ONBOARD:Nepříjemná „krizovka“ s pařezem, super zábava na městské erzetě se spoustou tleskajících fanoušků, nové zkušenosti a nakonec i celkové pěkné osmé místo v absolutním pořadí. Taková byla slovenská Rally Tríbeč 2011 v podání posádky Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch.
Oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX přijali pozvání od kamaráda a jednoho z organizátorů znovuzrozené Rally Tríbeč Jaroslava Melichárka, který mimochodem celou soutěž vyhrál, a vydali se z Vysočiny až do Topoľčan, kde odjeli velmi dobrou soutěž. Hudec s Černochem skončili po celkem devíti erzetách na pěkném osmém místě a svoje vůbec první vystoupení na Slovensku v kariéře si nemohli vynachválit. „Byla to krásná soutěž a jsme moc rádi, že jsme ji mohli jet. Měli jsme i dobré nízké číslo (16), takže jsme jeli celkem blízko za těmi nejlepšími borci. Celkově byla v Topolčanech výborná atmosféra a moc jsme si to užili,“ pochvaloval si svůj první závod na Slovensku pilot posádky Martin Hudec.
Třebíčská dvojice si hlavně chtěla otestovat stále za pochodu se tvořící a zdokonalující Mitsubishi Lancer EVO IX. A přesně to se také na tratích v okolí Topoľčan podařilo splnit. „Hlavně jsme si chtěli pořádně vyzkoušet auto, což vyšlo stoprocentně. Měli jsme tam nějaké nové věci a chtěli jsme si je otestovat. Autu se nic nestalo, my jsme si dobře zazávodili, co víc si přát… Příprava na Rally Český Krumlov tak byla ideální,“ ohlíží se za podnikem slovenského šampionátu Martin Hudec.
S umístěním v první desítce mohl být pilot posádky a zároveň i šéf Toba Czech MH Racing teamu spokojen. „Osmé místo určitě bereme. V určitých místech jsme asi i měli rezervy, ale na druhou stranu jsme také nechtěli nic udělat autu a hlavně odjet soutěž celou. To se povedlo a takové umístění určitě bereme.“
Rychlostní zkoušky v okolí Topoľčan, které viděli a jeli Hudec s Černochem vůbec poprvé, si oba užívali. „Erzety byly velmi hezky vybrané. Obzvláště se nám líbila městská erzeta, na které bylo fakt hodně fanoušků. Chtěli jsme je potěšit, a tak jsme ji jeli hodně právě pro fanoušky, za což nám hodně tleskali. A to musím přiznat, že se nám hodně líbilo,“ smál se Hudec.
Smích ho ale určitě, alespoň na chvíli, přešel v největší krizovce závodu. „V jedné z erzet jsem trefil pařez a bylo to celkem divoké. Stalo se to v pravé šestce nebo sedmičce a byla to celkem rána. Na chvíli mi i vypadl volant z rukou a spustily se mi stěrače. Ale naštěstí to nemělo žádný větší dopad a my mohli hned pokračovat dále. Ale byla to slušná rána,“ popsal krizový moment soutěže 30letý pilot posádky Toba Czech MH Racing teamu.
Po úspěšném slovenském výjezdu již nyní čeká třebíčskou posádku další boj o mistrovské body. O posledním květnovém víkendu je na řadě soutěž v Českém Krumlově. „V Českém Krumlově jsme ještě nikdy nejeli a moc se tam s Jirkou Černochem těšíme. Věřím, že jsme se na Rally Tríbeč dobře rozjeli a že budeme atakovat bodovaní umístění,“ přeje si před třetím dílem MMČR v rally Martin Hudec.
Také program další posádky Toba Czech MH Racing teamu je pořádně našlapaný. Druhá týmová posádka ve složení Jaroslav Pešl – Radek Juřica se svým Mitsubishi Lancer EVO IX vyráží za zajímavými zkušenostmi do mírně exotické destinace. „Jarda pojede o prvním červnovém víkendu soutěž německého šampionátu v okolí Thuringenu. Už se tam hodně těší a dokonce mi říkal, že je i mírně nervózní. Dostal totiž dost nízké startovní číslo pět a asi tam bude i patřit mezi favority. Tak věřím, že se tam popere se soupeři a vyjede tam super výsledek,“ přeje si šéf týmu Martin Hudec.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?