SHAKEDOWN; Dnes byl na programu italské rally shakedown. Na něm zaznamenal nejlepší čas norský soukromník, Petter Solberg. Ten se svou DS3 WRC doslova deklasoval konkurenci, když nejbližšímu pronásledovateli, Latvalovi na Fordu, nadělil na 2 kilometrovém úseku 0,7s.
Nor minulý týden testoval Citroën ve Francii a po testu prohlásil, že si věří, že by mohl na Sardinii bojovat o mety nejvyšší. Zatím se tato jeho prognóza splňuje. "Dnes ráno bylo vše v pořádku. Pocit z vozu mám opravdu velmi dobrý. Minulý týden jsme s vozem v rámci testu najezdili 150km. Pár věcí jsme sice změnili, ale spíše to byl pro mě další čas ve voze," řekl Petter Solberg.
Pozornost všech se ale upírala na vozy Mini John Works Cooper WRC. Jednalo se totiž o první přímé srovnání nových aut s vozy od konkurence. Rychlejším z dvojice továrních pilotů byl Dani Sordo, který dokázal například o 0,7s porazit Mikku Hirovnena s továrním Fordem Fiesta WRC. Meeke ztratil na svého španělského kolegu 1,5s.
Výsledky shakedownu Rally Sardinie:1. Petter Solberg (Citroën) 1:45,4 min2. Jari-Matti Latvala (Ford) 1:46,1 min3. Mads Östberg (Ford) 1:46,2 min4. Sébastien Ogier (Citroën) 1:48,0 min5. Henning Solberg (Ford) 1:48,1 min6. Dani Sordo (Mini) 1:48,7 min7. Mikko Hirvonen (Ford) 1:48,9 min8. Federico Villagra (Ford) 1:49,0 min9. Sébastien Loeb (Citroën) 1:49,0 min10. Per-Gunnar Andersson (Ford) 1:49,6 min11. Matthew Wilson (Ford) 1:49,8 min12. Kris Meeke (Mini) 1:50,2 min13. Jevgenij Novikov (Ford) 1:52,2 min14. Khalid Al-Qassimi (Ford) 1:52,9 min15. Dennis Kuipers (Ford) 1:53,7 min16. Armindo Araújo (Mini) 1:53,8 min17. Daniel Oliveira (Mini) 1:57,6 min18. Petter van Merksteijn sen. (Citroën) 1:58,1 min19. Peter van Merksteijn (Citroën) 1:58,6 min
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?