SHAKEDOWN; Bruno Magalhaes dokázal projet nejrychleji trať shakedownu Rally Islas Canarias. Španělská ostrovní soutěž je 2 dílem 12 dílného šampionátu.
Portugalský jezdec Bruno Magalhaes jedoucí s Peugeotem 207 S2000 zajel na 2,55km dlouhém testu čas o 0,2s lepší než Andreas Mikkelsen se Škodou Fabia S2000. Trať shakedownu byla situována na jih od Las Palmas, kde je servisní zóna rally.
"Je to určitě dobrý vstup do soutěže, ale rally je rally. Jsem spokojen s nastavením auta, což mi dodává důvěru, kterou potřebuji. Jestli máme na celkové vítězství v soutěži je ale otázka, bude to velmi těžký souboj se spoustou jezdců," řekl Autosportu Magalhaes.
Loňský vítěz soutěže, Jan Kopecký, byl na tovární Fabii S200 třetí, následovali Loix a Neuville. Úřadující mistr IRC, Juho Hänninen, s druhou tovární Fabii byl sedmý, pouze 0,1s za jezdcem týmu Peugeot UK, Guyem Wilksem.
Vítěz z Monte Carla, Bryan Bouffiere, zajel osmý čas, Gardemeister byl devátý. Tovární vozy Proton Satria Neo s Giandomenico Bassem a PG Anderssonem byly na místě 11., respektive 13.
Shakedown Rally Islas Canarias:
1. Magalhaes (Peugeot 207 S2000) 1:27,7 min
2. Mikkelsen (Škoda Fabia S2000) +0,2 s
3. Kopecký (Škoda Fabia S2000) +0,3 s
4. Loix (Škoda Fabia S2000) +0,7 s
=4. Neuville (Peugeot 207 S2000) +0,7 s
6. Wilks (Peugeot 207 S2000) +0,8 s
7. Hänninen (Škoda Fabia S2000) +0,9 s
8. Bouffier (Peugeot 207 S2000) +1,4 s
9. Gardemeister (Škoda Fabia S2000) +1,5 s
10. Perez (Peugeot 207 S2000) +3,3 s
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?