AKTUALIZACE V CÍLI: Vítězství na soutěži na francouzské Korzice si připsal mladíček Thierry Neuville.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ14 - cíl:
Dnes večer byly na programu už jen dvě zkoušky jako absolutní tečka za soutěží IRC ve Francii. Konkrétně se jednalo o RZ 13 (20 km) a 14 (26,7 km). První RZ vyhrál náš Jan Kopecký a druhou Andreas Mikkelsen. Na posledních zkouškách se nic tak závažného nestalo až na jednu výjimku. Tou je Bryan Bouffier, který se na RZ 13 dostal na čtvrté místo, ale na RZ 14 chyboval a ze soutěže odstoupil.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 3:20:51,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +1:02,6 4. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +3:59,5 5. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:28,2 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:30,1 7. Maurin J. - Oral O. Ford Fiesta S2000 +4:33,3 8. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +6:33,4 9. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +8:28,9 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+9:41,5
Výsledky po RZ12:
Kopecký stále nenašel recept na skvěle rozjetého mladíka Neuvilla. Již podruhé v této soutěži je dělilo pouhých 0,3 s.
Dvěma RZ (11 a 12) pokračoval dnešní odpolední program na ostrově Korsika. Obě RZ se nesly v podobném duchu, jako celá soutěž, když obě RZ vyhrál Neuville před Kopeckým. V RZ11 mu nedělil 1,4 s, na RZ12 však jen 0,3 s a je to již podruhé, když Honzu takto těsným rozdílem porazil. Ostatní pořadí se zásadně neměnilo. Na RZ12 měnil Mikkelsen kolo a ztratil 3:40 min. a ze skvělé třetí pozice sklouzl na osmou.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:49:54,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +16,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +44,8 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:17,7 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:17,8 6. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +4:06,2 7. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:07,1 8. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:17,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +4:22,3 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+7:03,9
Výsledky po RZ 10:
Prvdní ze dvou dnešních dopoledních RZ zvládnul nejrychleji projet Jan Kopecký, následovali jej Peugeoty v rukou Francouzů Campany a Bouffiera. Až časy od čtvrtého místa patřili jeho přímým konkurentů. Čtvrtý Mikkelsen + 6,3s, pátý Loix + 7,5 s. Příliš měkké pneumatiky zvolil Neuville, který šestým časem za Kopeckým zaostal o 8,9 s.
Na druhé dnešní RZ10 však již Neuville vyhrál, ale druhému Kopeckému nadělil pouze 0,3 s. Loixům pátý čas se ztrátou tří vtěřin na Mikkelsena znamenala pád na čtvrté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:23:16,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +14,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +32,5 4. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +35,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:00,9 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,6 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +3:32,8 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:33,8 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:43,8 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+5:55,3
Výsledky po RZ 8
Výsledky po RZ 8
Šestá rychlostní zkouška se nakonec nejela, protože na trati havaroval předjezdec s číslem 0. Posádku tvořili exmistr světa Ari Vatanen a jeho syn Max. Ari, který v době nehody seděl na sedadle spolujezdce si po havárii stěžoval na bolesti zad a byl transportován do nemocnice. Jeho syn vyvázel nezraněn. Kvůli výjezdu sanity byla zkouška zrušena.
V sedmé rychlostní zkoušce zajel opět nejlépe nedostižný Neuville. Druhý čas zajel Kopecký a třetí Loix. Jediná změna v celkovém pořadí nastala mezi osmým a devátým místem, když se na osmé místo dostal Magalhaes před Maurina. Dále se posunul na jedenácté místo Sandell.
Osmá rychlostní zkouška opět měla jediného zámého víztěze. Až šestý čas zajíždí KOpecký a jeho ztráta na vedení činí 23,4 vteřiny. LOix se druhým časem ve zkoušce posunul na místo třetí před Mikkelsena. Maurin neskutečně zabral a předjel Magalhaese a je už sedmý. Magalhaes osmý a devátý je Gardemeister.
Etapu dokončil na 26. místě absolutně Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem s Cliem R3. Ve třídě jim patří osmé místo, se ztrátou osmi minut na prvního ve třídě, ale jen 20 vteřina na místo sedmé. Oběma ale nejde o nějaký výsledek, ale cílem je získat zkušenosti a najet co nejvíce kilometrů a soutěž si užít.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:52:23,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +23,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +27,7 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +29,0 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +52,8 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,8 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +2:53,5 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:01,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Peugeot 207 S2000 +3:03,2 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+4:08,2
Výsledky po RZ5:Trochu překvapivě a pro českého fanouška zatím smutně vypadá pohled do výsledkové listiny Tour de Corse. Oproti předešlým závodům Škodovky nehrají prim a spíše nestíhají tempu Peugeotů. Nebýt defektu Briana Bouffiera na RZ5, byl by pohled do výsledků ještě smutnější.Celkově po pěti testech vede Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000. Druhý je Jan Kopecký s Fábií, kterému nahrál právě defekt a časová ztráta Bouffiera. Třetí celkově je Mikkelsen, který možná trochu překvapivě drží za zády Fredyho Loixe.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:12:19,6 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +18,5 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +23,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +38,6 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:00,4 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:05,0 8. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +2:07,1 9. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +2:09,7 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +2:58,2Výsledky po RZ2:
První etapa s pouhými dvěmi RZ příliš zajímavého nepřinesla. Obě zkoušky vyhrál Neuville, který také drží prozatimní vedení. V obou případech za sebou nechal posádky na škodách, na 1. RZ o 0,7 s Kopeckého a o 2,7 s Mikkelsena. Na druhé RZ na něj nestačili o 8 s Loix a za ním o 8,2 s Koepcký. Za první trojkou bylo pořadí vždy shodné: Bouffier, Wilks.
Výsledky po RZ2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 32:08,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +8,9 3. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +12,4 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +13,8 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +19,2 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +19,6 7. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +25,0 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +39,6 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +48,6 10. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +1:19,5
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.