AKTUALIZACE V CÍLI: Vítězství na soutěži na francouzské Korzice si připsal mladíček Thierry Neuville.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ14 - cíl:
Dnes večer byly na programu už jen dvě zkoušky jako absolutní tečka za soutěží IRC ve Francii. Konkrétně se jednalo o RZ 13 (20 km) a 14 (26,7 km). První RZ vyhrál náš Jan Kopecký a druhou Andreas Mikkelsen. Na posledních zkouškách se nic tak závažného nestalo až na jednu výjimku. Tou je Bryan Bouffier, který se na RZ 13 dostal na čtvrté místo, ale na RZ 14 chyboval a ze soutěže odstoupil.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 3:20:51,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +1:02,6 4. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +3:59,5 5. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:28,2 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:30,1 7. Maurin J. - Oral O. Ford Fiesta S2000 +4:33,3 8. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +6:33,4 9. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +8:28,9 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+9:41,5
Výsledky po RZ12:
Kopecký stále nenašel recept na skvěle rozjetého mladíka Neuvilla. Již podruhé v této soutěži je dělilo pouhých 0,3 s.
Dvěma RZ (11 a 12) pokračoval dnešní odpolední program na ostrově Korsika. Obě RZ se nesly v podobném duchu, jako celá soutěž, když obě RZ vyhrál Neuville před Kopeckým. V RZ11 mu nedělil 1,4 s, na RZ12 však jen 0,3 s a je to již podruhé, když Honzu takto těsným rozdílem porazil. Ostatní pořadí se zásadně neměnilo. Na RZ12 měnil Mikkelsen kolo a ztratil 3:40 min. a ze skvělé třetí pozice sklouzl na osmou.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:49:54,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +16,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +44,8 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:17,7 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:17,8 6. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +4:06,2 7. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:07,1 8. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:17,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +4:22,3 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+7:03,9
Výsledky po RZ 10:
Prvdní ze dvou dnešních dopoledních RZ zvládnul nejrychleji projet Jan Kopecký, následovali jej Peugeoty v rukou Francouzů Campany a Bouffiera. Až časy od čtvrtého místa patřili jeho přímým konkurentů. Čtvrtý Mikkelsen + 6,3s, pátý Loix + 7,5 s. Příliš měkké pneumatiky zvolil Neuville, který šestým časem za Kopeckým zaostal o 8,9 s.
Na druhé dnešní RZ10 však již Neuville vyhrál, ale druhému Kopeckému nadělil pouze 0,3 s. Loixům pátý čas se ztrátou tří vtěřin na Mikkelsena znamenala pád na čtvrté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:23:16,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +14,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +32,5 4. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +35,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:00,9 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,6 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +3:32,8 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:33,8 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:43,8 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+5:55,3
Výsledky po RZ 8
Výsledky po RZ 8
Šestá rychlostní zkouška se nakonec nejela, protože na trati havaroval předjezdec s číslem 0. Posádku tvořili exmistr světa Ari Vatanen a jeho syn Max. Ari, který v době nehody seděl na sedadle spolujezdce si po havárii stěžoval na bolesti zad a byl transportován do nemocnice. Jeho syn vyvázel nezraněn. Kvůli výjezdu sanity byla zkouška zrušena.
V sedmé rychlostní zkoušce zajel opět nejlépe nedostižný Neuville. Druhý čas zajel Kopecký a třetí Loix. Jediná změna v celkovém pořadí nastala mezi osmým a devátým místem, když se na osmé místo dostal Magalhaes před Maurina. Dále se posunul na jedenácté místo Sandell.
Osmá rychlostní zkouška opět měla jediného zámého víztěze. Až šestý čas zajíždí KOpecký a jeho ztráta na vedení činí 23,4 vteřiny. LOix se druhým časem ve zkoušce posunul na místo třetí před Mikkelsena. Maurin neskutečně zabral a předjel Magalhaese a je už sedmý. Magalhaes osmý a devátý je Gardemeister.
Etapu dokončil na 26. místě absolutně Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem s Cliem R3. Ve třídě jim patří osmé místo, se ztrátou osmi minut na prvního ve třídě, ale jen 20 vteřina na místo sedmé. Oběma ale nejde o nějaký výsledek, ale cílem je získat zkušenosti a najet co nejvíce kilometrů a soutěž si užít.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:52:23,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +23,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +27,7 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +29,0 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +52,8 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,8 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +2:53,5 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:01,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Peugeot 207 S2000 +3:03,2 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+4:08,2
Výsledky po RZ5:Trochu překvapivě a pro českého fanouška zatím smutně vypadá pohled do výsledkové listiny Tour de Corse. Oproti předešlým závodům Škodovky nehrají prim a spíše nestíhají tempu Peugeotů. Nebýt defektu Briana Bouffiera na RZ5, byl by pohled do výsledků ještě smutnější.Celkově po pěti testech vede Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000. Druhý je Jan Kopecký s Fábií, kterému nahrál právě defekt a časová ztráta Bouffiera. Třetí celkově je Mikkelsen, který možná trochu překvapivě drží za zády Fredyho Loixe.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:12:19,6 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +18,5 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +23,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +38,6 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:00,4 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:05,0 8. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +2:07,1 9. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +2:09,7 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +2:58,2Výsledky po RZ2:
První etapa s pouhými dvěmi RZ příliš zajímavého nepřinesla. Obě zkoušky vyhrál Neuville, který také drží prozatimní vedení. V obou případech za sebou nechal posádky na škodách, na 1. RZ o 0,7 s Kopeckého a o 2,7 s Mikkelsena. Na druhé RZ na něj nestačili o 8 s Loix a za ním o 8,2 s Koepcký. Za první trojkou bylo pořadí vždy shodné: Bouffier, Wilks.
Výsledky po RZ2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 32:08,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +8,9 3. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +12,4 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +13,8 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +19,2 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +19,6 7. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +25,0 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +39,6 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +48,6 10. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +1:19,5
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.