Australský pilot Chris Atkinson vstoupil vítězně do úvodního podniku Asijsko-Pacifického šampionátu, když vyhrál Malaysian Rally.
Atkinson se do čela dostal hned po úvodní super speciálce, která se konala ve městě. Zbytek soutěže se odjel v lesích. Dá se říci, že Chris Atkinson se svým spolujezcem, Stephanem Prevotem, dominoval celé soutěži. V jejím průběhu si dokázal totiž vytvořit až 2 minutový náskok na Gaurava Gilla (Mitsubishi).
Protonu se jejich domácí rally opravdu vyvedla, protože Alister McRae jedoucí se druhou tovární Satrii Neo S2000 soutěž dojel na místě třetím. Skota přibrzdil hned z kraje jeho chladič, který se ucpal trávou. Motor v důsledku nedostatku vzduchu začal ztrácet výkon.
Výsledky Malaysian Rally:
1. Chris Atkinson/Stephane Prevot (AUS/B) Proton Satria Neo S2000 3:14.49,3
2. Gaurav Gill/Glenn Macneall (IND/AUS) Mitsubishi Lancer Evo X +1.36,6
3. Alister McRae/Bill Hayes (GB/AUS) Proton Satria Neo S2000 +8.48,2
4. Brian Green/Fleur Pedersen (NZ) Subaru Impreza WRX STI +19.17,3
5. Aki Hatano/Douglas Pickering (J/MAL) Subaru Impreza WRX STI +24.51,6
6. Fan Fan/Junwei Fang (CHN) Mitsubishi Lancer Evo X +29.41,3
7. Mohammad Rafiq Udhaya/Sean Gregory (MAL) Subaru Impreza WRX STI +32.31,3
8. Akira Bamba/Takahiro Yasui (J) Proton Satria Neo +43.44,9 (1. N2)
9. Kosuke Takashino/Hiroki Takahashi (J) Proton Satria Neo +52.07,3 (2. N2)
10. Tomohide Hasegawa/Osamu Fukunaga (J) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:19.18,7
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?