AKTUALIZACE V CÍLI; Na přesvědčivém vedení Dvou továrních Citroenů dnešní čtyry zkoušky nic nezměnily. Třetí místo v PWRC si odváží Semerád.
Fotogalerie z podniku
Výsledky v cíli:
Dnes ráno se nejlépe probudili u Fordu, když na prvním dopoledním testu byly mezi pěti nejrychlejšími hned čtyři Fiesty. Vítězství vyneslo Hirvonena na průběžnou čtvrtou pozici. S minimálními rozestupy ho následovali Latvala, Petter Solberg, Ostber, Wilson a ž potom teprve Ogier a Loeb, jejich průběžné první a druhé místo však bylo velmi dobře pojištěno z předchozích dnů. Další RZ již Solberg vyhrál, další časy zaznamenali Latvala, Ostberg, Loeb a Ogier.
Do cíle zbývali dvě RZ a první z nich se stala kořistí jezdců z "B-týmů" Pettera Solberga a Ostberga, další časy patřili Hirvonenovi a Räikkönenovi. Poslední RZ 17 byla zároveň power stage. Bonusové body si za první místa připali v daném pořadí Loeb, Latvala a Ogier. Pořadí se již neměnilo.
Martin Semerád díky problémům Beníto Guerraho, ale i díky své vyrovnané jízdě nakonec dojel v hodnocení PWRC třetí a Portugalsko opouští, stějně jako Švédsko, v roli vedoucího jezdce hodnocení PWRC.
Po RZ17 Santana da Serra 2 (Power Stage) - 31,04 km - cíl
Pořadí
Výsledky po RZ13 Loulé 2:
Odpolední sekce Rally Portugal byla poznamenána velkým množství defektů na vozech Ford Fiesta WRC. Během RZ11 bylo ještě vše v pořádku, vítězství si připsal po úspěchu hladový Ogier s tovární DS3 WRC. Na první vložce odpolední sekce se začala lepit smůla na paty Araujovi, který musel kvůli technickým problémům zastavovat na RZ. Portugalec sice do cíle etapy dojel, ale jeho ztráta je enormní (+24 minut).
Na RZ12 praskla Latvalovi poloosa u jeho Fiesty WRC. S tímto problémem se musel Fin potýkat ještě jednu celou RZ (na poslední RZ dne měl ještě navíc defekt), a tak ztratil celkově 4 minuty. Dvojka Fordu se ale udržela na třetí příčce. Vítězství si připsal Petter Solberg před Loebem a Ogierem. Výraznou ztratu zaznamenal i Henning Solberg, který měl defekt a musel měnit kolo, zbytek zkoušky poté dojížděl v prachu za Wilsonem.
Na třetí vložce odpoledne potkaly problémy třetího jezdce jedoucího na Fordu, Mikku Hirvonena. Fin měl další defekt pneumatiky a propadl se na celkové páté místo za Wilsona, kterému se problémy zatím vyhýbají.
Po RZ13 Loulé 2 - 22,56 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový časVýsledky po RZ10 Loulé 1:
V dnešních dopoledních třech RZ se i nadále odehrává boj o čelo mezi jezdci továrních Fordů a Citroënu. Smůlu měl Hirvonen, který kvůli defektu ztratil 2 minuty a zdržel i Loeba.
Dnešní první RZ vyhrál Seb Loeb před Ogierem (+0,8), jezdci Fordu ztratili 8,2s (Hirvonen) a 9,9s (Latvala), což vyústilo v propad Hirvonena na průběžnou třetí pozici. Matthew Wilson se posunul na průběžně pátou pozici, když přeskočil Henninga Solberga. Kimi Räikkönen zajel devátý čas, což mu stačilo, aby se posunul na osmou pozici před Argentince Villagru.
Na RZ9 ztratil Loeb v prachu za Hirvonenem, který musel měnit kolo, asi půl minuty, a tak se před něj dostal Ogier. Petter Solberg se po včerejším odstoupení posunul už na patnáctou pozici, když na této zkoušce zajel nejrychlejší čas.
Na poslední RZ dnešního dopoledne se do průběžného vedení v soutěži dostal Ogier, Latvalu tak odsunul na druhé místo. Nejrychlejšího na času na této zkoušce dosáhl právě Ogier.
Po RZ10 Loulé 1 - 22,56 km
Pořadí
Výsledky po RZ7 Felizes 2:
Během dnešního odpoledne se do čela dostal Ogier, nicméně v poslední RZ oba tovární jezdci Citroënu záměrně ubrali, a tak na prvním místě přenocuje Latvala.
Dnes odpoledne byly na programu tři měřené zkoušky. V RZ5 zajeli nejrychlejší čas shodně Latvala a Ogier. Latvala se tak posunul ze čtvrtého místa na druhé. Loeb se propadl na třetí a Hirvnonen na čtvrté místo. Z osmého na jedenácté místo se propadl Kimi Räikkönen, který ostře projel zatáčkou, což vyústilo v defekt. Dnes již druhý defekt zaznamenal Petter Solberg, který byl z této smůly značně rozčarovaný.
