Rally Canarias (IRC): Hanninen vítězí,Kopecký druhý

Kopecký, Jan - Starý, Petr
Kopecký, Jan - Starý, Petr, foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 15. dubna 2011 23:58
Sdílej:

fotogalerie: Druhý podnik seriálu IRC vyhrál Fin Juho Hanninen se Škodou Fabia S2000. Těsne za ním dojel Kopecký. Stupně vítězů doplnil Neuville s Peugeotem.

Výsledky po druhé etapě - cíl soutěže:

Fotogalerie ze závodu ZDEJedna z nejvyrovnanějších soutěží v historii seriálu IRC se odehrála na Kanárských ostrovech. V průběhu celé soutěže neodstoupil nikdo ze špičky, ani nebyla udělena žádná penalizace, která by ovlivnila konečné výsledky. To vše ještě umocnil obrovsky vyrovnaný průběh soutěže. O vítězství se od začátku přetahovala čtveřice jezdců Hanninen, Loix, Kopecký (všichni Škoda Fabia S2000) a belgičan Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000). Nedaleko této čtyřky pak byla další skupina skvělých jezdců. Ta čekala na jakékoliv zaváhání první čtyřky. V této skupině byli Wilks, Mikkelsen, nebo Bouffier. A do třetice další vyrovnaná skupina - jezdi, kteří se prali o místo v první desítce - Gardemeister, Basso, nebo Magalhaes. Po včerejší etapě se zdálo, že nejrychlejším mužem na Kanárech bude Jan Kopecký. Po první etapě sice vedl, ale za zády měl dravého Neuvilla a stájové kolegy Hanninena a Loixe. V druhé etapě začal topit pod kotlem loňský mistr IRC Hanninen. Zdnešních čtyř zkoušek tři vyhrál a jednou dojel druhý. To ho v cíli soutěže pasovalo na celkového vítěze rally. Za ním pak dojel Jan Kopecký se ztrátou pouhých 1,5 vteřiny. Třetí místo vybojoval Neuville, před dalším belgičanem Loixem. Skvěle se prezentoval na Kanárských ostrovech ital Basso. Ten při své první soutěži s vozem Proton Satria Neo S2000 zajížděl časy hned za špičkou na Peugeotech a Škodovkách a v cíli si připsal slušné deváté místo. Naopak mírným zklamáním je "až" desátá příčka Tonniho Gardemeistra, od kterého se čekal víc.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000  55:56,3  ---     2.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 +1,5     3.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000   +8,2     4.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 +16,7     5.   Wilks G. - Pugh P.  Peugeot 207 S2000   48,3     6.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000 +55,6     7.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000   1:00,6     8.   Magalh?es B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +1:49,8     9.   Basso G. - Dotta M.  Proton Satria Neo S2000 +2:37,8    10.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000 +2:38,2

Výsledky po první etapě: Rally Islas Canarias je druhým podnikem letošního šampionátu IRC. Mezi přihlášenými nechyběl nikdo z letošních kandidátů na titul v IRC. Oproti původním plánům se na startu objevil i loňský šampion této serie Juho Haninen. V souboji značek Škoda a Peugeot zatím dominují Škodovky. Dnešní etapa se skládala z osmi rychlostních zkoušek. Z toho především poslední dvě se měly jet za tmy. Poslední zkouška (RZ8) však byla nakonec zrušena, kvůli velkému množství diváků podél trati. Celkově se dnešní etapa nesla ve znamení tuhých bojů, o čemž svědčí i minimální rozestupy mezi soupeři.                                                  Vásledky po RZ7 - první etapa

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 55:56,3  ---     2.   Neuville T. - Gilsoul N.  Peugeot 207 S2000 +5,7     3.   Hänninen J. - Markkula M.  Škoda Fabia S2000   +8,6     4.   Loix F. - Miclotte F.  Škoda Fabia S2000 +9,0     5.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000  +37,6     6.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000  +38,6     7.   Wilks G. - Pugh P.  Peugeot 207 S2000   +40,7     8.   Magalh?es B. - Grave P.  Peugeot 207 S2000   +1:03,8     9.   Basso G. - Dotta M.  Proton Satria Neo S2000 +1:31,7    10.   Gardemeister T. - Suominen T.  Škoda Fabia S2000 +1:40,3

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.