VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ + FOTO: Dnes a zítra probíhá okolo města Eger v Maďarsku první soutěž mistrovství Maďarska a Slovesnska.
Do soutěže odstartovalo 86 posádek. Mimo jiné i Václav Pech s Petrem Uhlem na Mitsubishi Lancer EVO IX z dílny Semerád Racing. (Auto řídil na pražském Rallysprintu Josef Semerád), dále Gregorz Grzyb a Josef Béreš s Fabiemi WRC od Weverse a Profika, a Igor Drotár s Imprezou Korda Racing (S12B).
Objevily se i další zajímavé vozy, třeba Fiestu S2000 pilotuje Zsolt Kakuszi, Peugeoty 207 S2000 řídí Toth a Butor, Škodu Fabii S2000 řídí Norbert Hercig.
Na první rychlostní zkoušce předčasně odstartoval Václav Pech a hned dostal 10 vteřin penalizace. Na druhé rychlostní zkoušce spadl do příkopu Toth s Peugeotem a jeho vozidlo blokovalo trať. Třetí rychlostní zkouška se začala až s 18ti minutovým zpožděním. Celá soutěž nabrala obrovské zpoždění.
Po polovině soutěže tak vede Josef Béreš se Škodou Fabia WRC. Podle jeho slov mu to příliš nejde, ale výsledková tabule hovoří za vše. Druhé místo patří Robertu Butorovi s Peugeotem 207 z dílen PH Sport. O třetí místo je velký souboj mezi "ASIm" a Miklosem, oba Mitsubishi. Pátý je Grzyb, který si zvyká na Fabii WRC z Profika. Devátý je Drotár, poprvé závodící se Subarum Impreza WRC S12B z dílen Erika Kordy. Na místo jedenácté se posunul Jaro Melichárek s Lancerem WRC, dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky. Bohužel se mu nepovedly dvě poslední rychlostky dnešního dne.
Václavu Pechovi se od začátku nedařilo, na třetí RZ dostal 24,5 vteřiny, na další více než dvě minuty, prostě nebyl ve svém rytmu a popáté rychlostní zkoušce odstoupil.
Zítra čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek tedy asi 79 ostrých kilometrů.
Fotogalerie Martina Hlinky ZDE
Výsledky po první etapě (RZ6):
1. Jozef Beres Jr/Robert Müller (SK) Skoda Fabia WRC 43.28,72. Robert Butor/Igor Bacigal (H) Peugeot 207 S2000 +31,73. Miklos Kazar/Nandor Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,44. "Asi"/Zsuzsa Piko (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,95. Grzegorz Grzyb/Robert Hundla (PL) Skoda Fabia WRC +48,06. Norbert Herczig/Kalman Benics (H) Skoda Fabia S2000 +57,97. Andras Hadik/Istvan Juhasz (H) Subaru Impreza WRX STI +1.05,18. Janos Balogh/Daniel Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.17,59. Igor Drotar/Vlado Banoci (SK) Subaru Impreza WRC S12B +1.29,710. Zsolt Kakuszi/Csaba Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1.38,311. Melichárek Jaroslav/Lasevič Richard (SK) Mitsubishi Lancer WRC +1:42,8
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.