SHAKEDOWN; Bruno Magalhaes dokázal projet nejrychleji trať shakedownu Rally Islas Canarias. Španělská ostrovní soutěž je 2 dílem 12 dílného šampionátu.
Portugalský jezdec Bruno Magalhaes jedoucí s Peugeotem 207 S2000 zajel na 2,55km dlouhém testu čas o 0,2s lepší než Andreas Mikkelsen se Škodou Fabia S2000. Trať shakedownu byla situována na jih od Las Palmas, kde je servisní zóna rally.
"Je to určitě dobrý vstup do soutěže, ale rally je rally. Jsem spokojen s nastavením auta, což mi dodává důvěru, kterou potřebuji. Jestli máme na celkové vítězství v soutěži je ale otázka, bude to velmi těžký souboj se spoustou jezdců," řekl Autosportu Magalhaes.
Loňský vítěz soutěže, Jan Kopecký, byl na tovární Fabii S200 třetí, následovali Loix a Neuville. Úřadující mistr IRC, Juho Hänninen, s druhou tovární Fabii byl sedmý, pouze 0,1s za jezdcem týmu Peugeot UK, Guyem Wilksem.
Vítěz z Monte Carla, Bryan Bouffiere, zajel osmý čas, Gardemeister byl devátý. Tovární vozy Proton Satria Neo s Giandomenico Bassem a PG Anderssonem byly na místě 11., respektive 13.
Shakedown Rally Islas Canarias:
1. Magalhaes (Peugeot 207 S2000) 1:27,7 min
2. Mikkelsen (Škoda Fabia S2000) +0,2 s
3. Kopecký (Škoda Fabia S2000) +0,3 s
4. Loix (Škoda Fabia S2000) +0,7 s
=4. Neuville (Peugeot 207 S2000) +0,7 s
6. Wilks (Peugeot 207 S2000) +0,8 s
7. Hänninen (Škoda Fabia S2000) +0,9 s
8. Bouffier (Peugeot 207 S2000) +1,4 s
9. Gardemeister (Škoda Fabia S2000) +1,5 s
10. Perez (Peugeot 207 S2000) +3,3 s
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?