fotogalerie: Druhý podnik seriálu IRC vyhrál Fin Juho Hanninen se Škodou Fabia S2000. Těsne za ním dojel Kopecký. Stupně vítězů doplnil Neuville s Peugeotem.
Výsledky po druhé etapě - cíl soutěže:
Fotogalerie ze závodu ZDEJedna z nejvyrovnanějších soutěží v historii seriálu IRC se odehrála na Kanárských ostrovech. V průběhu celé soutěže neodstoupil nikdo ze špičky, ani nebyla udělena žádná penalizace, která by ovlivnila konečné výsledky. To vše ještě umocnil obrovsky vyrovnaný průběh soutěže. O vítězství se od začátku přetahovala čtveřice jezdců Hanninen, Loix, Kopecký (všichni Škoda Fabia S2000) a belgičan Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000). Nedaleko této čtyřky pak byla další skupina skvělých jezdců. Ta čekala na jakékoliv zaváhání první čtyřky. V této skupině byli Wilks, Mikkelsen, nebo Bouffier. A do třetice další vyrovnaná skupina - jezdi, kteří se prali o místo v první desítce - Gardemeister, Basso, nebo Magalhaes. Po včerejší etapě se zdálo, že nejrychlejším mužem na Kanárech bude Jan Kopecký. Po první etapě sice vedl, ale za zády měl dravého Neuvilla a stájové kolegy Hanninena a Loixe. V druhé etapě začal topit pod kotlem loňský mistr IRC Hanninen. Zdnešních čtyř zkoušek tři vyhrál a jednou dojel druhý. To ho v cíli soutěže pasovalo na celkového vítěze rally. Za ním pak dojel Jan Kopecký se ztrátou pouhých 1,5 vteřiny. Třetí místo vybojoval Neuville, před dalším belgičanem Loixem. Skvěle se prezentoval na Kanárských ostrovech ital Basso. Ten při své první soutěži s vozem Proton Satria Neo S2000 zajížděl časy hned za špičkou na Peugeotech a Škodovkách a v cíli si připsal slušné deváté místo. Naopak mírným zklamáním je "až" desátá příčka Tonniho Gardemeistra, od kterého se čekal víc.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 55:56,3 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1,5 3. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +8,2 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +16,7 5. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 48,3 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +55,6 7. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 1:00,6 8. Magalh?es B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +1:49,8 9. Basso G. - Dotta M. Proton Satria Neo S2000 +2:37,8 10. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +2:38,2Výsledky po první etapě: Rally Islas Canarias je druhým podnikem letošního šampionátu IRC. Mezi přihlášenými nechyběl nikdo z letošních kandidátů na titul v IRC. Oproti původním plánům se na startu objevil i loňský šampion této serie Juho Haninen. V souboji značek Škoda a Peugeot zatím dominují Škodovky. Dnešní etapa se skládala z osmi rychlostních zkoušek. Z toho především poslední dvě se měly jet za tmy. Poslední zkouška (RZ8) však byla nakonec zrušena, kvůli velkému množství diváků podél trati. Celkově se dnešní etapa nesla ve znamení tuhých bojů, o čemž svědčí i minimální rozestupy mezi soupeři. Vásledky po RZ7 - první etapa
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 55:56,3 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +5,7 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +8,6 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +9,0 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +37,6 6. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +38,6 7. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +40,7 8. Magalh?es B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +1:03,8 9. Basso G. - Dotta M. Proton Satria Neo S2000 +1:31,7 10. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:40,3
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.