Česká dvojice je připravena na další dějství Mistrovství světa v rally
Mistrovství světa v rally kategorie SWRC, které má za sebou úvodní dva zámořské podniky (Mexico a Jordánsko) dorazilo na starý kontinent. A zde končí veškerá taktika podřízená povinnosti absolvovat jeden ze vzdálených závodů. Většina hlavních adeptů na letošní titul ve druhé nejprestižnější třídě světové rally se začne počínaje příštím víkendem střetávat v přímých soubojích o vteřinky na evropských tratích. Vítěz letošního Dakaru a horký kandidát na tovární angažmá v případě vstupu VW do WRC Nasser Al-Attiyah, rychlý Nor Brynildsen, překvapivý vítěz Jordánské rally Bernardo Sousa a největší favorit letošního SWRC disponující tovární technikou Škoda Fabia S2000 Fin Juho Hanninen. Hlavně s těmito rychlíky se bude v následujících podnicích měřit posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek a jejich Ford Fiesta S2000 v typických českých barvách.
Po zámořských podnicích se do čela průběžného pořadí vyhoupnul talentovaný mladičký Estonec Karl Kruuda, který absolvoval oba dosavadní podniky a v obou bodoval. Martin Prokop se díky vítězství v Mexiku dělí o druhý post s Bernardem Sousou. Překvapením je čistá nula na kontě velmi rychlého Al-Attiyaha, kterého připravila o vítězství v Mexiku přísná diskvalifikace a jeho jordánskou spanilou jízdu zastavila technická závada.
Největší uchazeči o titul vstoupí v pátek 6.5. do pomyslného ringu vytyčeného tratí o celkové délce 1247 kilometrů, ze které je 365 km rychlostních testů na místy rychlých, místy rozbitých a členitých, ale na každém svém metru nesmírně náročných a záludných šotolinových cestách vnitrozemím krásného středomořského ostrova. „Rally Sardinie patří mezi mé oblíbené závody. Trať je nesmírně náročná, často střídá svůj charakter, každý pilot si musí při seznamovacích jízdách velmi pečlivě uvážit, kde v závodě bude muset jet úplně naplno a kde trošku víc myslet na techniku,“ těší se na nadcházející klání Martin Prokop. „Je pravda, že právě Sardinií se po zámořských rozcvičkách roztočí kolotoč závodů, ve kterých budeme přímo bojovat se všemi svými největšími soupeři. A určitě budou ty souboje stát za to! Tovární tým Škody bude chtít určitě využít svou materiální převahu a množství natestovaných kilometrů. Al-Attiyah musí mít po dvou smolných závodech jedinou taktiku – vyhrát všechny své další závody. A my ? Chceme uspět v celém šampionátu, takže musíme mít ty nejvyšší ambice v každém jednotlivém závodě !“
V přípravě neponechal Czech Ford National Team nic náhodě. Na tratě kamenitých rychlostních zkoušek vyrazí se speciálem, který prošel velmi důkladnou repasí a v jehož útrobách se bude o patřičnou zvukovou kulisu, ale hlavně výkon starat nový agregát slibující dokonce pár vítaných koní navíc.
Pilot Martin Prokop absolvoval náročné kondiční soustředění pod vedením fyzioterapeuta Martina Janouška . „Hory, sport, jíst, hory, spát, sport, jíst, spát…. To je program, který mě dostává do formy nejen fyzicky, ale krásně se člověku vyčistí i hlava! Nemluvě o tom, jak moc se po týdnu šlapání v kopcích na kole těším za volant něčeho, co jede samo !“
A spolujezdec Jan Tománek? Ten už vůbec nezahálel a absolvoval ve Skandinávii velmi prestižní rallyovou školu v roli studenta - jezdce! „Jedním slovem – nádhera! Fantastické tréninkové tratě, odpovídající technika, výborní lektoři. Zážitek, který mi určitě i přes spoustu absolvovaných soutěží hned tak navymizí,“ říká česká spolujezdecká jednička. Podle neoficiálních informací byl zkušený spolujezdec vyhlášen jedním z nejtalentovanějších jezdců, kteří tuto školu v posledních letech absolvovali. „Nemůžu se přece sám chlubit, ale kdyby si Martin náhodou po vzoru Pettera Sollberga nechal v průběhu závodu vzít řidičák, tasím diplom, hupnu za volant a poslední určitě nebudeme….,“ usmívá se Jan Tománek.
Ještě z jednoho důvodu patří Rally Sardegna mezi ty, na které se česká dvojice nejvíce těší – tradiční množství českých příznivců. „Věříme, že si všichni, kdo budou vážit tu dlouhou cestu, závod co nejvíce užijí! Moc si zájmu a podpory vážíme, takže se budeme znovu snažit průběžně informovat ze zákulisí i na Facebooku /Martin Prokop a Jan Tománek/. Určitě uvidíme spoustu českých vlajek a uděláme všechno pro to, aby i ta na naší „Fióně“ byla vidět co nejvíce,“ vzkazují Martin Prokop a Jan Tománek všem sportovním fandům.
19 rychlostních zkoušek Rally Sardegna 2011 je rozděleno do tří etap od pátku 6.5. do neděle 8.5. Do první RZ vyrazí první vůz v pátek v 9 hodin 34 minut.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.