V rally na Kanárských ostrovech se v cíli z prvního asfaltového vítězství v IRC radovali šampioni IRC 2010 Hänninen s Markkulou. Druhý dojel Kopecký s rozdílem 1,5 vteřiny.
Začátek soutěže se nesl ve znamení charitativního běhu na pomoc Japonsku, kterého se aktivně a rovněž finančním příspěvkem zúčastnil celý tým Škoda Motorsport. Páteční první etapa obsahovala sedm rychlostních zkoušek (RZ) a 94 kilometrů, v pořadí osmá poslední byla zrušena z důvodu přílišného počtu diváků a jejich vozů na trati. Soutěž na ostrově Gran Canaria byla charakteristická kopcovitým terénem a spoustou technických pasáží, které jezdce zavedly do nadmořské výšky 1400 m.n.m., a rovněž kombinací náročných stoupání a prudkých sjezdů. S první etapou se nejlépe popasoval Jan Kopecký s Petrem Starým, kteří i díky třem dílčím vítězstvím v rychlostních zkouškách figurovali na první pozici s náskokem 6 sekund před Thierry Neuvillem na Peugeotu a třetím Juho Hänninenem, jenž zaostával o další tři vteřiny.
V sobotní závěrečné etapě čekalo na jezdce zbývajících 74 kilometrů ve čtyřech RZ. Třikrát v nich byl nejrychlejší Hänninen, ani závěrečný drtivý nápor týmového kolegy Kopeckého a jeho nejrychlejší čas v poslední RZ však nestačil na úchvatnou sobotní stíhací jízdu Hänninena za prvním vítězstvím na asfaltové soutěži seriálu IRC. Ani další piloti startujících s podporou importérů na vozech Škoda Fabia Super 2000 se neztratili – nestárnoucí Freddy Loix z týmu BFO Škoda Belgie statečně bojoval do posledního kilometru o třetí pozici, v cíli zaostal za třetím Neuvillem o 8,5 vteřiny a skončil čtvrtý. Šesté místo obsadil Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, neskrýval nadšení okořeněné hromovým potleskem v týmovém stanu po dojetí vozů do cíle: „Obhájili jsme loňské pozice na místní soutěži, což bývá ve sportu vždy náročné. Věřím, že jsme položili základ pro úspěšné absolvování sezony 2011. Chtěl bych poděkovat oběma továrním posádkám, díky jejich souboji měla tato rally nebývalý náboj a závěr. Rovněž díky patří našim importérům za jejich pokračující podporu projektu Fabia Super 2000. Nyní nás čeká poměrně rychlý sled dalších IRC soutěží, na které se musíme pečlivě připravit. Nejbližším startem bude Korsická Rally v polovině května. V následujících dnech budeme řešit složení týmu na tuto soutěž.“
Vítěz Rally Kanárské ostrovy Juho Hänninen soutěž komentuje: “Je to skvělý pocit být ještě lepší než loni a porazit loňského vítěze, navíc týmového kolegu. Auto fungovalo výtečně, dnešek jsme ještě zrychlili a bojovali skutečně až do konce.“
Loňský vítěz Jan Kopecký přidává: „Samozřejmě nás mrzí prohrát o tak malý rozdíl, ale dnes jsme měli v první RZ chybu v rozpisu a ta nás stála vítězství i přes nejrychlejší čas v poslední erzetě. Juho jel bravurně, vítězství si zaslouží. Auto bylo fantastické, na trati spousta nadšených diváků, byla to krásná soutěž."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.