AKTUALIZACE CÍL (RZ18): Sebastien Loeb vyhrál další podnik MS. Solberg třetí po mocném finiši. Tanak vyhrál SWRC.
Fotogalerie ze Sardinie zde.
Výsledky v cíli :
Powerstage dlouhou téměř 8,5 km vyhrál Hirvonnen. Druhý čas zajel Latvala, ikdyž šel málem za cílem zkoušky do lesa. Třetí byl Loeb a čtvrtý Ogier. Pátý čs zajel Solberg.
Celkově to znamená, že Loeb zvítězil. Druhý skončil Hirvonnen a třetí Petter Solberg.
Body navíc do bodování MS si za powerstage odnáší 3 body Hirvonen, 2 body Latvala a jeden Loeb.
V hodnocení SWRC vyhrál Tanak před Al Attiyahem a Hännienenma Prokopem, který powerstage vyhrál v rámci SWRC.
Další soutěží je Rally Argentina 26.- 29.5. 2011, kde se mimo WRC pojede i o body do PWRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:45:40,9 --- 2. Hirvonen M. Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +12,1 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +23,8 4. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC +1:31,5 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC+2:42,6
6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +3:40,3 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta S2000 +7:10,9 8. Hanninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +7:37,6 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +8:00,4 10. Al-Attiyah N- -Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +12:33,8Výsledky po RZ17 :
V RZ 15 odstoupil Meeke pro technickou závadu. RZ vyhrál Latvala před Andessonem. Loebovi patřil až šestý čas se ztrátou deset vteřin. Jeho nejbližší pronásledovatelé byli před ním. Šestnáctá RZ se stala opět kořistí Latvaly. Druhý Loeb třetí Solberg a čtvrtý Hirvonen.
Na RZ 17 zatáhl Petter Solberg a před poslední rz stáhl Loeba o 20 vteřin. Výherním časem zkoušky se Solberg dostává na třetí místo před Ogiera, který přijel do cíle RZ se zlomeným zavěšením levého zadního kola.
Bohužel osmnáctá rz má jen 8,24 km, kde se nedá očekávat nějaký zásadní útok, ale soutěž končí až na cílové rampě.
V SWRC je situace stále stejná, Tanak trochu ubral tempo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:39:22,9 --- 2. Hirvonen M. Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +14,9 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +19,8 4. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC +1:31,2 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC+2:34,4
6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +3:28,1 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta S2000 +6:41,9 8. Hanninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +7:17,0 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +7:44,6 10. Al-Attiyah N- -Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +12:06,2
Výsledky po RZ14 (konec 1. etapy):
Již na první dopolední RZ se se soutěží rozloučil Henning Solberg. Dopoledne se skládalo ze tří RZ a všem vládli tovární Fordy. Tři vítězství si připsal Latvala, dvě druhá místa Ogier a jedno Hirnoven.
Těsné výsledky přinesla také první odpolední RZ12, kde sice vyhrál Ogier, druhý čas ale se ztrátou jen 0,4 s zajel Latvala a 1,1 s ztratil Hirvonen. Čtvrtý Petter Solberg ztratil 1,8 s. Latvala vyhrál i dvě poslední dnešní RZ13 a 14 a do konce druhé etapy se dokázal prokousat až na 21. místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:57:05,7 --- 2. Hirvonen M. Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +28,0 3. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC +34,6 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +39,5 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:44,9 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +2:29,0 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta S2000 +5:19,6 8. Hanninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +6:08,2 9. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +6:12,5 10. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +8:17,7Výsledky po RZ8:Neohrožený vládce posledních sezon WRC Sebastian Loeb na Rally Sardinia opět dokazuje, že je mezi současnými soutěžáky ten nejlepší. Po první etapě vede a před druhým Petterem Solbergem má náskok více než půl minuty. Smůla se naopak drží Fordů. Jarri-Matti Latvala odstoupil už v první sekci po havárii. _Mikko Hirvonen pak v RZ7 měl defekt a propadl se na čtvrté místo. Na poslední dnešní zkoušce se však opět dostal před Ogiera a je třetí. Velmi slušně si vede při své premiéře Dani Sordo, který se stará o premieru vozu Mini WRC. I když jeho kolega Meeke havarobval v dopolední sekci a musel odstoupit, tak španěl jede jako o život a zatím drží celkovou šestou pozici.V kategorii SWRC se mezi sebou pere trojice Tanak, Prokop a Hanninen. Nejrychlejší je zatím Tanak. Hanninen v průběhu druhé sekce zrychlil, ale na druhého Prokopa to zatím nestačilo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:27:47,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +33,2 3. Hirvonen M. Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +53,1 4. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC +55,5 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:04,7 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +1:33,2 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta S2000 +2:36,0 8. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +2:24,5 9. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +3:01,7 10. Hanninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +3:19,8Výsledky po RZ4:První RZ dnešního dne vyhrál Petter Solberg na Citroënu. V průběhu druhé však měl technické problémy a nabral ztrátu takřka 40s. Druhá zkouška byla konečnou i pro Jariho-Mattiho Latvalu, který musel po nehodě a následných technických problémech vzdát.
Do čela se tak dostal Mikko Hirvonen, který tam zůstal dvě RZ. V RZ zajel nejrychlejší čas Seb Loeb a ujal se vedení. Druhý je tedy tovární jezdec Fordu, Mikko Hirvonen. Na třetí příčce se po solidním výkonu překvapivě drží Rus Novikov. Čtvrtý je Mads Ostberg na Fordu. Na páté příčce se zatím drží vítěz minulé soutěže, Sébastien Ogier.
Smůlu měl Henning Solberg, kterého potkaly mechanické problémy, jenž vyústily až v požár jeho vozu. Dani Sordo s novým Mini Countrymanem WRC je osmý a jeho týmový kolega, Kris Meeke, musel po nehodě vzdát. Dalším Mini WRC je tedy pilotováno Armindem Araujem na 16. pozici.
RZ4 Monte Grighini Sud 1 - 19,66 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 44:35,2 --- 2. Hirvonen M. Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2,7 3. Novikov E. - Prévot S. Citroën DS3 WRC +11,9 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +19,8 5. Ogier S. - Ingrassian J. Citroën DS3 WRC +20,8 6. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +26,3 7. Solberg H. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +42,4 8. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +45,5 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta S2000 +1:02,2 10.Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000
+1:11,2
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.