SHAKEDOWN; Dnes byl na programu italské rally shakedown. Na něm zaznamenal nejlepší čas norský soukromník, Petter Solberg. Ten se svou DS3 WRC doslova deklasoval konkurenci, když nejbližšímu pronásledovateli, Latvalovi na Fordu, nadělil na 2 kilometrovém úseku 0,7s.
Nor minulý týden testoval Citroën ve Francii a po testu prohlásil, že si věří, že by mohl na Sardinii bojovat o mety nejvyšší. Zatím se tato jeho prognóza splňuje. "Dnes ráno bylo vše v pořádku. Pocit z vozu mám opravdu velmi dobrý. Minulý týden jsme s vozem v rámci testu najezdili 150km. Pár věcí jsme sice změnili, ale spíše to byl pro mě další čas ve voze," řekl Petter Solberg.
Pozornost všech se ale upírala na vozy Mini John Works Cooper WRC. Jednalo se totiž o první přímé srovnání nových aut s vozy od konkurence. Rychlejším z dvojice továrních pilotů byl Dani Sordo, který dokázal například o 0,7s porazit Mikku Hirovnena s továrním Fordem Fiesta WRC. Meeke ztratil na svého španělského kolegu 1,5s.
Výsledky shakedownu Rally Sardinie:1. Petter Solberg (Citroën) 1:45,4 min2. Jari-Matti Latvala (Ford) 1:46,1 min3. Mads Östberg (Ford) 1:46,2 min4. Sébastien Ogier (Citroën) 1:48,0 min5. Henning Solberg (Ford) 1:48,1 min6. Dani Sordo (Mini) 1:48,7 min7. Mikko Hirvonen (Ford) 1:48,9 min8. Federico Villagra (Ford) 1:49,0 min9. Sébastien Loeb (Citroën) 1:49,0 min10. Per-Gunnar Andersson (Ford) 1:49,6 min11. Matthew Wilson (Ford) 1:49,8 min12. Kris Meeke (Mini) 1:50,2 min13. Jevgenij Novikov (Ford) 1:52,2 min14. Khalid Al-Qassimi (Ford) 1:52,9 min15. Dennis Kuipers (Ford) 1:53,7 min16. Armindo Araújo (Mini) 1:53,8 min17. Daniel Oliveira (Mini) 1:57,6 min18. Petter van Merksteijn sen. (Citroën) 1:58,1 min19. Peter van Merksteijn (Citroën) 1:58,6 min
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?