Australský pilot Chris Atkinson vstoupil vítězně do úvodního podniku Asijsko-Pacifického šampionátu, když vyhrál Malaysian Rally.
Atkinson se do čela dostal hned po úvodní super speciálce, která se konala ve městě. Zbytek soutěže se odjel v lesích. Dá se říci, že Chris Atkinson se svým spolujezcem, Stephanem Prevotem, dominoval celé soutěži. V jejím průběhu si dokázal totiž vytvořit až 2 minutový náskok na Gaurava Gilla (Mitsubishi).
Protonu se jejich domácí rally opravdu vyvedla, protože Alister McRae jedoucí se druhou tovární Satrii Neo S2000 soutěž dojel na místě třetím. Skota přibrzdil hned z kraje jeho chladič, který se ucpal trávou. Motor v důsledku nedostatku vzduchu začal ztrácet výkon.
Výsledky Malaysian Rally:
1. Chris Atkinson/Stephane Prevot (AUS/B) Proton Satria Neo S2000 3:14.49,3
2. Gaurav Gill/Glenn Macneall (IND/AUS) Mitsubishi Lancer Evo X +1.36,6
3. Alister McRae/Bill Hayes (GB/AUS) Proton Satria Neo S2000 +8.48,2
4. Brian Green/Fleur Pedersen (NZ) Subaru Impreza WRX STI +19.17,3
5. Aki Hatano/Douglas Pickering (J/MAL) Subaru Impreza WRX STI +24.51,6
6. Fan Fan/Junwei Fang (CHN) Mitsubishi Lancer Evo X +29.41,3
7. Mohammad Rafiq Udhaya/Sean Gregory (MAL) Subaru Impreza WRX STI +32.31,3
8. Akira Bamba/Takahiro Yasui (J) Proton Satria Neo +43.44,9 (1. N2)
9. Kosuke Takashino/Hiroki Takahashi (J) Proton Satria Neo +52.07,3 (2. N2)
10. Tomohide Hasegawa/Osamu Fukunaga (J) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:19.18,7
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?