Andrea Navarra dokázal získat historicky první vítězství pro vůz Mini John Cooper Works S2000. Stalo se tak na první soutěži šotolinového mistrovství Itálie, kde se Navarra dokázal těsně prosadit před Andrease Mikkelsena s Fabii S2000.
Jezdec týmu Grifone zajistil první vítězství vozu Mini John Cooper Works S2000. Celá soutěž Adriatico Rally se nesla ve znamení napínavého souboje mezi vozem Mini a Škodou Fabia S2000 v rukou Andrease Mikkelsena. Jen připomeňme, že pro Mini S2000 to byla teprve třetí soutěž v jeho krátké historii.
"Jsem velmi hrdý, že jsem dokázal právě já získat první vítězství pro vůz Mini od jeho návratu na rallyovou scénu. Byla to těžká rally a od samého začátku jsme museli velmi tvrdě bojovat. Dosáhli jsme na takový výsledek, jaký jsme před startem chtěli," říká bývalý tovární jezdec Abarthu.
Mini prezentovalo svůj speciál i na autosalonu v Ženevě
Mikkelsen, který ke své účasti v IRC v letošním roce přidal ještě italský šotolinový šampionát, nabral ztrátu hned na začátku. V průběhu soutěže zajel 6 z 9 možných nejrychlejších časů. Přesto mu to to nestačilo na vítězství. Třetí dojel Andrea Aghini v Peugeotu 207 S2000.
Konečné výsledky Rally del Adriatico 2011:
1. A. Navarra/S. Fedeli - Mini John Cooper Works 1:06:54.3
2. A. Mikkelsen/O. Fl?ene - Skoda Fabia S2000 + 0:12.6
3. A. Aghini/M. Cerrai - Peugeot 207 S2000 + 0:20.9
4. D. Batistini/F. Pinelli - Peugeot 207 S2000 + 1:23.8
5. G. Dettori/C. Pisano - Ford Fiesta S2000 + 1;24.6
6. A. De Dominicis/M. Daddoveri - Peugeot 207 S2000 + 1:26.0
7. L. Ricci/C. Pfister - Subaru Impreza WRX + 1:30.8
8. L. Baldacci/A. Biordi - Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:51.7
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.