Start Auto Rally Eger 2011 (MSR): V čele Béreš s Fabií WRC

Béreš, Jozef
Béreš, Jozef, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 2. dubna 2011 23:03
Sdílej:

VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ + FOTO: Dnes a zítra probíhá okolo města Eger v Maďarsku první soutěž mistrovství Maďarska a Slovesnska.

Do soutěže odstartovalo 86 posádek. Mimo jiné i Václav Pech s Petrem Uhlem na Mitsubishi Lancer EVO IX z dílny Semerád Racing. (Auto řídil na pražském Rallysprintu Josef Semerád), dále Gregorz Grzyb a Josef Béreš s Fabiemi WRC od Weverse a Profika, a Igor Drotár s Imprezou Korda Racing (S12B).

Objevily se i další zajímavé vozy, třeba Fiestu S2000 pilotuje Zsolt Kakuszi, Peugeoty 207 S2000 řídí Toth a Butor, Škodu Fabii S2000 řídí Norbert Hercig.

Na první rychlostní zkoušce předčasně odstartoval Václav Pech a hned dostal 10 vteřin penalizace. Na druhé rychlostní zkoušce spadl do příkopu Toth s Peugeotem a jeho vozidlo blokovalo trať. Třetí rychlostní zkouška se začala až s 18ti minutovým zpožděním. Celá soutěž nabrala obrovské zpoždění.

Po polovině soutěže tak vede Josef Béreš se Škodou Fabia WRC. Podle jeho slov mu to příliš nejde, ale výsledková tabule hovoří za vše. Druhé místo patří Robertu Butorovi s Peugeotem 207 z dílen PH Sport. O třetí místo je velký souboj mezi "ASIm" a Miklosem, oba Mitsubishi. Pátý je Grzyb, který si zvyká na Fabii WRC z Profika. Devátý je Drotár, poprvé závodící se Subarum Impreza WRC S12B z dílen Erika Kordy. Na místo jedenácté se posunul Jaro Melichárek s Lancerem WRC, dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky. Bohužel se mu nepovedly dvě poslední  rychlostky dnešního dne.

Václavu Pechovi se od začátku nedařilo, na třetí RZ dostal 24,5 vteřiny, na další více než dvě minuty,  prostě nebyl ve svém rytmu a popáté rychlostní zkoušce odstoupil.

Zítra čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek tedy asi 79 ostrých kilometrů.

Fotogalerie Martina Hlinky ZDE

Výsledky po první etapě (RZ6):

1. Jozef Beres Jr/Robert Müller (SK) Skoda Fabia WRC 43.28,72. Robert Butor/Igor Bacigal (H) Peugeot 207 S2000 +31,73. Miklos Kazar/Nandor Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,44. "Asi"/Zsuzsa Piko (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,95. Grzegorz Grzyb/Robert Hundla (PL) Skoda Fabia WRC +48,06. Norbert Herczig/Kalman Benics (H) Skoda Fabia S2000 +57,97. Andras Hadik/Istvan Juhasz (H) Subaru Impreza WRX STI +1.05,18. Janos Balogh/Daniel Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.17,59. Igor Drotar/Vlado Banoci (SK) Subaru Impreza WRC S12B +1.29,710. Zsolt Kakuszi/Csaba Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1.38,311. Melichárek Jaroslav/Lasevič Richard (SK) Mitsubishi Lancer WRC +1:42,8

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.