Pouhopouhé dvě desetiny sekundy rozhodly souboj o vítězství v Jordánsku mezi Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Ogierem. Oba jezdci tím vytvořili rekord MS.
Den rekordů u Mrtvého moře: S dech beroucím náskokem pouhých 0,2s vyhrál Sebastien Ogier před Jarim-Mattim Latvalou soutěž v Jordánsku. Francouz porazil Fina před zraky milionů diváků na živě přenášené Power stage. Tak těsným rozdílem ještě soutěž MS v jeho čtyřicetileté historii nikdy nikdo nevyhrál.
Dalším zajímavým počinem bylo samotné vítězství Ogiera na Power stage. Zde Francouz vyhrál před Mikkem Hirvonenem o pouhých 0,046s!
V tabulce nejtěsnějších rozdílů mezi prvním a druhým v cíli je již jen jediná možnost pro zlepšení. Kdo vyhraje soutěž o 0,1s?
10 nejvyrovnanějších duelů o vítězství v soutěži MS:
01. 2011 Jordánsko Ogier (Citroën) : Latvala (Ford) +0,2 s
02. 2007 Nový Zéland Grönholm (Ford) : Loeb (Citroën) +0,3 s
03. 1998 Portugalsko McRae (Subaru) : Sainz (Toyota) +2,1 s
04. 1999 Argentina Kankkunen (Subaru) : Burns (Subaru) +2,4 s
04. 2010 Nový Zéland Latvala (Ford) : Ogier (Citroën) +2,4 s
06. 2003 Německo Loeb (Citroën) : Grönholm (Peugeot) +3,6 s
07. 2002 Argentina Sainz (Ford) : Solberg (Subaru) +4,0 s
08. 1998 Nový Zéland Sainz (Toyota) : Auriol (Toyota) +4,1 s
09. 1989 San Remo Biasion (Lancia) : Fiorio (Lancia) +5,0 s
10. 2000 Australie Grönholm (Peugeot) : Burns (Subaru) +5,5 s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?