ONBOARD:Nepříjemná „krizovka“ s pařezem, super zábava na městské erzetě se spoustou tleskajících fanoušků, nové zkušenosti a nakonec i celkové pěkné osmé místo v absolutním pořadí. Taková byla slovenská Rally Tríbeč 2011 v podání posádky Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch.
Oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX přijali pozvání od kamaráda a jednoho z organizátorů znovuzrozené Rally Tríbeč Jaroslava Melichárka, který mimochodem celou soutěž vyhrál, a vydali se z Vysočiny až do Topoľčan, kde odjeli velmi dobrou soutěž. Hudec s Černochem skončili po celkem devíti erzetách na pěkném osmém místě a svoje vůbec první vystoupení na Slovensku v kariéře si nemohli vynachválit. „Byla to krásná soutěž a jsme moc rádi, že jsme ji mohli jet. Měli jsme i dobré nízké číslo (16), takže jsme jeli celkem blízko za těmi nejlepšími borci. Celkově byla v Topolčanech výborná atmosféra a moc jsme si to užili,“ pochvaloval si svůj první závod na Slovensku pilot posádky Martin Hudec.
Třebíčská dvojice si hlavně chtěla otestovat stále za pochodu se tvořící a zdokonalující Mitsubishi Lancer EVO IX. A přesně to se také na tratích v okolí Topoľčan podařilo splnit. „Hlavně jsme si chtěli pořádně vyzkoušet auto, což vyšlo stoprocentně. Měli jsme tam nějaké nové věci a chtěli jsme si je otestovat. Autu se nic nestalo, my jsme si dobře zazávodili, co víc si přát… Příprava na Rally Český Krumlov tak byla ideální,“ ohlíží se za podnikem slovenského šampionátu Martin Hudec.
S umístěním v první desítce mohl být pilot posádky a zároveň i šéf Toba Czech MH Racing teamu spokojen. „Osmé místo určitě bereme. V určitých místech jsme asi i měli rezervy, ale na druhou stranu jsme také nechtěli nic udělat autu a hlavně odjet soutěž celou. To se povedlo a takové umístění určitě bereme.“
Rychlostní zkoušky v okolí Topoľčan, které viděli a jeli Hudec s Černochem vůbec poprvé, si oba užívali. „Erzety byly velmi hezky vybrané. Obzvláště se nám líbila městská erzeta, na které bylo fakt hodně fanoušků. Chtěli jsme je potěšit, a tak jsme ji jeli hodně právě pro fanoušky, za což nám hodně tleskali. A to musím přiznat, že se nám hodně líbilo,“ smál se Hudec.
Smích ho ale určitě, alespoň na chvíli, přešel v největší krizovce závodu. „V jedné z erzet jsem trefil pařez a bylo to celkem divoké. Stalo se to v pravé šestce nebo sedmičce a byla to celkem rána. Na chvíli mi i vypadl volant z rukou a spustily se mi stěrače. Ale naštěstí to nemělo žádný větší dopad a my mohli hned pokračovat dále. Ale byla to slušná rána,“ popsal krizový moment soutěže 30letý pilot posádky Toba Czech MH Racing teamu.
Po úspěšném slovenském výjezdu již nyní čeká třebíčskou posádku další boj o mistrovské body. O posledním květnovém víkendu je na řadě soutěž v Českém Krumlově. „V Českém Krumlově jsme ještě nikdy nejeli a moc se tam s Jirkou Černochem těšíme. Věřím, že jsme se na Rally Tríbeč dobře rozjeli a že budeme atakovat bodovaní umístění,“ přeje si před třetím dílem MMČR v rally Martin Hudec.
Také program další posádky Toba Czech MH Racing teamu je pořádně našlapaný. Druhá týmová posádka ve složení Jaroslav Pešl – Radek Juřica se svým Mitsubishi Lancer EVO IX vyráží za zajímavými zkušenostmi do mírně exotické destinace. „Jarda pojede o prvním červnovém víkendu soutěž německého šampionátu v okolí Thuringenu. Už se tam hodně těší a dokonce mi říkal, že je i mírně nervózní. Dostal totiž dost nízké startovní číslo pět a asi tam bude i patřit mezi favority. Tak věřím, že se tam popere se soupeři a vyjede tam super výsledek,“ přeje si šéf týmu Martin Hudec.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?