Rally Canarias (IRC): Hanninen vítězí,Kopecký druhý

Kopecký, Jan - Starý, Petr
Kopecký, Jan - Starý, Petr, foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 15. dubna 2011 23:58
Sdílej:

fotogalerie: Druhý podnik seriálu IRC vyhrál Fin Juho Hanninen se Škodou Fabia S2000. Těsne za ním dojel Kopecký. Stupně vítězů doplnil Neuville s Peugeotem.

Výsledky po druhé etapě - cíl soutěže:

Fotogalerie ze závodu ZDEJedna z nejvyrovnanějších soutěží v historii seriálu IRC se odehrála na Kanárských ostrovech. V průběhu celé soutěže neodstoupil nikdo ze špičky, ani nebyla udělena žádná penalizace, která by ovlivnila konečné výsledky. To vše ještě umocnil obrovsky vyrovnaný průběh soutěže. O vítězství se od začátku přetahovala čtveřice jezdců Hanninen, Loix, Kopecký (všichni Škoda Fabia S2000) a belgičan Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000). Nedaleko této čtyřky pak byla další skupina skvělých jezdců. Ta čekala na jakékoliv zaváhání první čtyřky. V této skupině byli Wilks, Mikkelsen, nebo Bouffier. A do třetice další vyrovnaná skupina - jezdi, kteří se prali o místo v první desítce - Gardemeister, Basso, nebo Magalhaes. Po včerejší etapě se zdálo, že nejrychlejším mužem na Kanárech bude Jan Kopecký. Po první etapě sice vedl, ale za zády měl dravého Neuvilla a stájové kolegy Hanninena a Loixe. V druhé etapě začal topit pod kotlem loňský mistr IRC Hanninen. Zdnešních čtyř zkoušek tři vyhrál a jednou dojel druhý. To ho v cíli soutěže pasovalo na celkového vítěze rally. Za ním pak dojel Jan Kopecký se ztrátou pouhých 1,5 vteřiny. Třetí místo vybojoval Neuville, před dalším belgičanem Loixem. Skvěle se prezentoval na Kanárských ostrovech ital Basso. Ten při své první soutěži s vozem Proton Satria Neo S2000 zajížděl časy hned za špičkou na Peugeotech a Škodovkách a v cíli si připsal slušné deváté místo. Naopak mírným zklamáním je "až" desátá příčka Tonniho Gardemeistra, od kterého se čekal víc.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000  55:56,3  ---     2.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 +1,5     3.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000   +8,2     4.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 +16,7     5.   Wilks G. - Pugh P.  Peugeot 207 S2000   48,3     6.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000 +55,6     7.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000   1:00,6     8.   Magalh?es B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +1:49,8     9.   Basso G. - Dotta M.  Proton Satria Neo S2000 +2:37,8    10.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000 +2:38,2

Výsledky po první etapě: Rally Islas Canarias je druhým podnikem letošního šampionátu IRC. Mezi přihlášenými nechyběl nikdo z letošních kandidátů na titul v IRC. Oproti původním plánům se na startu objevil i loňský šampion této serie Juho Haninen. V souboji značek Škoda a Peugeot zatím dominují Škodovky. Dnešní etapa se skládala z osmi rychlostních zkoušek. Z toho především poslední dvě se měly jet za tmy. Poslední zkouška (RZ8) však byla nakonec zrušena, kvůli velkému množství diváků podél trati. Celkově se dnešní etapa nesla ve znamení tuhých bojů, o čemž svědčí i minimální rozestupy mezi soupeři.                                                  Vásledky po RZ7 - první etapa

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 55:56,3  ---     2.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 +5,7     3.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000   +8,6     4.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 +9,0     5.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000  +37,6     6.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000  +38,6     7.   Wilks G. - Pugh P.  Peugeot 207 S2000   +40,7     8.   Magalh?es B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +1:03,8     9.   Basso G. - Dotta M.  Proton Satria Neo S2000 +1:31,7    10.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000 +1:40,3

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?