Na dalším dílu IRC, Rally na Kanárských ostrovech, by se chtěl Juho Hänninen pokusit získat svoje historicky první vítězství na asfaltovém povrchu na mezinárodní scéně.
Úřadující šampion IRC ještě nikdy nevyhrál na asfaltu. Na úvodní Rally Monte Carlo, která se letos jela převážně na asfaltu, sice všechny přesvědčoval o své rychlosti na zpevněném povrchu, když dlouho vedl, ale právě sněhová přeháňka pokazila jeho možné vítězství.
Teď chce na Kanárských ostrovech vyhrát. Start Hänninena sice ještě tovární tým Škody Motorsport oficiálně nepotvrdil, ale jeho jméno se objevuje v předběžné startovní listině. Fin má na tuto soutěž dobré vzpomínky. Vloni prohrál souboj o vítězství o pouze 9,2s s Janem Kopeckým.
„Pochopitelně, že můžu vyhrát. Samozřejmě to ale bude velmi těžké. Místní rychlostní zkoušky jsou sice hezké, ale ne moc těžké. Trošku mi připomínají závodní okruh. Rozdíly mezi nejlepšími jezdci jsou tudíž na této rally menší. To odpovídá skutečnosti, že nás čeká těsný souboj o vítězství. Každý dobrý jezdec zde bude velmi silný,“ míní Juho.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?