Ve druhé soutěži šampionátu Intercontinental Rally Challenge, která se uskuteční 14.-16. dubna na Kanárských ostrovech, se objeví obě tovární posádky týmu Škoda Motorsport. Na startu se s Fabií Super 2000 objeví rovněž dvě posádky s podporou importérů Škoda Belgie a Velké Británie. Vozy Škoda obsadily loni v této soutěži první tři místa.
Oba tovární piloti Juho Hänninen a Jan Kopecký jdou do soutěže s optimismem, Kopecký přitom zdůrazňuje: „Určitě se s Petrem těšíme, loni jsme na Kanárech slavili vítězství a naše cíle i pro tentokrát jsou ambiciózní. Konkurence však bude větší než loni. Pole jezdců bude určitě našlapané, ale to přesně dělá rally a šampionát IRC tak zajímavým.“Úřadující šampion IRC a loni druhý v cíli Juho Hänninen doplňuje:“Moje loňské druhé místo bylo fantastické. Od té doby jsem udělal na asfaltu další krok kupředu a cítím se na tomto povrchu čím dál jistější. Sice se letos soustředím na šampionát S-WRC, ale beru tuto možnost jako výtečný doplněk a možnost se dále zlepšovat. Na IRC mám přece jen ty nejlepší vzpomínky.“Na Kanárských ostrovech se objeví rovněž posádky vozů Fabia Super 2000 jezdících s podporou importérů Škoda – Freddy Loix / Frédéric Miclotte za belgický tým BFO Škoda a Andreas Mikkelsen / Ola Floene za Škoda UK Motorsport. Na posádky čeká 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 190 kilometrů v kopcovitém a technickém terénu, charakteristickém výbornou adhezí místního asfaltu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?