Dobrá zpráva pro Ford: Fiesta WRC je rychlá, a ta špatná: je extrémně poruchová. V Portugalsku zabránily technické problémy možnému boji o vítězství.
Problematické zavěšení, defekty posilovače řízení nebo nefunkční posilovač řízení, to jsou nejčastější problémy nového Fordu Fiesta WRC. Fiesta je sice rychlá, ale nespolehlivá. V Portugalsku se museli Jari-Matti Latvala a Mikko Hirvonen spokojit s pozicemi 3 a 4 právě po technických problémech.
„Už potřetí za sebou jsem v této sezoně dosáhl na pódium – po mých problémech ze soboty naprosto neočekávaný výsledek. Moje důvěra v novou Fiestu teď pořádně narostla. Jsem si jistý, že ji budeme schopni v následujících měsících pořádně vylepšit,“ hledal pozitiva Jari-Matti.
I přes velkou ztráta se zdál být Mikko Hirvonen se čtvrtým místem v cíli spokojený: „Poté, co jsem dnes a včera ztratil tolik času, tak je tohle ten nejlepší výsledek, jaký jsem mohl dosáhnout. Z Portugalska opět odjíždím jako vedoucí muž průběžné tabulky. Boj o její čelo je velmi těsný, ale fascinující. Myslím, že to tak zůstane po zbytek sezony. Třetí rally sezony byla nejvíce náročná na techniku.“
„Portugalská rally byla velmi těžká a namáhavá. Rychlost našich jezdců je na úrovni, na jaké jsme ji očekávali. Bohužel technické problémy zmařily možný boj o vítězství. Víme ale, jak je do nadcházející rally odstranit,“ uklidňuje všechny šéf týmu Malcolm Wilson.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.