Spekulace se potvrdila. Jak na řecké Akropolis, tak i v Německu, uvidíme na startu šest vozů Citroën DS3 WRC.
Zájem o svezení se v MS je stále velký. Poté, co Mini nasadilo hned od začátku klientské vozy Mini Countrymann WRC, teď reagují i Ford a Citroën.
Citroën chce ale zatím na tratě MS vyslat pouze jeden další kousek nové DS3 WRC. "Ano, je to pravda. V Řecku a Německu uvidíme poprvé na startu 6 vozů DS3 WRC. Tým Van Merksteijn nasadí na obou soutěžích premiérově dva vozy," potvrzuje manažer Juniorského týmu Citroën, Benoit Nogier.
Mimo dva vozy v rodině Van Merksteijnů pojedou dvě DS3 WRC za tovární tým se Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem za volanty, další dva budou v soukromých týmech Pettera Solberga a Kimiho Räikkönena. "Na tomto počtu se zatím nebude nic měnit," vylučuje další nárůst vozů Quesnell. Jen pro zajímavost dodejme, že na začátku sezony ještě Citroën striktně vyhlašoval: Žádná DS3 WRC mimo tovární tým nepojede. Skutečnost: Soukromníci DS3 WRC nedostali, tedy až na pár vyjímek. Citroën nechce, aby se jejich nová technika dostala do soukromých rukou.
U Fordu je situace jiná. M-Sport stejně jako Prodrive totiž ze zákaznického programu žije. Proto bude moci Rene Kuipers, otec Denise, od Řecka odstavit svoji Fiestu S2000 do garáže a vyzkoušet si silnější verzi WRC. Zajímavostí je, že Kuipers si vůz rovnou koupil. Stane se tak prvním soukromým vlastníkem Fiesty WRC. Zbylé jsou totiž pouze pronajaté.
Prodrivu se zatím podařilo prodat 4 kusy Countrymannu WRC. Mezi prvními kupci jsou Armindo Araujo, Patrik Flodin nebo Daniel Oliveira.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?