Celkem pět vozů ŠKODA Fabia Super 2000 se objeví na startu Korsické Rally (12.-14.května), třetího podniku seriálu IRC. Kromě továrního jezdce Kopeckého, Loixe (Škoda Belgie) a Mikkelsena (Škoda UK) jedoucích s tovární podporou, se v IRC premiérově představí s privátní Fabií jedoucí Patrick Sandell (Škoda Švédsko) a chybět nebude ani Toni Gardemeister, který startuje s dalším privátním vozem. Oba zároveň startují s odporou importérů Škoda v daných zemích. ŠKODA vede aktuální pořadí značek IRC.
Celkem 14 rychlostních zkoušek asfaltové soutěže čítajících 321 soutěžních kilometrů rozdělených do třech dnů otestuje odolnost a připravenost jak jezdců, tak týmů. Každý den bude nutno přesunout veškeré vybavení do jiného servisního parku, logistickou náročnost soutěže ještě umocní soutěžní program od brzkých ranních do pozdních večerních hodin. Korsická rally se vrací ke svým kořenům, kdy soutěž povede celým ostrovem.
Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport, před soutěží poznamenává: “Nečeká nás nic lehkého, obyčejně bývají soutěže IRC přeci jen logisticky jednodušší. Navíc se opravdu jede od rána do večera, k tomu neustálé přesuny celého týmu. To vše má vliv na výkon, spánku nebude tolik. Na Korsice jsem v minulosti již startoval, letošní soutěž je však úplně jiná skladbou erzet, k tomu se mnohde střídá rovný rychlý asfalt se starým rozbitým povrchem. Navíc se jede v horách, kde není vidět do zatáček. O to důležitější bude naše příprava. Ale jdeme na start s odhodláním, na Kanárských ostrovech jsme zajeli skvělý závod, chceme udržet laťku naší výkonnosti hodně vysoko a stoupat pořadím šampionátu“.Škoda figuruje po úvodních dvou závodech IRC na první pozici v hodnocení výrobců a Juho Hänninen vévodí hodnocení pilotů. Freddy Loix je průběžně třetí a Jan Kopecký pátý.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?