Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem, odstartují o tomto víkendu na slovinské soutěži zařazené do mistrovství střední Evropy. Technicky náročné rychlostní zkoušky, vedoucí převážně v horách po úzkých cestách, kde se střídají různé druhy specificky klouzavého asfaltu a místy i šotoliny, připravují pro jezdce pořádnou prověrku jejich schopností.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem jsou v 33-ti leté historii soutěže jediní, kdo zde dokázali absolutně zvítězit třikrát za sebou. „Jedeme do Slovinska reprezentovat Českou republiku a, i když je to start navíc, na soutěž se těšíme. V předchozích letech jsme zde zjistili o jak náročnou a pro nás odlišnou soutěž se jedná. Ale letos mě vrásky nepřibývají kvůli obtížnosti závodu, jako to, že se startuje v pátek 13-tého,“ vysvětluje svoje obavy před Rallye Saturnus pověrčivý Václav Pech jun.Naštěstí se v pátek jede jen jedna rychlostní zkouška na plochodrážním stadionu v Ljubljani, a tak snad posádku, která má startovní číslo 1 uvidíme na trati i v sobotu a v neděli. „Za tři kola na ploché dráze, před tisíci fanoušků se může stát cokoliv, hlavně abych při startování nezlomil třeba klíček ve spínací skříňce,“ dodává s úsměvem Václav Pech junRallye Saturnus, s centrem ve slovinské Ljubljani, odstartuje v pátek 13. května diváckou rychlostní zkouškou v centru města a do cíle přijedou soutěžící opět do Ljubljaně v neděli v podvečer, po absolvování třinácti rychlostních zkoušek. Celková délka soutěže činí přes 532 kilometrů, což potvrzuje její náročnost. EuroOil team zve srdečně všechny své fanoušky, kterým nebude vadit tentokrát trochu více vzdálená soutěž.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?