Už jen necelý měsíc dělí příznivce rychlých kol od startu letošní novinky v kalendáři D-MACK Tyres Rally 2011 - Mistrovství Slovenska – XII. ročníku Rally Tríbeč. Topoľčanská soutěž nabídne příznivcům rally sportu pestrý koktejl, namíchaný z neokoukaných tratí, okouzlujícího prostředí tríbečského pohoří a z nabité sestavy nejlepších slovenských jezdců, kteří se nedaleko slovensko-českých hranic utkají o třetí letošní porci bodů.
Rally Tríbeč však není určena jen špičkovým jezdcům typu Béreše, Grzyba, Drotára či Melichárka. Kromě šampionátu DMACK Tyres Rally (MSR) je soutěž zařazena i do kalendáře stále se rozvíjejícího Slovenského rally poháru (SRP), který vznikl v roce 2009 s cílem zjednodušit začínajícím posádkám jejich první krůčky v této náročné disciplíně. Myšlenka dát možnost okusit kouzlo rally i závodníkům bez štědrého sponzorského zázemí se vcelku rychle ujala, o čemž svědčí neustále se rozšiřující okruh zájemců o start. Jezdci SRP absolvují oproti účastníkům „ostrého“ mistrovství Slovenska přibližně třetinovou délku tratě a ani technické nároky na jejich vozy nejsou tak velké jako u kolegů z „velkého“ šampionátu. To však rozhodně neznamená, že by SRP byl lehkou záležitostí. Poměrně krátká trať, kde není čas na dlouhé rozkoukávání, a vyrovnaný vozový park (mohou startovat pouze vozy s pohonem jedné nápravy a objemem motoru do 2000 cm3) naznačují, že jednou ze základních podmínek úspěchu je neslevovat od začátku až do konce z nasazení.
V Topoľčanech čeká na slovenské „poháristy“ 34 km rychlostních zkoušek, které zahrnují jeden průjezd oběma klasickými úseky (RZ Uhrovecká a Tríbečská) a dva průjezdy městským okruhem v centru Topoľčan. Start první soutěžní posádky je naplánován na 11:45 hod, rozdílení cen přijde na řadu v 17:30 hod - jen několik okamžiků před příjezdem špičky MSR.
Na informace, které posádky v rámci rally poháru letos uvidíme, je prozatím ještě brzy. Mnohé v tomto ohledu naznačí právě začínající Rally Prešov, která pro účastníky SRP obstará první letošní měření sil. Už teď je však jisté, že trůn šampióna zůstane uvolněn, neboť loňský vítěz Peter Lorenčík (Mitsubishi Lancer EVO X) po suverénním výkonu v předcházející sezóně přechází mezi „velké kluky“. Důvod je jednoduchý: na rozdíl od loňska nebude v rámci SRP umožněn start přeplňovaným čtyřkolkám.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?