Výzvou bude v závěru tohoto týdne pro posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota - Pavel Dresler start na Acropolis Rally. V Řecku se pojedou o tomto víkendu hned dvě soutěže započítávané do hodnocení evropského šampionátu historiků. V pátek a sobotu bude 54 posádek závodit na asfaltových rychlostních zkouškách, harmonogram nedělního závodu zavede osmapadesát dvojic na šotolinové testy. Součástí podniku je i soutěž Regularity neboli jízda pravidelnosti.
Centrum desátého ročníku Mercedes Benz Historic Acropolis Rally je situováno do města Kamena Vourla ležícího severovýchodně od Athén. V řeckém hlavním městě se kromě technických přejímek uskutečnil ve čtvrtek pod chrámem Pantheon na úpatí vrchu Acropolis slavnostní start. Asfaltová část soutěže čítá dvanáct rychlostních zkoušek (každý den se pojede šest testů) o celkové délce 140,12 kilometru. Včetně přejezdů soutěž měří téměř 750 kilometrů! Nedělní šotolinový závod zahrnuje šest erzet na třech úsecích (70,94 km).Opel Kadett týmu Ctirada Hájka poveze na dveřích startovní číslo 15, na šotolinu bude označen číslem 115. Janota figuruje před řeckým podnikem na třetím místě v průběžném hodnocení evropského mistrovství. Na Balkánském poloostrově by se mělo objevit sedmnáct jezdců registrovaných do ME, sedm z nich bude s Miroslavem Janotou soupeřit v Kategorii 2. Chybět nebude Ital Paolo Pasutti, Švéd Mats Myrsell či další italský pilot Antonio Parisi, všichni s osvědčenými vozy Porsche 911.
„Asfaltová část je svým charakterem spíše závodem do vrchu. Pojede se na širších silnicích s rychlejším profilem, ale testy jsou velmi náročné a pěkné. Velkou neznámou je počasí, protože ve středu, když jsme trénovali, bylo na každé rychlostní zkoušce rozdílné. Začínali jsme za slunce, končili za deště. Počasí se tu mění opravdu rychle,“ řekl Miroslav Janota a jedním dechem dodal: „Nedělní etapa se mi líbí. Charakterem je každá ze šotolinových vložek odlišná. První je spíše užší, druhá naopak extrémně rychlá, spíše finského typu, a třetí pak klasická řecká rozbíječka. Na svůj první závod na šotolině se těším. Zdejší tratě jsou pro nás velkou neznámou, proto bude úspěchem, při troše štěstí, když získáme co možná nejvíce bodů.“Ohlas svého jezdce doplnil navigátor Pavel Dresler: „Je pro mě čest po Sanremu startovat na dalším legendárním závodě, kterým určitě Acropolis Rally je. Asfaltové tratě jsou na napsání rozpisu celkem náročné. Co se týká šotoliny, těším se na ni stejně jako Mirek. Pojedeme po tratích, na kterých závodily legendy světového rallyesportu.“„Čeká nás první start na šotolině. Testování dopadlo dobře, ale při závodě to bude úplně o něčem jiném. Byl bych rád, kdyby se klukům podařilo oba závody dokončit. Jelikož na tamní tratě jedou sbírat cenné zkušenosti, každý bodový zisk bude úspěchem,“ uvedl majitel týmu Ctirad Hájek a doplnil: „Těsně před odjezdem nás potkaly technické problémy s motorem, ale díky našemu motoráři Tomáši Fuchsovi se nám podařilo včas připravit druhý agregát.“Průběžné výsledky by měly být v průběhu závodu dostupné na oficiálních internetových stránkách rallye http://historic.acropolisrally.gr/EN/2011/. O počínání Miroslava Janoty s Pavlem Dreslerem vás budeme informovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.