Hudec trefil pařez a chvíli byl i bez volantu. I tak si Rally Tríbeč užil

Hudec, Martin
Hudec, Martin, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 26. května 2011 21:50
Sdílej:

ONBOARD:Nepříjemná „krizovka“ s pařezem, super zábava na městské erzetě se spoustou tleskajících fanoušků, nové zkušenosti a nakonec i celkové pěkné osmé místo v absolutním pořadí. Taková byla slovenská Rally Tríbeč 2011 v podání posádky Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch.

Oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX přijali pozvání od kamaráda a jednoho z organizátorů znovuzrozené Rally Tríbeč Jaroslava Melichárka, který mimochodem celou soutěž vyhrál, a vydali se z Vysočiny až do Topoľčan, kde odjeli velmi dobrou soutěž. Hudec s Černochem skončili po celkem devíti erzetách na pěkném osmém místě a svoje vůbec první vystoupení na Slovensku v kariéře si nemohli vynachválit. „Byla to krásná soutěž a jsme moc rádi, že jsme ji mohli jet. Měli jsme i dobré nízké číslo (16), takže jsme jeli celkem blízko za těmi nejlepšími borci. Celkově byla v Topolčanech výborná atmosféra a moc jsme si to užili,“ pochvaloval si svůj první závod na Slovensku pilot posádky Martin Hudec.

Třebíčská dvojice si hlavně chtěla otestovat stále za pochodu se tvořící a zdokonalující Mitsubishi Lancer EVO IX. A přesně to se také na tratích v okolí Topoľčan podařilo splnit. „Hlavně jsme si chtěli pořádně vyzkoušet auto, což vyšlo stoprocentně. Měli jsme tam nějaké nové věci a chtěli jsme si je otestovat. Autu se nic nestalo, my jsme si dobře zazávodili, co víc si přát… Příprava na Rally Český Krumlov tak byla ideální,“ ohlíží se za podnikem slovenského šampionátu Martin Hudec.

S umístěním v první desítce mohl být pilot posádky a zároveň i šéf Toba Czech MH Racing teamu spokojen. „Osmé místo určitě bereme. V určitých místech jsme asi i měli rezervy, ale na druhou stranu jsme také nechtěli nic udělat autu a hlavně odjet soutěž celou. To se povedlo a takové umístění určitě bereme.“

Rychlostní zkoušky v okolí Topoľčan, které viděli a jeli Hudec s Černochem vůbec poprvé, si oba užívali. „Erzety byly velmi hezky vybrané. Obzvláště se nám líbila městská erzeta, na které bylo fakt hodně fanoušků. Chtěli jsme je potěšit, a tak jsme ji jeli hodně právě pro fanoušky, za což nám hodně tleskali. A to musím přiznat, že se nám hodně líbilo,“ smál se Hudec.

Smích ho ale určitě, alespoň na chvíli, přešel v největší krizovce závodu. „V jedné z erzet jsem trefil pařez a bylo to celkem divoké. Stalo se to v pravé šestce nebo sedmičce a byla to celkem rána. Na chvíli mi i vypadl volant z rukou a spustily se mi stěrače. Ale naštěstí to nemělo žádný větší dopad a my mohli hned pokračovat dále. Ale byla to slušná rána,“ popsal krizový moment soutěže 30letý pilot posádky Toba Czech MH Racing teamu. 

Po úspěšném slovenském výjezdu již nyní čeká třebíčskou posádku další boj o mistrovské body. O posledním květnovém víkendu je na řadě soutěž v Českém Krumlově. „V Českém Krumlově jsme ještě nikdy nejeli a moc se tam s Jirkou Černochem těšíme. Věřím, že jsme se na Rally Tríbeč dobře rozjeli a že budeme atakovat bodovaní umístění,“ přeje si před třetím dílem MMČR v rally Martin Hudec.

Také program další posádky Toba Czech MH Racing teamu je pořádně našlapaný. Druhá týmová posádka ve složení Jaroslav Pešl – Radek Juřica se svým Mitsubishi Lancer EVO IX vyráží za zajímavými zkušenostmi do mírně exotické destinace. „Jarda pojede o prvním červnovém víkendu soutěž německého šampionátu v okolí Thuringenu. Už se tam hodně těší a dokonce mi říkal, že je i mírně nervózní. Dostal totiž dost nízké startovní číslo pět a asi tam bude i patřit mezi favority. Tak věřím, že se tam popere se soupeři a vyjede tam super výsledek,“ přeje si šéf týmu Martin Hudec.     

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?