AKTUALIZACE PO RZ19 - CÍL + VIDEO; Sébastien Loeb nastupoval do závěrečně Power Stage se ztrátou 3,3s na týmového kolegu, Sébastiena Ogiera. Ogier měl poškozený vůz a přišel o vítězství, propadl se až na 3. místo!
Výsledky po RZ19:
Video boudy Ogiera ZDE
V Argentině jsme mohli vidět fascinující finiš soutěže. Postarala o něj první trojice jezdců. Jak jste se již dočetli níže, do problémů se na 48 km dlouhé RZ16 dostal průběžně vedoucí Seb Ogier a v následujících zkouškách přicházel o svůj náskok. Nakonec ho přeskočil týmový kolega, Seb Loeb i Mikko Hirvonen na Fordu.
Vítěství a tím pádem 3 bonusové body si v novince leotšního ročníku, tzv. Power Stage, připsal Petter Solberg, druhý byl Loeb (+ 2 body) a třetí Hirvonen (+ 1 bod).
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPo 16 rychlostní zkoušce, což je megadlouhá Aschochinga, 48 km, vede i nadále Ogier, ikdyž šel přes střechu. Nejrychleji ji projel Loeb v čase 35:53,7. V rychlostní zkoušce zastavil i Block a Kosciuzsko. Stál zde i Wilson, ale zase se rozjel. Zkoušku dokončil i Semerád, celkově je pátý.
Výsledky po RZ15
Druhý průjezd zkouškou La Jarillas zvládl nelépe Ogier před Loebem a Latvalou. Wilson, který bojuje o co nejlepší výsledek dostává v průměru vteřinu na kilometr.
Rychlostní zkouška třináct pod taktovkou Sebů - Ogiera a Loeba. Latvala ztratil 21 vteřin protože poškodil zavěšení. To ale spravil na přejezdu k RZ 14.
Čtrnáctá rychlostní zkouška opět pod taktovkou Loebů. Latvala musel na pokyn týmu odstoupit, protože oprava zavěšení provedená na přejezdu k RZ 14 údajně byla nebezpečná. Ve vedení tedy Ogier, 21 vteřin před Solbergem.
Poslední zkoušku dne vyhrává Loeb s cílem dostat se před Hirvonena, což nevychází. Očistec prožívá Solberg, když téměř dvě třetiny zkoušky jede bez posilovače řízení. Je celkově čtvrtý.
PWRCPrvní z druhých průjezdů vyhrává Ksociuzsko, druhý čas Protasov a třetí Flodin. Martin Semerád čtvrtý čas. Stejný postup je i na další zkoušce. Celkově se Semerád dostává na šesté místo. Guerra pokazil RZ 13.
Rz 14 vyhrává Flodin před Paddonem a Kosciuzskem. Semerád dostává na této zkoušce 40 vteřin kvůli defektu.
Na patnácté zkoušce má velké problémy s elektronikou Flodin a klesá dvacet vteřin za druhého Kosciuzska. Semerád má opět defekt a poškozený olejový chladič, ale pokračuje. Celkově je šestý.
Zítra pokračujeme čtyřmi testy, nejdelší 48 km a pak tři čtyřkilometrové.
Pořadí
Výsledky po RZ 11
Druhou etapu začal nejlépe Ogiier řed Latvalou a Hirvonenem. Celkově se tak na druhé místo před Pettera Solberga dostal právě Ogier.
na deváté Rz zatáhl Loeb, druhý čas zajel Solberg a třetí Ogier. Latvala zajel až pátý čas, ale ve vední zůstal. Solberga a Ogiera dělí vteřina.
Desátá rychlostní zkouška má stejný scénář, s tím, že druhý čas zajel Hirvonen a pátý Solberg.
Na poslední zkoušce dne vítězí Loeb a jede jak k ohni. Latvala druhým časem potvrzuje vedení. Ogier je v této zkoušce poražen Solbergem, ale jen o 1,2 vteřiny. Celkově tedy Latvala, sedmáct vteřin za ním Ogier a dvacet Solberg.
V PWRC se nejlépe se vyspal Flodin a Kosciuzsko, stejný první čas na RZ 9. Semerád pátý čas a celkově desátý v PWRC. Ve vedení Paddon, druhý Levy a třetí Tagirov.
Na deváté RZ první Kosciuzsko, druhý Flodina třetí čas Semerád. Nedařilo se Paddonovi, ale náskok ve vedení má obrovský.
Desátá RZ pro Flodina, druhý čas Kosciuzsko a třetí Paddon hned za ním Semerád se ztrátou 20 vteřin.
Ppslední Rz dne pro Kosciuzska, který zle dotahuje na Flodina. Náskok Flodina už je jen 20 vteřin. Minutu dostal na zkoušce Semerád. Prasklo totiž zadní rameno,které museli na přejezdu měnit. Celkově se posunul na místo osmé, když Linari dostal penalizaci a Campos odstoupil.
Pořadí
Výsledky po RZ7:
V průběhu odpolední části soutěže se snažil Sébastien Loeb vyrovnat s přidělenou minutovou penalizací. Jeho skvělý výkon byl hlavně viditelný na RZ7 El Condor 2, kterou dokázal vyhrát. Celkově je Loeb pátý se ztrátou přes minutu a půl. Na čele i během odpolední sekce bojovali Petter Solberg a Jari - Matti Latvala. Zatím je úspěšnější Fin ve službách Fordu. Latvala vyhrál RZ5 a Solberg RZ6.
Zhruba půl minuty ztrácí třetí Ogier, na něho zase 15s Hirvonen. Jediný vůz Mini WRC ve startovní listině řízený Brazilcem Oliveirou je na 11. příčce. Za zmínku také stojí výkon Madse Ostberga, který školí "zbytek světa" i přesto, že v Argentině ještě nikdy nestratoval.
RZ7 El Condor - Cuesta Blanca 2 - 37,32 km
Pořadí
Výsledky po RZ4:
Dnešní argentinské dopolední (na náš čas však odpolední) zkoušky měli překvapivě podobné výsledky. Všechny tři RZ vyhrál Latvala, který se již na RZ2 dostal do vedení. Tři druhá místa v těchto RZ vybojoval Petter Solberg, který se také drží na průběžném druhém místě.
Špatná zpráva přichází od Martina Semeráda. Ten v RZ4 přišel o kolo a zatím ení zcela jané, zda bude pokračovat. Do té doby se v PWRC držel na čtvrrtém místě.
RZ4 El Condor - Cuesta Blanca 1 - 37,32 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Výsledky po RZ1:
RZ1 Super Special Carlos Paz 1 - 3,02 km
Pořadí
Posádkavůz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.