AKTUALIZACE V CÍLI: Vítězství na soutěži na francouzské Korzice si připsal mladíček Thierry Neuville.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ14 - cíl:
Dnes večer byly na programu už jen dvě zkoušky jako absolutní tečka za soutěží IRC ve Francii. Konkrétně se jednalo o RZ 13 (20 km) a 14 (26,7 km). První RZ vyhrál náš Jan Kopecký a druhou Andreas Mikkelsen. Na posledních zkouškách se nic tak závažného nestalo až na jednu výjimku. Tou je Bryan Bouffier, který se na RZ 13 dostal na čtvrté místo, ale na RZ 14 chyboval a ze soutěže odstoupil.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 3:20:51,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +1:02,6 4. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +3:59,5 5. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:28,2 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:30,1 7. Maurin J. - Oral O. Ford Fiesta S2000 +4:33,3 8. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +6:33,4 9. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +8:28,9 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+9:41,5
Výsledky po RZ12:
Kopecký stále nenašel recept na skvěle rozjetého mladíka Neuvilla. Již podruhé v této soutěži je dělilo pouhých 0,3 s.
Dvěma RZ (11 a 12) pokračoval dnešní odpolední program na ostrově Korsika. Obě RZ se nesly v podobném duchu, jako celá soutěž, když obě RZ vyhrál Neuville před Kopeckým. V RZ11 mu nedělil 1,4 s, na RZ12 však jen 0,3 s a je to již podruhé, když Honzu takto těsným rozdílem porazil. Ostatní pořadí se zásadně neměnilo. Na RZ12 měnil Mikkelsen kolo a ztratil 3:40 min. a ze skvělé třetí pozice sklouzl na osmou.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:49:54,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +16,5 3. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +44,8 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:17,7 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:17,8 6. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +4:06,2 7. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +4:07,1 8. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:17,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +4:22,3 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+7:03,9
Výsledky po RZ 10:
Prvdní ze dvou dnešních dopoledních RZ zvládnul nejrychleji projet Jan Kopecký, následovali jej Peugeoty v rukou Francouzů Campany a Bouffiera. Až časy od čtvrtého místa patřili jeho přímým konkurentů. Čtvrtý Mikkelsen + 6,3s, pátý Loix + 7,5 s. Příliš měkké pneumatiky zvolil Neuville, který šestým časem za Kopeckým zaostal o 8,9 s.
Na druhé dnešní RZ10 však již Neuville vyhrál, ale druhému Kopeckému nadělil pouze 0,3 s. Loixům pátý čas se ztrátou tří vtěřin na Mikkelsena znamenala pád na čtvrté místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 2:23:16,9 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +14,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +32,5 4. Loix F. - Miclette F. Škoda Fabia S2000 +35,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +1:00,9 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,6 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +3:32,8 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:33,8 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:43,8 10. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000+5:55,3
Výsledky po RZ 8
Výsledky po RZ 8
Šestá rychlostní zkouška se nakonec nejela, protože na trati havaroval předjezdec s číslem 0. Posádku tvořili exmistr světa Ari Vatanen a jeho syn Max. Ari, který v době nehody seděl na sedadle spolujezdce si po havárii stěžoval na bolesti zad a byl transportován do nemocnice. Jeho syn vyvázel nezraněn. Kvůli výjezdu sanity byla zkouška zrušena.
V sedmé rychlostní zkoušce zajel opět nejlépe nedostižný Neuville. Druhý čas zajel Kopecký a třetí Loix. Jediná změna v celkovém pořadí nastala mezi osmým a devátým místem, když se na osmé místo dostal Magalhaes před Maurina. Dále se posunul na jedenácté místo Sandell.
Osmá rychlostní zkouška opět měla jediného zámého víztěze. Až šestý čas zajíždí KOpecký a jeho ztráta na vedení činí 23,4 vteřiny. LOix se druhým časem ve zkoušce posunul na místo třetí před Mikkelsena. Maurin neskutečně zabral a předjel Magalhaese a je už sedmý. Magalhaes osmý a devátý je Gardemeister.
Etapu dokončil na 26. místě absolutně Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem s Cliem R3. Ve třídě jim patří osmé místo, se ztrátou osmi minut na prvního ve třídě, ale jen 20 vteřina na místo sedmé. Oběma ale nejde o nějaký výsledek, ale cílem je získat zkušenosti a najet co nejvíce kilometrů a soutěž si užít.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:52:23,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +23,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +27,7 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +29,0 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +52,8 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:09,8 7. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +2:53,5 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:01,9 9. Gardemeister T. - Suominen T. Peugeot 207 S2000 +3:03,2 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000+4:08,2
Výsledky po RZ5:Trochu překvapivě a pro českého fanouška zatím smutně vypadá pohled do výsledkové listiny Tour de Corse. Oproti předešlým závodům Škodovky nehrají prim a spíše nestíhají tempu Peugeotů. Nebýt defektu Briana Bouffiera na RZ5, byl by pohled do výsledků ještě smutnější.Celkově po pěti testech vede Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000. Druhý je Jan Kopecký s Fábií, kterému nahrál právě defekt a časová ztráta Bouffiera. Třetí celkově je Mikkelsen, který možná trochu překvapivě drží za zády Fredyho Loixe.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 1:12:19,6 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,8 3. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +18,5 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +23,4 5. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +38,6 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:00,4 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:05,0 8. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +2:07,1 9. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +2:09,7 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +2:58,2Výsledky po RZ2:
První etapa s pouhými dvěmi RZ příliš zajímavého nepřinesla. Obě zkoušky vyhrál Neuville, který také drží prozatimní vedení. V obou případech za sebou nechal posádky na škodách, na 1. RZ o 0,7 s Kopeckého a o 2,7 s Mikkelsena. Na druhé RZ na něj nestačili o 8 s Loix a za ním o 8,2 s Koepcký. Za první trojkou bylo pořadí vždy shodné: Bouffier, Wilks.
Výsledky po RZ2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 32:08,0 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +8,9 3. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +12,4 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +13,8 5. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +19,2 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +19,6 7. Campana P. - De Castelli S. Peugeot 207 S2000 +25,0 8. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +39,6 9. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +48,6 10. Maurin Julien - Ural Olivier Ford Fiesta S2000 +1:19,5
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?