VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ + FOTO: Dnes a zítra probíhá okolo města Eger v Maďarsku první soutěž mistrovství Maďarska a Slovesnska.
Do soutěže odstartovalo 86 posádek. Mimo jiné i Václav Pech s Petrem Uhlem na Mitsubishi Lancer EVO IX z dílny Semerád Racing. (Auto řídil na pražském Rallysprintu Josef Semerád), dále Gregorz Grzyb a Josef Béreš s Fabiemi WRC od Weverse a Profika, a Igor Drotár s Imprezou Korda Racing (S12B).
Objevily se i další zajímavé vozy, třeba Fiestu S2000 pilotuje Zsolt Kakuszi, Peugeoty 207 S2000 řídí Toth a Butor, Škodu Fabii S2000 řídí Norbert Hercig.
Na první rychlostní zkoušce předčasně odstartoval Václav Pech a hned dostal 10 vteřin penalizace. Na druhé rychlostní zkoušce spadl do příkopu Toth s Peugeotem a jeho vozidlo blokovalo trať. Třetí rychlostní zkouška se začala až s 18ti minutovým zpožděním. Celá soutěž nabrala obrovské zpoždění.
Po polovině soutěže tak vede Josef Béreš se Škodou Fabia WRC. Podle jeho slov mu to příliš nejde, ale výsledková tabule hovoří za vše. Druhé místo patří Robertu Butorovi s Peugeotem 207 z dílen PH Sport. O třetí místo je velký souboj mezi "ASIm" a Miklosem, oba Mitsubishi. Pátý je Grzyb, který si zvyká na Fabii WRC z Profika. Devátý je Drotár, poprvé závodící se Subarum Impreza WRC S12B z dílen Erika Kordy. Na místo jedenácté se posunul Jaro Melichárek s Lancerem WRC, dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky. Bohužel se mu nepovedly dvě poslední rychlostky dnešního dne.
Václavu Pechovi se od začátku nedařilo, na třetí RZ dostal 24,5 vteřiny, na další více než dvě minuty, prostě nebyl ve svém rytmu a popáté rychlostní zkoušce odstoupil.
Zítra čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek tedy asi 79 ostrých kilometrů.
Fotogalerie Martina Hlinky ZDE
Výsledky po první etapě (RZ6):
1. Jozef Beres Jr/Robert Müller (SK) Skoda Fabia WRC 43.28,72. Robert Butor/Igor Bacigal (H) Peugeot 207 S2000 +31,73. Miklos Kazar/Nandor Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,44. "Asi"/Zsuzsa Piko (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,95. Grzegorz Grzyb/Robert Hundla (PL) Skoda Fabia WRC +48,06. Norbert Herczig/Kalman Benics (H) Skoda Fabia S2000 +57,97. Andras Hadik/Istvan Juhasz (H) Subaru Impreza WRX STI +1.05,18. Janos Balogh/Daniel Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.17,59. Igor Drotar/Vlado Banoci (SK) Subaru Impreza WRC S12B +1.29,710. Zsolt Kakuszi/Csaba Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1.38,311. Melichárek Jaroslav/Lasevič Richard (SK) Mitsubishi Lancer WRC +1:42,8
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?