogiier řed Latvalou a Hirvonenem. Celkově se tak na druhé místo před Pettera Solberga dostal právě Ogier.
na deváté Rz zatáhl Loeb, druhý čas zajel Solberg a třetí Ogier. Latvala zajel až pátý čas, ale ve vední zůstal. Solberga a Ogiera dělí vteřina.
Desátá rychlostní zkouška má stejný scénář, s tím, že druhý čas zajel Hirvonen a pátý Solberg.
Na poslední zkoušce dne vítězí Loeb a jede jak k ohni. Latvala druhým časem potvrzuje vedení. Ogier je v této zkoušce poražen Solbergem, ale jen o 1,2 vteřiny. Celkově tedy Latvala, sedmáct vteřin za ním Ogier a dvacet Solberg.
V PWRC se nejlépe se vyspal Flodin a Kosciuzsko, stejný první čas na RZ 9. Semerád pátý čas a celkově desátý v PWRC. Ve vedení Paddon, druhý Levy a třetí Tagirov.
Na deváté RZ první Kosciuzsko, druhý Flodina třetí čas Semerád. Nedařilo se Paddonovi, ale náskok ve vedení má obrovský.
Desátá RZ pro Flodina, druhý čas Kosciuzsko a třetí Paddon hned za ním Semerád se ztrátou 20 vteřin.
Ppslední Rz dne pro Kosciuzska, který zle dotahuje na Flodina. Náskok Flodina už je jen 20 vteřin. Minutu dostal na zkoušce Semerád. Prasklo totiž zadní rameno,které museli na přejezdu měnit. Celkově se posunul na místo osmé, když Linari dostal penalizaci a Campos odstoupil.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC 2:47:13,9 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +10,6 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +22,0 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +45,5 5. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1:04,9 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:06,5 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +5:02,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +4:47,9 9. Paddon H - Kennrard J. Subaru Impreza STi 1.PWRC +18:20,4 10. Block K. - Gelsolmino A. Ford Fiesta WRC +22:00,9Výsledky po RZ7:
V průběhu odpolední části soutěže se snažil Sébastien Loeb vyrovnat s přidělenou minutovou penalizací. Jeho skvělý výkon byl hlavně viditelný na RZ7 El Condor 2, kterou dokázal vyhrát. Celkově je Loeb pátý se ztrátou přes minutu a půl. Na čele i během odpolední sekce bojovali Petter Solberg a Jari - Matti Latvala. Zatím je úspěšnější Fin ve službách Fordu. Latvala vyhrál RZ5 a Solberg RZ6.
Zhruba půl minuty ztrácí třetí Ogier, na něho zase 15s Hirvonen. Jediný vůz Mini WRC ve startovní listině řízený Brazilcem Oliveirou je na 11. příčce. Za zmínku také stojí výkon Madse Ostberga, který školí "zbytek světa" i přesto, že v Argentině ještě nikdy nestratoval.
RZ7 El Condor - Cuesta Blanca 2 - 37,32 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC 1:48:59,7 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +18,2 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +28,8 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +43,5 5. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1:30,3 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:55,2 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +3:27,4 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +3:40,9 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +6:04,8 10. Paddon H. - Kennard J. Subaru Impreza STi +11:49,6
Výsledky po RZ4:
Dnešní argentinské dopolední (na náš čas však odpolední) zkoušky měli překvapivě podobné výsledky. Všechny tři RZ vyhrál Latvala, který se již na RZ2 dostal do vedení. Tři druhá místa v těchto RZ vybojoval Petter Solberg, který se také drží na průběžném druhém místě.
Špatná zpráva přichází od Martina Semeráda. Ten v RZ4 přišel o kolo a zatím ení zcela jané, zda bude pokračovat. Do té doby se v PWRC držel na čtvrrtém místě.
RZ4 El Condor - Cuesta Blanca 1 - 37,32 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC 55:55,8 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +12,3 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +16,2 4. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +18,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +20,0 6. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +1:34,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +1:46,6 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +2:02,8 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +3:01,8 10. Flodin P. - Andersson M. Subaru Impreza STi +5:30,0
Výsledky po RZ1:
RZ1 Super Special Carlos Paz 1 - 3,02 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:25,9 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +0,9 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +1,0 4. Latvala J.-M - Anttila M. Ford Fiesta WRC +1,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta WRC +1,7 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta WRC +7,2 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta WRC +7,4 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +8,4 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta WRC +9,2 10. Protasov Y. - Aftanaziv A. Mitsubishi Lancer Evo X. +9,8
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.