Výzvou bude v závěru tohoto týdne pro posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota - Pavel Dresler start na Acropolis Rally. V Řecku se pojedou o tomto víkendu hned dvě soutěže započítávané do hodnocení evropského šampionátu historiků. V pátek a sobotu bude 54 posádek závodit na asfaltových rychlostních zkouškách, harmonogram nedělního závodu zavede osmapadesát dvojic na šotolinové testy. Součástí podniku je i soutěž Regularity neboli jízda pravidelnosti.
Centrum desátého ročníku Mercedes Benz Historic Acropolis Rally je situováno do města Kamena Vourla ležícího severovýchodně od Athén. V řeckém hlavním městě se kromě technických přejímek uskutečnil ve čtvrtek pod chrámem Pantheon na úpatí vrchu Acropolis slavnostní start. Asfaltová část soutěže čítá dvanáct rychlostních zkoušek (každý den se pojede šest testů) o celkové délce 140,12 kilometru. Včetně přejezdů soutěž měří téměř 750 kilometrů! Nedělní šotolinový závod zahrnuje šest erzet na třech úsecích (70,94 km).Opel Kadett týmu Ctirada Hájka poveze na dveřích startovní číslo 15, na šotolinu bude označen číslem 115. Janota figuruje před řeckým podnikem na třetím místě v průběžném hodnocení evropského mistrovství. Na Balkánském poloostrově by se mělo objevit sedmnáct jezdců registrovaných do ME, sedm z nich bude s Miroslavem Janotou soupeřit v Kategorii 2. Chybět nebude Ital Paolo Pasutti, Švéd Mats Myrsell či další italský pilot Antonio Parisi, všichni s osvědčenými vozy Porsche 911.
„Asfaltová část je svým charakterem spíše závodem do vrchu. Pojede se na širších silnicích s rychlejším profilem, ale testy jsou velmi náročné a pěkné. Velkou neznámou je počasí, protože ve středu, když jsme trénovali, bylo na každé rychlostní zkoušce rozdílné. Začínali jsme za slunce, končili za deště. Počasí se tu mění opravdu rychle,“ řekl Miroslav Janota a jedním dechem dodal: „Nedělní etapa se mi líbí. Charakterem je každá ze šotolinových vložek odlišná. První je spíše užší, druhá naopak extrémně rychlá, spíše finského typu, a třetí pak klasická řecká rozbíječka. Na svůj první závod na šotolině se těším. Zdejší tratě jsou pro nás velkou neznámou, proto bude úspěchem, při troše štěstí, když získáme co možná nejvíce bodů.“Ohlas svého jezdce doplnil navigátor Pavel Dresler: „Je pro mě čest po Sanremu startovat na dalším legendárním závodě, kterým určitě Acropolis Rally je. Asfaltové tratě jsou na napsání rozpisu celkem náročné. Co se týká šotoliny, těším se na ni stejně jako Mirek. Pojedeme po tratích, na kterých závodily legendy světového rallyesportu.“„Čeká nás první start na šotolině. Testování dopadlo dobře, ale při závodě to bude úplně o něčem jiném. Byl bych rád, kdyby se klukům podařilo oba závody dokončit. Jelikož na tamní tratě jedou sbírat cenné zkušenosti, každý bodový zisk bude úspěchem,“ uvedl majitel týmu Ctirad Hájek a doplnil: „Těsně před odjezdem nás potkaly technické problémy s motorem, ale díky našemu motoráři Tomáši Fuchsovi se nám podařilo včas připravit druhý agregát.“Průběžné výsledky by měly být v průběhu závodu dostupné na oficiálních internetových stránkách rallye http://historic.acropolisrally.gr/EN/2011/. O počínání Miroslava Janoty s Pavlem Dreslerem vás budeme informovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.