Tour de Corse (IRC): Neuville na Korzice vítězí

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 12. května 2011 17:17
Sdílej:

AKTUALIZACE V CÍLI: Vítězství na soutěži na francouzské Korzice si připsal mladíček Thierry Neuville.

Fotogalerie z podniku zde.

Výsledky po RZ14 - cíl:

Dnes večer byly na programu už jen dvě zkoušky jako absolutní tečka za soutěží IRC ve Francii. Konkrétně se jednalo o RZ 13 (20 km) a 14 (26,7 km). První RZ vyhrál náš Jan Kopecký a druhou Andreas Mikkelsen. Na posledních zkouškách se nic tak závažného nestalo až na jednu výjimku. Tou je Bryan Bouffier, který se na RZ 13 dostal na čtvrté místo, ale na RZ 14 chyboval a ze soutěže odstoupil.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 3:20:51,0  ---     2.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +15,5     3.   Loix F. - Miclette F.  Škoda Fabia S2000   +1:02,6     4.   Campana P. - De Castelli S.  Peugeot 207 S2000 +3:59,5     5.   Magalhaes B. - Grave P.   Peugeot 207 S2000  +4:28,2     6.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000  +4:30,1     7.   Maurin J. - Oral O.  Ford Fiesta S2000   +4:33,3     8.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000   +6:33,4     9.   Sandell P. - Parmander S.  Škoda Fabia S2000 +8:28,9    10.   Leandri J. - Leonardi P.  Peugeot 207 S2000

       +9:41,5

 

Výsledky po RZ12:

Kopecký stále nenašel recept na skvěle rozjetého mladíka Neuvilla. Již podruhé v této soutěži je dělilo pouhých 0,3 s.

Dvěma RZ (11 a 12) pokračoval dnešní odpolední program na ostrově Korsika. Obě RZ se nesly v podobném duchu, jako celá soutěž, když obě RZ vyhrál Neuville před Kopeckým. V RZ11 mu nedělil 1,4 s, na RZ12 však jen 0,3 s a je to již podruhé, když Honzu takto těsným rozdílem porazil. Ostatní pořadí se zásadně neměnilo. Na RZ12 měnil Mikkelsen kolo a ztratil 3:40 min. a ze skvělé třetí pozice sklouzl na osmou.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 2:49:54,9  ---     2.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +16,5     3.   Loix F. - Miclette F.  Škoda Fabia S2000   +44,8     4.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000 +1:17,7     5.   Campana P. - De Castelli S.   Peugeot 207 S2000  +1:17,8     6.   Maurin J. - Ural O.  Ford Fiesta S2000  +4:06,2     7.   Magalhaes B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +4:07,1     8.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000   +4:17,9     9.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000 +4:22,3    10.   Sandell P. - Parmander S.  Škoda Fabia S2000

       +7:03,9

 

Výsledky po RZ 10:

Prvdní ze dvou dnešních dopoledních RZ zvládnul nejrychleji projet Jan Kopecký, následovali jej Peugeoty v rukou Francouzů Campany a Bouffiera. Až časy od čtvrtého místa patřili jeho přímým konkurentů. Čtvrtý Mikkelsen + 6,3s, pátý Loix + 7,5 s. Příliš měkké pneumatiky zvolil Neuville, který šestým časem za Kopeckým zaostal o 8,9 s.

Na druhé dnešní RZ10 však již Neuville vyhrál, ale druhému Kopeckému nadělil pouze 0,3 s. Loixům pátý čas se ztrátou tří vtěřin na Mikkelsena znamenala pád na čtvrté místo.

 

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 2:23:16,9  ---     2.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +14,8     3.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000   +32,5     4.   Loix F. - Miclette F.  Škoda Fabia S2000 +35,4     5.   Campana P. - De Castelli S.   Peugeot 207 S2000  +1:00,9     6.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000  +1:09,6     7.   Maurin J. - Ural O.  Ford Fiesta S2000   +3:32,8     8.   Magalhaes B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +3:33,8     9.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000 +3:43,8    10.   Sandell P. - Parmander S.  Škoda Fabia S2000

       +5:55,3

 

Výsledky po RZ 8

Výsledky po RZ 8

Šestá rychlostní zkouška se nakonec nejela, protože na trati havaroval předjezdec s číslem 0. Posádku tvořili exmistr světa Ari Vatanen a jeho syn Max. Ari, který v době nehody seděl na sedadle spolujezdce si po havárii stěžoval na bolesti zad a byl transportován do nemocnice. Jeho syn vyvázel nezraněn. Kvůli výjezdu sanity byla zkouška zrušena.

