Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem, odstartují o tomto víkendu na slovinské soutěži zařazené do mistrovství střední Evropy. Technicky náročné rychlostní zkoušky, vedoucí převážně v horách po úzkých cestách, kde se střídají různé druhy specificky klouzavého asfaltu a místy i šotoliny, připravují pro jezdce pořádnou prověrku jejich schopností.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem jsou v 33-ti leté historii soutěže jediní, kdo zde dokázali absolutně zvítězit třikrát za sebou. „Jedeme do Slovinska reprezentovat Českou republiku a, i když je to start navíc, na soutěž se těšíme. V předchozích letech jsme zde zjistili o jak náročnou a pro nás odlišnou soutěž se jedná. Ale letos mě vrásky nepřibývají kvůli obtížnosti závodu, jako to, že se startuje v pátek 13-tého,“ vysvětluje svoje obavy před Rallye Saturnus pověrčivý Václav Pech jun.Naštěstí se v pátek jede jen jedna rychlostní zkouška na plochodrážním stadionu v Ljubljani, a tak snad posádku, která má startovní číslo 1 uvidíme na trati i v sobotu a v neděli. „Za tři kola na ploché dráze, před tisíci fanoušků se může stát cokoliv, hlavně abych při startování nezlomil třeba klíček ve spínací skříňce,“ dodává s úsměvem Václav Pech junRallye Saturnus, s centrem ve slovinské Ljubljani, odstartuje v pátek 13. května diváckou rychlostní zkouškou v centru města a do cíle přijedou soutěžící opět do Ljubljaně v neděli v podvečer, po absolvování třinácti rychlostních zkoušek. Celková délka soutěže činí přes 532 kilometrů, což potvrzuje její náročnost. EuroOil team zve srdečně všechny své fanoušky, kterým nebude vadit tentokrát trochu více vzdálená soutěž.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?