Rally Tríbeč obohatí účastníci Slovenského Rally Poháru

bereš, josef
bereš, josef, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 30. dubna 2011 16:16
Sdílej:

Už jen necelý měsíc dělí příznivce rychlých kol od startu letošní novinky v kalendáři D-MACK Tyres Rally 2011 - Mistrovství Slovenska – XII. ročníku Rally Tríbeč. Topoľčanská soutěž nabídne příznivcům rally sportu pestrý koktejl, namíchaný z neokoukaných tratí, okouzlujícího prostředí tríbečského pohoří a z nabité sestavy nejlepších slovenských jezdců, kteří se nedaleko slovensko-českých hranic utkají o třetí letošní porci bodů.

Rally Tríbeč však není určena jen špičkovým jezdcům typu Béreše, Grzyba, Drotára či Melichárka. Kromě šampionátu DMACK Tyres Rally (MSR) je soutěž zařazena i do kalendáře stále se rozvíjejícího Slovenského rally poháru (SRP), který vznikl v roce 2009 s cílem zjednodušit začínajícím posádkám jejich první krůčky v této náročné disciplíně. Myšlenka dát možnost okusit kouzlo rally i závodníkům bez štědrého sponzorského zázemí se vcelku rychle ujala, o čemž svědčí neustále se rozšiřující okruh zájemců o start. Jezdci SRP absolvují oproti účastníkům „ostrého“ mistrovství Slovenska přibližně třetinovou délku tratě a ani technické nároky na jejich vozy nejsou tak velké jako u kolegů z „velkého“ šampionátu. To však rozhodně neznamená, že by SRP byl lehkou záležitostí. Poměrně krátká trať, kde není čas na dlouhé rozkoukávání, a vyrovnaný vozový park (mohou startovat pouze vozy s pohonem jedné nápravy a objemem motoru do 2000 cm3) naznačují, že jednou ze základních podmínek úspěchu je neslevovat od začátku až do konce z nasazení.

V Topoľčanech čeká na slovenské „poháristy“ 34 km rychlostních zkoušek, které zahrnují jeden průjezd oběma klasickými úseky (RZ Uhrovecká a Tríbečská) a dva průjezdy městským okruhem v centru Topoľčan. Start první soutěžní posádky je naplánován na 11:45 hod, rozdílení cen přijde na řadu v 17:30 hod - jen několik okamžiků před příjezdem špičky MSR.

Na informace, které posádky v rámci rally poháru letos uvidíme, je prozatím ještě brzy. Mnohé v tomto ohledu naznačí právě začínající Rally Prešov, která pro účastníky SRP obstará první letošní měření sil. Už teď je však jisté, že trůn šampióna zůstane uvolněn, neboť loňský vítěz Peter Lorenčík (Mitsubishi Lancer EVO X) po suverénním výkonu v předcházející sezóně přechází mezi „velké kluky“. Důvod je jednoduchý: na rozdíl od loňska nebude v rámci SRP umožněn start přeplňovaným čtyřkolkám.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.