Česká dvojice je připravena na další dějství Mistrovství světa v rally
Mistrovství světa v rally kategorie SWRC, které má za sebou úvodní dva zámořské podniky (Mexico a Jordánsko) dorazilo na starý kontinent. A zde končí veškerá taktika podřízená povinnosti absolvovat jeden ze vzdálených závodů. Většina hlavních adeptů na letošní titul ve druhé nejprestižnější třídě světové rally se začne počínaje příštím víkendem střetávat v přímých soubojích o vteřinky na evropských tratích. Vítěz letošního Dakaru a horký kandidát na tovární angažmá v případě vstupu VW do WRC Nasser Al-Attiyah, rychlý Nor Brynildsen, překvapivý vítěz Jordánské rally Bernardo Sousa a největší favorit letošního SWRC disponující tovární technikou Škoda Fabia S2000 Fin Juho Hanninen. Hlavně s těmito rychlíky se bude v následujících podnicích měřit posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek a jejich Ford Fiesta S2000 v typických českých barvách.
Po zámořských podnicích se do čela průběžného pořadí vyhoupnul talentovaný mladičký Estonec Karl Kruuda, který absolvoval oba dosavadní podniky a v obou bodoval. Martin Prokop se díky vítězství v Mexiku dělí o druhý post s Bernardem Sousou. Překvapením je čistá nula na kontě velmi rychlého Al-Attiyaha, kterého připravila o vítězství v Mexiku přísná diskvalifikace a jeho jordánskou spanilou jízdu zastavila technická závada.
Největší uchazeči o titul vstoupí v pátek 6.5. do pomyslného ringu vytyčeného tratí o celkové délce 1247 kilometrů, ze které je 365 km rychlostních testů na místy rychlých, místy rozbitých a členitých, ale na každém svém metru nesmírně náročných a záludných šotolinových cestách vnitrozemím krásného středomořského ostrova. „Rally Sardinie patří mezi mé oblíbené závody. Trať je nesmírně náročná, často střídá svůj charakter, každý pilot si musí při seznamovacích jízdách velmi pečlivě uvážit, kde v závodě bude muset jet úplně naplno a kde trošku víc myslet na techniku,“ těší se na nadcházející klání Martin Prokop. „Je pravda, že právě Sardinií se po zámořských rozcvičkách roztočí kolotoč závodů, ve kterých budeme přímo bojovat se všemi svými největšími soupeři. A určitě budou ty souboje stát za to! Tovární tým Škody bude chtít určitě využít svou materiální převahu a množství natestovaných kilometrů. Al-Attiyah musí mít po dvou smolných závodech jedinou taktiku – vyhrát všechny své další závody. A my ? Chceme uspět v celém šampionátu, takže musíme mít ty nejvyšší ambice v každém jednotlivém závodě !“
V přípravě neponechal Czech Ford National Team nic náhodě. Na tratě kamenitých rychlostních zkoušek vyrazí se speciálem, který prošel velmi důkladnou repasí a v jehož útrobách se bude o patřičnou zvukovou kulisu, ale hlavně výkon starat nový agregát slibující dokonce pár vítaných koní navíc.
Pilot Martin Prokop absolvoval náročné kondiční soustředění pod vedením fyzioterapeuta Martina Janouška . „Hory, sport, jíst, hory, spát, sport, jíst, spát…. To je program, který mě dostává do formy nejen fyzicky, ale krásně se člověku vyčistí i hlava! Nemluvě o tom, jak moc se po týdnu šlapání v kopcích na kole těším za volant něčeho, co jede samo !“
A spolujezdec Jan Tománek? Ten už vůbec nezahálel a absolvoval ve Skandinávii velmi prestižní rallyovou školu v roli studenta - jezdce! „Jedním slovem – nádhera! Fantastické tréninkové tratě, odpovídající technika, výborní lektoři. Zážitek, který mi určitě i přes spoustu absolvovaných soutěží hned tak navymizí,“ říká česká spolujezdecká jednička. Podle neoficiálních informací byl zkušený spolujezdec vyhlášen jedním z nejtalentovanějších jezdců, kteří tuto školu v posledních letech absolvovali. „Nemůžu se přece sám chlubit, ale kdyby si Martin náhodou po vzoru Pettera Sollberga nechal v průběhu závodu vzít řidičák, tasím diplom, hupnu za volant a poslední určitě nebudeme….,“ usmívá se Jan Tománek.
Ještě z jednoho důvodu patří Rally Sardegna mezi ty, na které se česká dvojice nejvíce těší – tradiční množství českých příznivců. „Věříme, že si všichni, kdo budou vážit tu dlouhou cestu, závod co nejvíce užijí! Moc si zájmu a podpory vážíme, takže se budeme znovu snažit průběžně informovat ze zákulisí i na Facebooku /Martin Prokop a Jan Tománek/. Určitě uvidíme spoustu českých vlajek a uděláme všechno pro to, aby i ta na naší „Fióně“ byla vidět co nejvíce,“ vzkazují Martin Prokop a Jan Tománek všem sportovním fandům.
19 rychlostních zkoušek Rally Sardegna 2011 je rozděleno do tří etap od pátku 6.5. do neděle 8.5. Do první RZ vyrazí první vůz v pátek v 9 hodin 34 minut.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.