AKTUALIZACE V CÍLI: Vítězství na soutěži na francouzské Korzice si připsal mladíček Thierry Neuville.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ14 - cíl:
Dnes večer byly na programu už jen dvě zkoušky jako absolutní tečka za soutěží IRC ve Francii. Konkrétně se jednalo o RZ 13 (20 km) a 14 (26,7 km). První RZ vyhrál náš Jan Kopecký a druhou Andreas Mikkelsen. Na posledních zkouškách se nic tak závažného nestalo až na jednu výjimku. Tou je Bryan Bouffier, který se na RZ 13 dostal na čtvrté místo, ale na RZ 14 chyboval a ze soutěže odstoupil.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 3:20:51,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +1:02,6 4. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +3:59,5 5. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:28,2 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:30,1 7. Maurin J. - Oral O. Ford Fiesta S2000 +4:33,3 8. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +6:33,4 9. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +8:28,9 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+9:41,5
Výsledky po RZ12:
Kopecký stále nenašel recept na skvěle rozjetého mladíka Neuvilla. Již podruhé v této soutěži je dělilo pouhých 0,3 s.
Dvěma RZ (11 a 12) pokračoval dnešní odpolední program na ostrově Korsika. Obě RZ se nesly v podobném duchu, jako celá soutěž, když obě RZ vyhrál Neuville před Kopeckým. V RZ11 mu nedělil 1,4 s, na RZ12 však jen 0,3 s a je to již podruhé, když Honzu takto těsným rozdílem porazil. Ostatní pořadí se zásadně neměnilo. Na RZ12 měnil Mikkelsen kolo a ztratil 3:40 min. a ze skvělé třetí pozice sklouzl na osmou.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:49:54,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +16,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +44,8 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:17,7 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:17,8 6. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +4:06,2 7. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:07,1 8. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:17,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +4:22,3 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+7:03,9
Výsledky po RZ 10:
Prvdní ze dvou dnešních dopoledních RZ zvládnul nejrychleji projet Jan Kopecký, následovali jej Peugeoty v rukou Francouzů Campany a Bouffiera. Až časy od čtvrtého místa patřili jeho přímým konkurentů. Čtvrtý Mikkelsen + 6,3s, pátý Loix + 7,5 s. Příliš měkké pneumatiky zvolil Neuville, který šestým časem za Kopeckým zaostal o 8,9 s.
Na druhé dnešní RZ10 však již Neuville vyhrál, ale druhému Kopeckému nadělil pouze 0,3 s. Loixům pátý čas se ztrátou tří vtěřin na Mikkelsena znamenala pád na čtvrté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:23:16,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +14,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +32,5 4. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +35,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:00,9 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,6 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +3:32,8 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:33,8 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:43,8 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+5:55,3
Výsledky po RZ 8
Výsledky po RZ 8
Šestá rychlostní zkouška se nakonec nejela, protože na trati havaroval předjezdec s číslem 0. Posádku tvořili exmistr světa Ari Vatanen a jeho syn Max. Ari, který v době nehody seděl na sedadle spolujezdce si po havárii stěžoval na bolesti zad a byl transportován do nemocnice. Jeho syn vyvázel nezraněn. Kvůli výjezdu sanity byla zkouška zrušena.
V sedmé rychlostní zkoušce zajel opět nejlépe nedostižný Neuville. Druhý čas zajel Kopecký a třetí Loix. Jediná změna v celkovém pořadí nastala mezi osmým a devátým místem, když se na osmé místo dostal Magalhaes před Maurina. Dále se posunul na jedenácté místo Sandell.
Osmá rychlostní zkouška opět měla jediného zámého víztěze. Až šestý čas zajíždí KOpecký a jeho ztráta na vedení činí 23,4 vteřiny. LOix se druhým časem ve zkoušce posunul na místo třetí před Mikkelsena. Maurin neskutečně zabral a předjel Magalhaese a je už sedmý. Magalhaes osmý a devátý je Gardemeister.
Etapu dokončil na 26. místě absolutně Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem s Cliem R3. Ve třídě jim patří osmé místo, se ztrátou osmi minut na prvního ve třídě, ale jen 20 vteřina na místo sedmé. Oběma ale nejde o nějaký výsledek, ale cílem je získat zkušenosti a najet co nejvíce kilometrů a soutěž si užít.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:52:23,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +23,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +27,7 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +29,0 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +52,8 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,8 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +2:53,5 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:01,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Peugeot 207 S2000 +3:03,2 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+4:08,2
Výsledky po RZ5:Trochu překvapivě a pro českého fanouška zatím smutně vypadá pohled do výsledkové listiny Tour de Corse. Oproti předešlým závodům Škodovky nehrají prim a spíše nestíhají tempu Peugeotů. Nebýt defektu Briana Bouffiera na RZ5, byl by pohled do výsledků ještě smutnější.Celkově po pěti testech vede Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000. Druhý je Jan Kopecký s Fábií, kterému nahrál právě defekt a časová ztráta Bouffiera. Třetí celkově je Mikkelsen, který možná trochu překvapivě drží za zády Fredyho Loixe.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:12:19,6 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +18,5 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +23,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +38,6 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:00,4 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:05,0 8. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +2:07,1 9. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +2:09,7 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +2:58,2Výsledky po RZ2:
První etapa s pouhými dvěmi RZ příliš zajímavého nepřinesla. Obě zkoušky vyhrál Neuville, který také drží prozatimní vedení. V obou případech za sebou nechal posádky na škodách, na 1. RZ o 0,7 s Kopeckého a o 2,7 s Mikkelsena. Na druhé RZ na něj nestačili o 8 s Loix a za ním o 8,2 s Koepcký. Za první trojkou bylo pořadí vždy shodné: Bouffier, Wilks.
Výsledky po RZ2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 32:08,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +8,9 3. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +12,4 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +13,8 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +19,2 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +19,6 7. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +25,0 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +39,6 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +48,6 10. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +1:19,5
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.