VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ + FOTO: Dnes a zítra probíhá okolo města Eger v Maďarsku první soutěž mistrovství Maďarska a Slovesnska.
Do soutěže odstartovalo 86 posádek. Mimo jiné i Václav Pech s Petrem Uhlem na Mitsubishi Lancer EVO IX z dílny Semerád Racing. (Auto řídil na pražském Rallysprintu Josef Semerád), dále Gregorz Grzyb a Josef Béreš s Fabiemi WRC od Weverse a Profika, a Igor Drotár s Imprezou Korda Racing (S12B).
Objevily se i další zajímavé vozy, třeba Fiestu S2000 pilotuje Zsolt Kakuszi, Peugeoty 207 S2000 řídí Toth a Butor, Škodu Fabii S2000 řídí Norbert Hercig.
Na první rychlostní zkoušce předčasně odstartoval Václav Pech a hned dostal 10 vteřin penalizace. Na druhé rychlostní zkoušce spadl do příkopu Toth s Peugeotem a jeho vozidlo blokovalo trať. Třetí rychlostní zkouška se začala až s 18ti minutovým zpožděním. Celá soutěž nabrala obrovské zpoždění.
Po polovině soutěže tak vede Josef Béreš se Škodou Fabia WRC. Podle jeho slov mu to příliš nejde, ale výsledková tabule hovoří za vše. Druhé místo patří Robertu Butorovi s Peugeotem 207 z dílen PH Sport. O třetí místo je velký souboj mezi "ASIm" a Miklosem, oba Mitsubishi. Pátý je Grzyb, který si zvyká na Fabii WRC z Profika. Devátý je Drotár, poprvé závodící se Subarum Impreza WRC S12B z dílen Erika Kordy. Na místo jedenácté se posunul Jaro Melichárek s Lancerem WRC, dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky. Bohužel se mu nepovedly dvě poslední rychlostky dnešního dne.
Václavu Pechovi se od začátku nedařilo, na třetí RZ dostal 24,5 vteřiny, na další více než dvě minuty, prostě nebyl ve svém rytmu a popáté rychlostní zkoušce odstoupil.
Zítra čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek tedy asi 79 ostrých kilometrů.
Fotogalerie Martina Hlinky ZDE
Výsledky po první etapě (RZ6):
1. Jozef Beres Jr/Robert Müller (SK) Skoda Fabia WRC 43.28,72. Robert Butor/Igor Bacigal (H) Peugeot 207 S2000 +31,73. Miklos Kazar/Nandor Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,44. "Asi"/Zsuzsa Piko (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,95. Grzegorz Grzyb/Robert Hundla (PL) Skoda Fabia WRC +48,06. Norbert Herczig/Kalman Benics (H) Skoda Fabia S2000 +57,97. Andras Hadik/Istvan Juhasz (H) Subaru Impreza WRX STI +1.05,18. Janos Balogh/Daniel Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.17,59. Igor Drotar/Vlado Banoci (SK) Subaru Impreza WRC S12B +1.29,710. Zsolt Kakuszi/Csaba Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1.38,311. Melichárek Jaroslav/Lasevič Richard (SK) Mitsubishi Lancer WRC +1:42,8
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.