V rally na Kanárských ostrovech se v cíli z prvního asfaltového vítězství v IRC radovali šampioni IRC 2010 Hänninen s Markkulou. Druhý dojel Kopecký s rozdílem 1,5 vteřiny.
Začátek soutěže se nesl ve znamení charitativního běhu na pomoc Japonsku, kterého se aktivně a rovněž finančním příspěvkem zúčastnil celý tým Škoda Motorsport. Páteční první etapa obsahovala sedm rychlostních zkoušek (RZ) a 94 kilometrů, v pořadí osmá poslední byla zrušena z důvodu přílišného počtu diváků a jejich vozů na trati. Soutěž na ostrově Gran Canaria byla charakteristická kopcovitým terénem a spoustou technických pasáží, které jezdce zavedly do nadmořské výšky 1400 m.n.m., a rovněž kombinací náročných stoupání a prudkých sjezdů. S první etapou se nejlépe popasoval Jan Kopecký s Petrem Starým, kteří i díky třem dílčím vítězstvím v rychlostních zkouškách figurovali na první pozici s náskokem 6 sekund před Thierry Neuvillem na Peugeotu a třetím Juho Hänninenem, jenž zaostával o další tři vteřiny.
V sobotní závěrečné etapě čekalo na jezdce zbývajících 74 kilometrů ve čtyřech RZ. Třikrát v nich byl nejrychlejší Hänninen, ani závěrečný drtivý nápor týmového kolegy Kopeckého a jeho nejrychlejší čas v poslední RZ však nestačil na úchvatnou sobotní stíhací jízdu Hänninena za prvním vítězstvím na asfaltové soutěži seriálu IRC. Ani další piloti startujících s podporou importérů na vozech Škoda Fabia Super 2000 se neztratili – nestárnoucí Freddy Loix z týmu BFO Škoda Belgie statečně bojoval do posledního kilometru o třetí pozici, v cíli zaostal za třetím Neuvillem o 8,5 vteřiny a skončil čtvrtý. Šesté místo obsadil Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, neskrýval nadšení okořeněné hromovým potleskem v týmovém stanu po dojetí vozů do cíle: „Obhájili jsme loňské pozice na místní soutěži, což bývá ve sportu vždy náročné. Věřím, že jsme položili základ pro úspěšné absolvování sezony 2011. Chtěl bych poděkovat oběma továrním posádkám, díky jejich souboji měla tato rally nebývalý náboj a závěr. Rovněž díky patří našim importérům za jejich pokračující podporu projektu Fabia Super 2000. Nyní nás čeká poměrně rychlý sled dalších IRC soutěží, na které se musíme pečlivě připravit. Nejbližším startem bude Korsická Rally v polovině května. V následujících dnech budeme řešit složení týmu na tuto soutěž.“
Vítěz Rally Kanárské ostrovy Juho Hänninen soutěž komentuje: “Je to skvělý pocit být ještě lepší než loni a porazit loňského vítěze, navíc týmového kolegu. Auto fungovalo výtečně, dnešek jsme ještě zrychlili a bojovali skutečně až do konce.“
Loňský vítěz Jan Kopecký přidává: „Samozřejmě nás mrzí prohrát o tak malý rozdíl, ale dnes jsme měli v první RZ chybu v rozpisu a ta nás stála vítězství i přes nejrychlejší čas v poslední erzetě. Juho jel bravurně, vítězství si zaslouží. Auto bylo fantastické, na trati spousta nadšených diváků, byla to krásná soutěž."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.