V sedmé rychlostní zkoušce zajel opět nejlépe nedostižný Neuville. Druhý čas zajel Kopecký a třetí Loix. Jediná změna v celkovém pořadí nastala mezi osmým a devátým místem, když se na osmé místo dostal Magalhaes před Maurina. Dále se posunul na jedenácté místo Sandell.

Osmá rychlostní zkouška opět měla jediného zámého víztěze. Až šestý čas zajíždí KOpecký a jeho ztráta na vedení činí 23,4 vteřiny. LOix se druhým časem ve zkoušce posunul na místo třetí před Mikkelsena. Maurin neskutečně zabral a předjel Magalhaese a je už sedmý. Magalhaes osmý a devátý je Gardemeister.

Etapu dokončil na 26. místě absolutně Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem s Cliem R3. Ve třídě jim patří osmé místo, se ztrátou osmi minut na prvního ve třídě, ale jen 20 vteřina na místo sedmé. Oběma ale nejde o nějaký výsledek, ale cílem je získat zkušenosti a najet co nejvíce kilometrů a soutěž si užít. 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 1:52:23,0  ---     2.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +23,4     3.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000    +27,7     4.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000 +29,0     5.   Campana P. - De Castelli S.   Peugeot 207 S2000  +52,8     6.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000  +1:09,8     7.   Maurin J. - Ural O.  Ford Fiesta S2000   +2:53,5     8.   Magalhaes B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +3:01,9     9.   Gardemeister T. - Suominen T.  Peugeot 207 S2000 +3:03,2    10.   Leandri J. - Leonardi P.  Peugeot 207 S2000

         +4:08,2

 

Výsledky po RZ5:Trochu překvapivě a pro českého fanouška zatím smutně vypadá pohled do výsledkové listiny Tour de Corse. Oproti předešlým závodům Škodovky nehrají prim a spíše nestíhají tempu Peugeotů. Nebýt defektu Briana Bouffiera na RZ5, byl by pohled do výsledků ještě smutnější.Celkově po pěti testech vede Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000. Druhý je Jan Kopecký s Fábií, kterému nahrál právě defekt a časová ztráta Bouffiera. Třetí celkově je Mikkelsen, který možná trochu překvapivě drží za zády Fredyho Loixe.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 1:12:19,6  ---     2.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +15,8     3.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000    +18,5     4.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 +23,4     5.   Campana P. - De Castelli S.   Peugeot 207 S2000  +38,6     6.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000  +1:00,4     7.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000   +2:05,0     8.   Maurin Julien - Ural Olivier   Ford Fiesta S2000    +2:07,1     9.   Magalhaes B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000 +2:09,7    10.   Leandri J. - Leonardi P.  Peugeot 207 S2000 +2:58,2

Výsledky po RZ2:

První etapa s pouhými dvěmi RZ příliš zajímavého nepřinesla. Obě zkoušky vyhrál Neuville, který také drží prozatimní vedení. V obou případech za sebou nechal posádky na škodách, na 1. RZ o 0,7 s Kopeckého a o 2,7 s Mikkelsena. Na druhé RZ na něj nestačili o 8 s Loix a za ním o 8,2 s Koepcký. Za první trojkou bylo pořadí vždy shodné: Bouffier, Wilks.

 

Výsledky po RZ2:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 32:08,0  ---     2.    Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +8,9     3.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000   +12,4     4.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000 +13,8     5.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000  +19,2     6.   Wilks G. - Pugh P.  Peugeot 207 S2000   +19,6     7.   Campana P. - De Castelli S.   Peugeot 207 S2000   +25,0     8.   Magalhaes B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +39,6     9.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000 +48,6    10.   Maurin Julien - Ural Olivier   Ford Fiesta S2000  +1:19,5

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.