AKTUALIZACE V CÍLI: Vítězství na soutěži na francouzské Korzice si připsal mladíček Thierry Neuville.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ14 - cíl:
Dnes večer byly na programu už jen dvě zkoušky jako absolutní tečka za soutěží IRC ve Francii. Konkrétně se jednalo o RZ 13 (20 km) a 14 (26,7 km). První RZ vyhrál náš Jan Kopecký a druhou Andreas Mikkelsen. Na posledních zkouškách se nic tak závažného nestalo až na jednu výjimku. Tou je Bryan Bouffier, který se na RZ 13 dostal na čtvrté místo, ale na RZ 14 chyboval a ze soutěže odstoupil.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího+9:41,5
Výsledky po RZ12:
Kopecký stále nenašel recept na skvěle rozjetého mladíka Neuvilla. Již podruhé v této soutěži je dělilo pouhých 0,3 s.
Dvěma RZ (11 a 12) pokračoval dnešní odpolední program na ostrově Korsika. Obě RZ se nesly v podobném duchu, jako celá soutěž, když obě RZ vyhrál Neuville před Kopeckým. V RZ11 mu nedělil 1,4 s, na RZ12 však jen 0,3 s a je to již podruhé, když Honzu takto těsným rozdílem porazil. Ostatní pořadí se zásadně neměnilo. Na RZ12 měnil Mikkelsen kolo a ztratil 3:40 min. a ze skvělé třetí pozice sklouzl na osmou.
Pořadí
Posádkavůz+7:03,9
Výsledky po RZ 10:
Prvdní ze dvou dnešních dopoledních RZ zvládnul nejrychleji projet Jan Kopecký, následovali jej Peugeoty v rukou Francouzů Campany a Bouffiera. Až časy od čtvrtého místa patřili jeho přímým konkurentů. Čtvrtý Mikkelsen + 6,3s, pátý Loix + 7,5 s. Příliš měkké pneumatiky zvolil Neuville, který šestým časem za Kopeckým zaostal o 8,9 s.
Na druhé dnešní RZ10 však již Neuville vyhrál, ale druhému Kopeckému nadělil pouze 0,3 s. Loixům pátý čas se ztrátou tří vtěřin na Mikkelsena znamenala pád na čtvrté místo.
Pořadí
+5:55,3
Výsledky po RZ 8
Výsledky po RZ 8
Šestá rychlostní zkouška se nakonec nejela, protože na trati havaroval předjezdec s číslem 0. Posádku tvořili exmistr světa Ari Vatanen a jeho syn Max. Ari, který v době nehody seděl na sedadle spolujezdce si po havárii stěžoval na bolesti zad a byl transportován do nemocnice. Jeho syn vyvázel nezraněn. Kvůli výjezdu sanity byla zkouška zrušena.
V sedmé rychlostní zkoušce zajel opět nejlépe nedostižný Neuville. Druhý čas zajel Kopecký a třetí Loix. Jediná změna v celkovém pořadí nastala mezi osmým a devátým místem, když se na osmé místo dostal Magalhaes před Maurina. Dále se posunul na jedenácté místo Sandell.
Osmá rychlostní zkouška opět měla jediného zámého víztěze. Až šestý čas zajíždí KOpecký a jeho ztráta na vedení činí 23,4 vteřiny. LOix se druhým časem ve zkoušce posunul na místo třetí před Mikkelsena. Maurin neskutečně zabral a předjel Magalhaese a je už sedmý. Magalhaes osmý a devátý je Gardemeister.
Etapu dokončil na 26. místě absolutně Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem s Cliem R3. Ve třídě jim patří osmé místo, se ztrátou osmi minut na prvního ve třídě, ale jen 20 vteřina na místo sedmé. Oběma ale nejde o nějaký výsledek, ale cílem je získat zkušenosti a najet co nejvíce kilometrů a soutěž si užít.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas+4:08,2
Výsledky po RZ5:Trochu překvapivě a pro českého fanouška zatím smutně vypadá pohled do výsledkové listiny Tour de Corse. Oproti předešlým závodům Škodovky nehrají prim a spíše nestíhají tempu Peugeotů. Nebýt defektu Briana Bouffiera na RZ5, byl by pohled do výsledků ještě smutnější.Celkově po pěti testech vede Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000. Druhý je Jan Kopecký s Fábií, kterému nahrál právě defekt a časová ztráta Bouffiera. Třetí celkově je Mikkelsen, který možná trochu překvapivě drží za zády Fredyho Loixe.
Pořadí
PosádkavůzVýsledky po RZ2:
První etapa s pouhými dvěmi RZ příliš zajímavého nepřinesla. Obě zkoušky vyhrál Neuville, který také drží prozatimní vedení. V obou případech za sebou nechal posádky na škodách, na 1. RZ o 0,7 s Kopeckého a o 2,7 s Mikkelsena. Na druhé RZ na něj nestačili o 8 s Loix a za ním o 8,2 s Koepcký. Za první trojkou bylo pořadí vždy shodné: Bouffier, Wilks.
Výsledky po RZ2:
Pořadí
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.