Kit R4 pro Lancer poslední generace dostal na konci minulého týdne od FIA oficiální homologaci. Jedním z prvních zákazníků je i Václav Pech, který připravuje vůz již pro start na Šumavě.
Vylepšení pro kategorii R4 vyvíjela v pověření od Mitsubishi britská firma MML Sports. Spolupráce s touto firmou však pro Mitsubishi není novinkou, během ní získala autobilka v letech 1996 až 1999 celkem pět titulů mista světa.Na vývoji nové verze vozu se podílel i nenéně známý Ralliart Italia, který bude zajišťovat odbyt kitů.
Ten bude obsahovat několik desítek dílů, mezi nimiž jsou například plexiskolová skla pro snížení hmotnosti a předělané zavěšení, které vyniká nejen sníženou hmotností, ale také lepší geometrií. Je vypočteno, že Lancer s Kitem pro kategorii R4 by měl být oproti enkové verzi rychlejší o půl sekundu na kilometr. Pokud by to tak bylo i ve skutečnosti, dokázali by se zřejmě vozy R4 kategorii S2000 velmi přiblížit.
"Jsme velmi rád, že komponenty byly v pořádku homologovány," uvádí ředitel MML Sports John Easton. "Již nyní máme několik objednávek na kity a jsme rádi, že o ně bude zájem."
České fanoušky může těšit zejména to, že jedním z prvních zákazníků byl Václav Pech. Ten si kit v Itálii vyzvednul již v pondělí, nyní tým pracuje na přestavbě vozu a s některými novými díly se postaví na start již na Šumavě. Se současným vozem skupiny N na absolutní špičku MMČR znatelně ztrácí. S inovacemi ve formě kitu R4 by se mohl znovu ucházet o domácí titul. Další, kdo by mohl z mít z českých jezdců zájem o přestavbový kit, by měl být Jaroslav Orsák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.