Spekulace se potvrdila. Jak na řecké Akropolis, tak i v Německu, uvidíme na startu šest vozů Citroën DS3 WRC.
Zájem o svezení se v MS je stále velký. Poté, co Mini nasadilo hned od začátku klientské vozy Mini Countrymann WRC, teď reagují i Ford a Citroën.
Citroën chce ale zatím na tratě MS vyslat pouze jeden další kousek nové DS3 WRC. "Ano, je to pravda. V Řecku a Německu uvidíme poprvé na startu 6 vozů DS3 WRC. Tým Van Merksteijn nasadí na obou soutěžích premiérově dva vozy," potvrzuje manažer Juniorského týmu Citroën, Benoit Nogier.
Mimo dva vozy v rodině Van Merksteijnů pojedou dvě DS3 WRC za tovární tým se Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem za volanty, další dva budou v soukromých týmech Pettera Solberga a Kimiho Räikkönena. "Na tomto počtu se zatím nebude nic měnit," vylučuje další nárůst vozů Quesnell. Jen pro zajímavost dodejme, že na začátku sezony ještě Citroën striktně vyhlašoval: Žádná DS3 WRC mimo tovární tým nepojede. Skutečnost: Soukromníci DS3 WRC nedostali, tedy až na pár vyjímek. Citroën nechce, aby se jejich nová technika dostala do soukromých rukou.
U Fordu je situace jiná. M-Sport stejně jako Prodrive totiž ze zákaznického programu žije. Proto bude moci Rene Kuipers, otec Denise, od Řecka odstavit svoji Fiestu S2000 do garáže a vyzkoušet si silnější verzi WRC. Zajímavostí je, že Kuipers si vůz rovnou koupil. Stane se tak prvním soukromým vlastníkem Fiesty WRC. Zbylé jsou totiž pouze pronajaté.
Prodrivu se zatím podařilo prodat 4 kusy Countrymannu WRC. Mezi prvními kupci jsou Armindo Araujo, Patrik Flodin nebo Daniel Oliveira.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.