Výzvou bude v závěru tohoto týdne pro posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota - Pavel Dresler start na Acropolis Rally. V Řecku se pojedou o tomto víkendu hned dvě soutěže započítávané do hodnocení evropského šampionátu historiků. V pátek a sobotu bude 54 posádek závodit na asfaltových rychlostních zkouškách, harmonogram nedělního závodu zavede osmapadesát dvojic na šotolinové testy. Součástí podniku je i soutěž Regularity neboli jízda pravidelnosti.
Centrum desátého ročníku Mercedes Benz Historic Acropolis Rally je situováno do města Kamena Vourla ležícího severovýchodně od Athén. V řeckém hlavním městě se kromě technických přejímek uskutečnil ve čtvrtek pod chrámem Pantheon na úpatí vrchu Acropolis slavnostní start. Asfaltová část soutěže čítá dvanáct rychlostních zkoušek (každý den se pojede šest testů) o celkové délce 140,12 kilometru. Včetně přejezdů soutěž měří téměř 750 kilometrů! Nedělní šotolinový závod zahrnuje šest erzet na třech úsecích (70,94 km).Opel Kadett týmu Ctirada Hájka poveze na dveřích startovní číslo 15, na šotolinu bude označen číslem 115. Janota figuruje před řeckým podnikem na třetím místě v průběžném hodnocení evropského mistrovství. Na Balkánském poloostrově by se mělo objevit sedmnáct jezdců registrovaných do ME, sedm z nich bude s Miroslavem Janotou soupeřit v Kategorii 2. Chybět nebude Ital Paolo Pasutti, Švéd Mats Myrsell či další italský pilot Antonio Parisi, všichni s osvědčenými vozy Porsche 911.
„Asfaltová část je svým charakterem spíše závodem do vrchu. Pojede se na širších silnicích s rychlejším profilem, ale testy jsou velmi náročné a pěkné. Velkou neznámou je počasí, protože ve středu, když jsme trénovali, bylo na každé rychlostní zkoušce rozdílné. Začínali jsme za slunce, končili za deště. Počasí se tu mění opravdu rychle,“ řekl Miroslav Janota a jedním dechem dodal: „Nedělní etapa se mi líbí. Charakterem je každá ze šotolinových vložek odlišná. První je spíše užší, druhá naopak extrémně rychlá, spíše finského typu, a třetí pak klasická řecká rozbíječka. Na svůj první závod na šotolině se těším. Zdejší tratě jsou pro nás velkou neznámou, proto bude úspěchem, při troše štěstí, když získáme co možná nejvíce bodů.“Ohlas svého jezdce doplnil navigátor Pavel Dresler: „Je pro mě čest po Sanremu startovat na dalším legendárním závodě, kterým určitě Acropolis Rally je. Asfaltové tratě jsou na napsání rozpisu celkem náročné. Co se týká šotoliny, těším se na ni stejně jako Mirek. Pojedeme po tratích, na kterých závodily legendy světového rallyesportu.“„Čeká nás první start na šotolině. Testování dopadlo dobře, ale při závodě to bude úplně o něčem jiném. Byl bych rád, kdyby se klukům podařilo oba závody dokončit. Jelikož na tamní tratě jedou sbírat cenné zkušenosti, každý bodový zisk bude úspěchem,“ uvedl majitel týmu Ctirad Hájek a doplnil: „Těsně před odjezdem nás potkaly technické problémy s motorem, ale díky našemu motoráři Tomáši Fuchsovi se nám podařilo včas připravit druhý agregát.“Průběžné výsledky by měly být v průběhu závodu dostupné na oficiálních internetových stránkách rallye http://historic.acropolisrally.gr/EN/2011/. O počínání Miroslava Janoty s Pavlem Dreslerem vás budeme informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.