Czech Ford National Team před Sardínií posílil

Prokop, Martin - Tománek, Jan
Prokop, Martin - Tománek, Jan, foto: CFNT Média
Tomáš Urban 3. května 2011 18:54
Sdílej:

Česká posádka Martin Prokop-Jan Tománek odstartuje do první rychlostní zkoušky letošní Rally Sardegna v pátek 6.5., krátce po desáté hodině dopolední. Tentýž den v 17,40 oslaví první týden svého pobytu na světě Michaelka Tománková. Nejspíš ještě nebude sledovat, jak si její tatínek vede v náročném závodě, naproti tomu jeho myšlenky i přes závodní soustředění k čerstvé ratolesti určitě tu a tam zabloudí. Čerstvě trojnásobný otec a nejzkušenější český spolujezdec musel hned v neděli odcestovat do Olbie, kde se tradičně nachází centrum italské soutěže, a proto sleduje první dny svého nejčerstvějšího přírůstku pouze zprostředkovaně.

Říká se, že jezdec se s každým dítětem o pár desetinek vteřiny zpomaluje. Jak je to u  spolujezdce - člověka, na jehož přesnosti a schopnosti dokonalé koncentrace záleží  neméně? Jak dopadne rozpor mezi otcovskou zodpovědností a velkou mírou rizika, která je ukryta na každém metru rychlostních zkoušek? „ Mám skvělé děti, na které jsem pochopitelně pyšný. A k tomu ještě můžu dělat v životě to, co mě ohromně baví. Dokonce se zdá, že to dělám dobře. Takže pokud i Jenda, Janička a Michaelka  jsou nebo budou pyšní na mě – co si jako táta můžu víc přát! To přece za tu trošku rizika stojí,“ komentuje šťastný otec. Takže žádné přidávání brzd do rozpisu náročných zkoušek ve vnitrozemí Sardinie nehrozí?    „To víte, že k rozpisu tu a tam řeknu své. Koneckonců jsme v autě dva, čtyři oči vidí víc a i Martin může při zdlouhavých seznamovacích jízdách polevit v koncentraci. Ale moje připomínky vychází spíše ze zkušeností, vliv počtu dětí jsem na sobě zatím nezpozoroval,“ dodává Jan Tománek, stálice na rallyovém nebi. Spolujezdec, který jako jeden z mála Čechů ví, jak chutná chlebíček v továrních týmech, vyzkoušel si Dakar a neztratí se ani za volantem, jak dokázal při nedávném absolvování prestižní rallyové školy.

„Zkušenost za volantem, ať už při některých etapách Dakaru tak v rallyovém autě mi ohromně pomůže pro pochopení toho, jakou informaci a kdy pilot potřebuje od „mitfáry“ dostat. A pochopitelně jsou cenné při tvorbě rozpisu v průběhu seznamovacích jízd.“

Ale co Martin Prokop? Nebude ho vědomí, že má vedle sebe trojnásobného otce, při nadcházející bitvě brzdit? „Právě naopak! Každé mimčo si zaslouží svou vlastní kupu tátových pohárů do pokojíčku, takže teď se do toho musíme kvůli Michaelce pořádně opřít! Navíc teď vlastně máme v průměru každý 1,5 dítěte, takže jako posádka patříme k těm plodnějším a můžu se taky naparovat !,“ usmívá se pilot Czech Ford National Teamu.

Přejeme Martinovi s Jendou mnoho štěstí v další bitvě SWRC. A hlavně Michaelce Tománkové krásný, pestrý a šťastný život !

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.