Spekulace se potvrdila. Jak na řecké Akropolis, tak i v Německu, uvidíme na startu šest vozů Citroën DS3 WRC.
Zájem o svezení se v MS je stále velký. Poté, co Mini nasadilo hned od začátku klientské vozy Mini Countrymann WRC, teď reagují i Ford a Citroën.
Citroën chce ale zatím na tratě MS vyslat pouze jeden další kousek nové DS3 WRC. "Ano, je to pravda. V Řecku a Německu uvidíme poprvé na startu 6 vozů DS3 WRC. Tým Van Merksteijn nasadí na obou soutěžích premiérově dva vozy," potvrzuje manažer Juniorského týmu Citroën, Benoit Nogier.
Mimo dva vozy v rodině Van Merksteijnů pojedou dvě DS3 WRC za tovární tým se Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem za volanty, další dva budou v soukromých týmech Pettera Solberga a Kimiho Räikkönena. "Na tomto počtu se zatím nebude nic měnit," vylučuje další nárůst vozů Quesnell. Jen pro zajímavost dodejme, že na začátku sezony ještě Citroën striktně vyhlašoval: Žádná DS3 WRC mimo tovární tým nepojede. Skutečnost: Soukromníci DS3 WRC nedostali, tedy až na pár vyjímek. Citroën nechce, aby se jejich nová technika dostala do soukromých rukou.
U Fordu je situace jiná. M-Sport stejně jako Prodrive totiž ze zákaznického programu žije. Proto bude moci Rene Kuipers, otec Denise, od Řecka odstavit svoji Fiestu S2000 do garáže a vyzkoušet si silnější verzi WRC. Zajímavostí je, že Kuipers si vůz rovnou koupil. Stane se tak prvním soukromým vlastníkem Fiesty WRC. Zbylé jsou totiž pouze pronajaté.
Prodrivu se zatím podařilo prodat 4 kusy Countrymannu WRC. Mezi prvními kupci jsou Armindo Araujo, Patrik Flodin nebo Daniel Oliveira.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?