Už jen necelý měsíc dělí příznivce rychlých kol od startu letošní novinky v kalendáři D-MACK Tyres Rally 2011 - Mistrovství Slovenska – XII. ročníku Rally Tríbeč. Topoľčanská soutěž nabídne příznivcům rally sportu pestrý koktejl, namíchaný z neokoukaných tratí, okouzlujícího prostředí tríbečského pohoří a z nabité sestavy nejlepších slovenských jezdců, kteří se nedaleko slovensko-českých hranic utkají o třetí letošní porci bodů.
Rally Tríbeč však není určena jen špičkovým jezdcům typu Béreše, Grzyba, Drotára či Melichárka. Kromě šampionátu DMACK Tyres Rally (MSR) je soutěž zařazena i do kalendáře stále se rozvíjejícího Slovenského rally poháru (SRP), který vznikl v roce 2009 s cílem zjednodušit začínajícím posádkám jejich první krůčky v této náročné disciplíně. Myšlenka dát možnost okusit kouzlo rally i závodníkům bez štědrého sponzorského zázemí se vcelku rychle ujala, o čemž svědčí neustále se rozšiřující okruh zájemců o start. Jezdci SRP absolvují oproti účastníkům „ostrého“ mistrovství Slovenska přibližně třetinovou délku tratě a ani technické nároky na jejich vozy nejsou tak velké jako u kolegů z „velkého“ šampionátu. To však rozhodně neznamená, že by SRP byl lehkou záležitostí. Poměrně krátká trať, kde není čas na dlouhé rozkoukávání, a vyrovnaný vozový park (mohou startovat pouze vozy s pohonem jedné nápravy a objemem motoru do 2000 cm3) naznačují, že jednou ze základních podmínek úspěchu je neslevovat od začátku až do konce z nasazení.
V Topoľčanech čeká na slovenské „poháristy“ 34 km rychlostních zkoušek, které zahrnují jeden průjezd oběma klasickými úseky (RZ Uhrovecká a Tríbečská) a dva průjezdy městským okruhem v centru Topoľčan. Start první soutěžní posádky je naplánován na 11:45 hod, rozdílení cen přijde na řadu v 17:30 hod - jen několik okamžiků před příjezdem špičky MSR.
Na informace, které posádky v rámci rally poháru letos uvidíme, je prozatím ještě brzy. Mnohé v tomto ohledu naznačí právě začínající Rally Prešov, která pro účastníky SRP obstará první letošní měření sil. Už teď je však jisté, že trůn šampióna zůstane uvolněn, neboť loňský vítěz Peter Lorenčík (Mitsubishi Lancer EVO X) po suverénním výkonu v předcházející sezóně přechází mezi „velké kluky“. Důvod je jednoduchý: na rozdíl od loňska nebude v rámci SRP umožněn start přeplňovaným čtyřkolkám.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.