Andrea Navarra dokázal získat historicky první vítězství pro vůz Mini John Cooper Works S2000. Stalo se tak na první soutěži šotolinového mistrovství Itálie, kde se Navarra dokázal těsně prosadit před Andrease Mikkelsena s Fabii S2000.
Jezdec týmu Grifone zajistil první vítězství vozu Mini John Cooper Works S2000. Celá soutěž Adriatico Rally se nesla ve znamení napínavého souboje mezi vozem Mini a Škodou Fabia S2000 v rukou Andrease Mikkelsena. Jen připomeňme, že pro Mini S2000 to byla teprve třetí soutěž v jeho krátké historii.
"Jsem velmi hrdý, že jsem dokázal právě já získat první vítězství pro vůz Mini od jeho návratu na rallyovou scénu. Byla to těžká rally a od samého začátku jsme museli velmi tvrdě bojovat. Dosáhli jsme na takový výsledek, jaký jsme před startem chtěli," říká bývalý tovární jezdec Abarthu.
Mini prezentovalo svůj speciál i na autosalonu v Ženevě
Mikkelsen, který ke své účasti v IRC v letošním roce přidal ještě italský šotolinový šampionát, nabral ztrátu hned na začátku. V průběhu soutěže zajel 6 z 9 možných nejrychlejších časů. Přesto mu to to nestačilo na vítězství. Třetí dojel Andrea Aghini v Peugeotu 207 S2000.
Konečné výsledky Rally del Adriatico 2011:
1. A. Navarra/S. Fedeli - Mini John Cooper Works 1:06:54.3
2. A. Mikkelsen/O. Fl?ene - Skoda Fabia S2000 + 0:12.6
3. A. Aghini/M. Cerrai - Peugeot 207 S2000 + 0:20.9
4. D. Batistini/F. Pinelli - Peugeot 207 S2000 + 1:23.8
5. G. Dettori/C. Pisano - Ford Fiesta S2000 + 1;24.6
6. A. De Dominicis/M. Daddoveri - Peugeot 207 S2000 + 1:26.0
7. L. Ricci/C. Pfister - Subaru Impreza WRX + 1:30.8
8. L. Baldacci/A. Biordi - Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:51.7
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.