Celkem pět vozů ŠKODA Fabia Super 2000 se objeví na startu Korsické Rally (12.-14.května), třetího podniku seriálu IRC. Kromě továrního jezdce Kopeckého, Loixe (Škoda Belgie) a Mikkelsena (Škoda UK) jedoucích s tovární podporou, se v IRC premiérově představí s privátní Fabií jedoucí Patrick Sandell (Škoda Švédsko) a chybět nebude ani Toni Gardemeister, který startuje s dalším privátním vozem. Oba zároveň startují s odporou importérů Škoda v daných zemích. ŠKODA vede aktuální pořadí značek IRC.
Celkem 14 rychlostních zkoušek asfaltové soutěže čítajících 321 soutěžních kilometrů rozdělených do třech dnů otestuje odolnost a připravenost jak jezdců, tak týmů. Každý den bude nutno přesunout veškeré vybavení do jiného servisního parku, logistickou náročnost soutěže ještě umocní soutěžní program od brzkých ranních do pozdních večerních hodin. Korsická rally se vrací ke svým kořenům, kdy soutěž povede celým ostrovem.
Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport, před soutěží poznamenává: “Nečeká nás nic lehkého, obyčejně bývají soutěže IRC přeci jen logisticky jednodušší. Navíc se opravdu jede od rána do večera, k tomu neustálé přesuny celého týmu. To vše má vliv na výkon, spánku nebude tolik. Na Korsice jsem v minulosti již startoval, letošní soutěž je však úplně jiná skladbou erzet, k tomu se mnohde střídá rovný rychlý asfalt se starým rozbitým povrchem. Navíc se jede v horách, kde není vidět do zatáček. O to důležitější bude naše příprava. Ale jdeme na start s odhodláním, na Kanárských ostrovech jsme zajeli skvělý závod, chceme udržet laťku naší výkonnosti hodně vysoko a stoupat pořadím šampionátu“.Škoda figuruje po úvodních dvou závodech IRC na první pozici v hodnocení výrobců a Juho Hänninen vévodí hodnocení pilotů. Freddy Loix je průběžně třetí a Jan Kopecký pátý.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.