ONBOARD:Nepříjemná „krizovka“ s pařezem, super zábava na městské erzetě se spoustou tleskajících fanoušků, nové zkušenosti a nakonec i celkové pěkné osmé místo v absolutním pořadí. Taková byla slovenská Rally Tríbeč 2011 v podání posádky Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch.
Oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX přijali pozvání od kamaráda a jednoho z organizátorů znovuzrozené Rally Tríbeč Jaroslava Melichárka, který mimochodem celou soutěž vyhrál, a vydali se z Vysočiny až do Topoľčan, kde odjeli velmi dobrou soutěž. Hudec s Černochem skončili po celkem devíti erzetách na pěkném osmém místě a svoje vůbec první vystoupení na Slovensku v kariéře si nemohli vynachválit. „Byla to krásná soutěž a jsme moc rádi, že jsme ji mohli jet. Měli jsme i dobré nízké číslo (16), takže jsme jeli celkem blízko za těmi nejlepšími borci. Celkově byla v Topolčanech výborná atmosféra a moc jsme si to užili,“ pochvaloval si svůj první závod na Slovensku pilot posádky Martin Hudec.
Třebíčská dvojice si hlavně chtěla otestovat stále za pochodu se tvořící a zdokonalující Mitsubishi Lancer EVO IX. A přesně to se také na tratích v okolí Topoľčan podařilo splnit. „Hlavně jsme si chtěli pořádně vyzkoušet auto, což vyšlo stoprocentně. Měli jsme tam nějaké nové věci a chtěli jsme si je otestovat. Autu se nic nestalo, my jsme si dobře zazávodili, co víc si přát… Příprava na Rally Český Krumlov tak byla ideální,“ ohlíží se za podnikem slovenského šampionátu Martin Hudec.
S umístěním v první desítce mohl být pilot posádky a zároveň i šéf Toba Czech MH Racing teamu spokojen. „Osmé místo určitě bereme. V určitých místech jsme asi i měli rezervy, ale na druhou stranu jsme také nechtěli nic udělat autu a hlavně odjet soutěž celou. To se povedlo a takové umístění určitě bereme.“
Rychlostní zkoušky v okolí Topoľčan, které viděli a jeli Hudec s Černochem vůbec poprvé, si oba užívali. „Erzety byly velmi hezky vybrané. Obzvláště se nám líbila městská erzeta, na které bylo fakt hodně fanoušků. Chtěli jsme je potěšit, a tak jsme ji jeli hodně právě pro fanoušky, za což nám hodně tleskali. A to musím přiznat, že se nám hodně líbilo,“ smál se Hudec.
Smích ho ale určitě, alespoň na chvíli, přešel v největší krizovce závodu. „V jedné z erzet jsem trefil pařez a bylo to celkem divoké. Stalo se to v pravé šestce nebo sedmičce a byla to celkem rána. Na chvíli mi i vypadl volant z rukou a spustily se mi stěrače. Ale naštěstí to nemělo žádný větší dopad a my mohli hned pokračovat dále. Ale byla to slušná rána,“ popsal krizový moment soutěže 30letý pilot posádky Toba Czech MH Racing teamu.
Po úspěšném slovenském výjezdu již nyní čeká třebíčskou posádku další boj o mistrovské body. O posledním květnovém víkendu je na řadě soutěž v Českém Krumlově. „V Českém Krumlově jsme ještě nikdy nejeli a moc se tam s Jirkou Černochem těšíme. Věřím, že jsme se na Rally Tríbeč dobře rozjeli a že budeme atakovat bodovaní umístění,“ přeje si před třetím dílem MMČR v rally Martin Hudec.
Také program další posádky Toba Czech MH Racing teamu je pořádně našlapaný. Druhá týmová posádka ve složení Jaroslav Pešl – Radek Juřica se svým Mitsubishi Lancer EVO IX vyráží za zajímavými zkušenostmi do mírně exotické destinace. „Jarda pojede o prvním červnovém víkendu soutěž německého šampionátu v okolí Thuringenu. Už se tam hodně těší a dokonce mi říkal, že je i mírně nervózní. Dostal totiž dost nízké startovní číslo pět a asi tam bude i patřit mezi favority. Tak věřím, že se tam popere se soupeři a vyjede tam super výsledek,“ přeje si šéf týmu Martin Hudec.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.