Dobrá zpráva pro Ford: Fiesta WRC je rychlá, a ta špatná: je extrémně poruchová. V Portugalsku zabránily technické problémy možnému boji o vítězství.
Problematické zavěšení, defekty posilovače řízení nebo nefunkční posilovač řízení, to jsou nejčastější problémy nového Fordu Fiesta WRC. Fiesta je sice rychlá, ale nespolehlivá. V Portugalsku se museli Jari-Matti Latvala a Mikko Hirvonen spokojit s pozicemi 3 a 4 právě po technických problémech.
„Už potřetí za sebou jsem v této sezoně dosáhl na pódium – po mých problémech ze soboty naprosto neočekávaný výsledek. Moje důvěra v novou Fiestu teď pořádně narostla. Jsem si jistý, že ji budeme schopni v následujících měsících pořádně vylepšit,“ hledal pozitiva Jari-Matti.
I přes velkou ztráta se zdál být Mikko Hirvonen se čtvrtým místem v cíli spokojený: „Poté, co jsem dnes a včera ztratil tolik času, tak je tohle ten nejlepší výsledek, jaký jsem mohl dosáhnout. Z Portugalska opět odjíždím jako vedoucí muž průběžné tabulky. Boj o její čelo je velmi těsný, ale fascinující. Myslím, že to tak zůstane po zbytek sezony. Třetí rally sezony byla nejvíce náročná na techniku.“
„Portugalská rally byla velmi těžká a namáhavá. Rychlost našich jezdců je na úrovni, na jaké jsme ji očekávali. Bohužel technické problémy zmařily možný boj o vítězství. Víme ale, jak je do nadcházející rally odstranit,“ uklidňuje všechny šéf týmu Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.