Pouhopouhé dvě desetiny sekundy rozhodly souboj o vítězství v Jordánsku mezi Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Ogierem. Oba jezdci tím vytvořili rekord MS.
Den rekordů u Mrtvého moře: S dech beroucím náskokem pouhých 0,2s vyhrál Sebastien Ogier před Jarim-Mattim Latvalou soutěž v Jordánsku. Francouz porazil Fina před zraky milionů diváků na živě přenášené Power stage. Tak těsným rozdílem ještě soutěž MS v jeho čtyřicetileté historii nikdy nikdo nevyhrál.
Dalším zajímavým počinem bylo samotné vítězství Ogiera na Power stage. Zde Francouz vyhrál před Mikkem Hirvonenem o pouhých 0,046s!
V tabulce nejtěsnějších rozdílů mezi prvním a druhým v cíli je již jen jediná možnost pro zlepšení. Kdo vyhraje soutěž o 0,1s?
10 nejvyrovnanějších duelů o vítězství v soutěži MS:
01. 2011 Jordánsko Ogier (Citroën) : Latvala (Ford) +0,2 s
02. 2007 Nový Zéland Grönholm (Ford) : Loeb (Citroën) +0,3 s
03. 1998 Portugalsko McRae (Subaru) : Sainz (Toyota) +2,1 s
04. 1999 Argentina Kankkunen (Subaru) : Burns (Subaru) +2,4 s
04. 2010 Nový Zéland Latvala (Ford) : Ogier (Citroën) +2,4 s
06. 2003 Německo Loeb (Citroën) : Grönholm (Peugeot) +3,6 s
07. 2002 Argentina Sainz (Ford) : Solberg (Subaru) +4,0 s
08. 1998 Nový Zéland Sainz (Toyota) : Auriol (Toyota) +4,1 s
09. 1989 San Remo Biasion (Lancia) : Fiorio (Lancia) +5,0 s
10. 2000 Australie Grönholm (Peugeot) : Burns (Subaru) +5,5 s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.