Na RZ6 se z vítězství radoval opět Latvala, na pořadí v první desítce se nic nězměnilo. Na závěrečné rychlostní zkoušce dne zaznamenal double tým Ford, jenže Citroëny před cílem záměrně zpomalily, aby zítra nemusely startovat jako první dvě auta na trati.
Poslední RZ znamenala definivní hřebíček do rakve v první etapě pro trápícího se Pettera Solberga. Nor musel na trati 7. rychlostní zkoušky zastavit a vzdát, zítra nastoupí v rámci Super-rally. Zatím mu patří 11. příčka.
Po RZ7 Felizes 2 - 21,31 km
Pořadí
PosádkavůzAl-Quassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC
Výsledky po RZ4 Felizes:
Sébastien Ogier se dostal do čela až v průběhu RZ4. Jeho náskok na týmového kolegu Sébastiena Loeba, který si pochvaluje změny provedné na tlumičích, činí pouze 2,8s. Ogier vyhrál RZ4 a RZ3. Z vítězství v dnešní první ranní RZ2 se radoval Petter Solberg, kterého potkal na RZ3 defekt pneumatiky. Tím ztratil Nor se soukromou DS3 WRC minutu.
Nejlepší jezdce dělí pouze 6s. Mikko Hirvonen se držel v čele až do poslední rychlostní zkoušky dopolední sekce. Mikko nicméně dnes čistí všem trať a svými časy je mile překvapen. V souboji mezi jezdci Stobartu je zatím překvapivě rychlejší Matthew Wilson, který drží 6. pozici, těsně před Henningem Solbergem. Jejich kolega, Mads Ostberg, musel vzdát hned na RZ2, když u jeho Fiesty WRC nevydržela převodovka.
Bývalý mistr světa F1, Kimi Räikkönen jede na místě 8. Pro Kimiho jsou toto první kilometry s DS3 WRC na šotolině, protože předchozí podnik v Mexiku vynechal. Velmi dobré časy zajíždí Armindo Araujo s novým Mini Countrymann S2000. Jeho pozice je v TOP10, konkrétně 9.
Po RZ4 Felizes 1- 21,31 km
Pořadí
Výsledky po RZ1 Lisboa:
Vedoucí muž průběžného pořadí MS, Mikko Hirvonen zvítězil v ulicích Lisabonu v divácké superspeciálce, úvodní RZ Vodafone rally de Portugal. Na pomyslných stupních vítězů doplnili finského pilota Sebastien Loeb a Petter Solberg.
Dnešní speciálka byla spíše show pro diváky i díky tomu, že se speciály v ulicích Lisabonu proháněly s nastavením na šotolinu a pěkně jim to tedy klouzalo. Mimo výše zmiňovaných se do elitní desítky po absolvování kratičké RZ dostali všichni největší favorité a seřadili se v nevelkých rozdílech. Smůlu měl jeden jediný, velké překvapení úvodních dvou světových soutěží, Mads Ostberg, který udělal školáckou chybu na takto nedůležité RZ a urazil pravé přední kolo. Ostrou premiéru si odbyl speciál MINI John Cooper Works S2000, který spadá do kategorie 1, ale jedná se vlastně o „očesané“ WRC, bez body kitu. Za volantem nové zbraně z dílen Prodrive se objevili Daniel Oliveira a Armindo Araújo. Lépe si vedl domácí Araújo, který uzavřel první desítku.
Produkčním vozům kraloval A. Grondal. Druhé místo obsadil N. Fuchs a třetí P. Flodin. Martin Semerád zakončil úvodní RZ šestým časem o 6,8s pomaleji nežli vítěz. Mezi sedmnácti jezdci FIA WRC Academy byl nejrychlejší Y. Lemes před C. Breenem a B. Reewesem. Jan Černý uzavřel první desítku se ztrátou 4,8s.
Po RZ1 Lisboa - 3,27 km
Pořadí
Před několika málo okamžiky odstartovaly do třetího podniku WRC první posádky. V dnešním podvečeru je čeká superspeciálka v Lisabonu o délce 3,27 kilometru.
Do soutěže bylo převzato 71 posádek, mezi kterými nechybí ani dva čeští zástupci. Vítěz PWRC ze Švédska Martin Semerád (Mitsubishi Lancer Evo IX) a debutant na světové soutěži, jezdec FIA WRC Academy Jan Černý (Ford Fiesta R2). Na startu se bohužel neobjeví Ken Block, který na včerejším shakedownu předvedl několik kotrmelců (video zde) a poškodil vůz natolik, že nebylo možné vůz do startu připravit.
Dnes posádky startují do soutěže v otočeném pořadí, od nejvyššího startovního číslo a nejlepší tak přijdou na řadu mezi 18:00 – 19:00 hodinou středoevropského času. Zde můžete sletovat stream online RZ1 z Lisabonu od 18:00.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.