Šéf Prodrivu, David Richards, počítá s tím, že bychom v příští sezoně mohli v MS vídat až 10 vozů Mini WRC. Dva speciály by měly být nasazeny továrním týmem a až 8 by měly provozovat soukromé týmy.
Čeká nás páté zastavení šampionátu WRC, které se uskuteční na Sardínii. Poprvé uvidíme vedle továrních speciálů značek Ford a Citroën také Mini Countrymann WRC. Dani Sordo a Kris Meeke se za jejich volanty vydají zdolávat první kilometry zkoušek MS. V průběhu sezony se dočkáme dalších pěti startů, příští rok už na klasickou rallyovou značku čeká kompletní sezona v MS.
Pro nadcházející sezonu očekává šéf Prodrivu, David Richards, více než jen dva speciály Mini Countryman WRC. "Myslím, že příští rok budeme mít v MS 10 speciálů," řekl pro Speedweek. Britský tým, který byl v minulosti odpovědný za slavnou éru vozů značky Subaru v MS, si stanovil dva cíle: "Prvním bylo postavit auto a začít s ním vyhrávat, tím druhým je dostat ho i k soukromým jezdcům."
Do konce roku by mělo z dílen Prodrivu vyjet "minimálně 20 aut", tedy podle slov Richardse. Toto číslo je kombinací vozů WRC i S2000. Příští sezonu by tak na světových tratích měly jezdit nejen dva tovární vozy, ale i osm soukromých v celkové ceně 500 000 eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?