fotogalerie: Druhý podnik seriálu IRC vyhrál Fin Juho Hanninen se Škodou Fabia S2000. Těsne za ním dojel Kopecký. Stupně vítězů doplnil Neuville s Peugeotem.
Výsledky po druhé etapě - cíl soutěže:
Fotogalerie ze závodu ZDEJedna z nejvyrovnanějších soutěží v historii seriálu IRC se odehrála na Kanárských ostrovech. V průběhu celé soutěže neodstoupil nikdo ze špičky, ani nebyla udělena žádná penalizace, která by ovlivnila konečné výsledky. To vše ještě umocnil obrovsky vyrovnaný průběh soutěže. O vítězství se od začátku přetahovala čtveřice jezdců Hanninen, Loix, Kopecký (všichni Škoda Fabia S2000) a belgičan Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000). Nedaleko této čtyřky pak byla další skupina skvělých jezdců. Ta čekala na jakékoliv zaváhání první čtyřky. V této skupině byli Wilks, Mikkelsen, nebo Bouffier. A do třetice další vyrovnaná skupina - jezdi, kteří se prali o místo v první desítce - Gardemeister, Basso, nebo Magalhaes. Po včerejší etapě se zdálo, že nejrychlejším mužem na Kanárech bude Jan Kopecký. Po první etapě sice vedl, ale za zády měl dravého Neuvilla a stájové kolegy Hanninena a Loixe. V druhé etapě začal topit pod kotlem loňský mistr IRC Hanninen. Zdnešních čtyř zkoušek tři vyhrál a jednou dojel druhý. To ho v cíli soutěže pasovalo na celkového vítěze rally. Za ním pak dojel Jan Kopecký se ztrátou pouhých 1,5 vteřiny. Třetí místo vybojoval Neuville, před dalším belgičanem Loixem. Skvěle se prezentoval na Kanárských ostrovech ital Basso. Ten při své první soutěži s vozem Proton Satria Neo S2000 zajížděl časy hned za špičkou na Peugeotech a Škodovkách a v cíli si připsal slušné deváté místo. Naopak mírným zklamáním je "až" desátá příčka Tonniho Gardemeistra, od kterého se čekal víc.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 55:56,3 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1,5 3. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +8,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +16,7 5. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 48,3 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +55,6 7. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 1:00,6 8. Magalh?es B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +1:49,8 9. Basso G. - Dotta M. Proton Satria Neo S2000 +2:37,8 10. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:38,2Výsledky po první etapě: Rally Islas Canarias je druhým podnikem letošního šampionátu IRC. Mezi přihlášenými nechyběl nikdo z letošních kandidátů na titul v IRC. Oproti původním plánům se na startu objevil i loňský šampion této serie Juho Haninen. V souboji značek Škoda a Peugeot zatím dominují Škodovky. Dnešní etapa se skládala z osmi rychlostních zkoušek. Z toho především poslední dvě se měly jet za tmy. Poslední zkouška (RZ8) však byla nakonec zrušena, kvůli velkému množství diváků podél trati. Celkově se dnešní etapa nesla ve znamení tuhých bojů, o čemž svědčí i minimální rozestupy mezi soupeři. Vásledky po RZ7 - první etapa
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 55:56,3 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +5,7 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +8,6 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +9,0 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +37,6 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +38,6 7. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +40,7 8. Magalh?es B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +1:03,8 9. Basso G. - Dotta M. Proton Satria Neo S2000 +1:31,7 10. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:40,3
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?