ROZHOVOR; Týmový šéf Citroënu, Oliver Quesnel, promluvil o vnitřní rivalitě mezi jeho jezdci. Podle jeho názoru je boj na ostří nože mezi Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem dobrý, ale zájem značky vždy musí stát na prvním místě. V předešlých letech byla role u Citroënu jasně daná: Hvězda Loeb vyhrávala, pomocník Sordo podporoval. Teď se situace mění:
Při rally Mexiko jedna DS3 WRC obsadila první místo, druhá odpadla poslední den. Promluvili jste si o tom? Oliver Quesnel: Lidé si budou především Rally Mexiko pamatovat jako první vítězství vozu Citroën DS3 WRC na tratích světové rally. Pozoruhodné je také 63. vítězství dvojice Loeb-Elena. Navíc tato rally jasně dokázala, jak je DS3 WRC konkurenceschopná. To vše by se nemělo přehlížet. Pochopitelně bychom radši oslavili dvojité vítězství, ale rallysport je opravdová věda.Stejně jako už víckrát v minulosti se Citroën rozhodl pro sportovní vzrušení. Sébastien Ogier, který má v týmu status druhého jezdce, udělal chybu. Byla to špatná zpráva nejenom pro tým, ale také pro něj. Taková chyba rozhodně neposiluje jeho šance na zisk titulu mezi jezdci. Na druhou stranu mu to přineslo lepší startovní pozici pro další rally, ale nebude lehké se dostat opět zpět. Není to poprvé, co jeden z Citroënu v Mexiku do cíle nedojel, ale to nebrání tomu, abychom získali šestý titul.Jak se v budoucnu s vnitřní rivalitou v týmu vyrovnáte?OQ: Rivalita mezi dvěma takovými piloty je nevyhnutelná. Seb Ogier je ambiciózní mladík, který však bude mít velkou práci se Sebem Loebem, který je po sedmi titulech v řadě v top formě. Loeb je rozhodnut znovu dokázat, že je stále nejlepším jezdcem na světě. Věděli jsme, že se k této situaci dostaneme, ale nepočítali jsme, že se tak stane už tak brzy.
V Mexiku jejich rivalita nevyústila v nejlepší výsledek pro Citroën. Jsem přesvědčen, že jako tým v následujících soutěžích získáme velkolepé výsledky. Tato situace, ke které jsme dospěli, je také zčásti mou prací jako šéfa týmu. Musím být přesvědčen, že zájmy automobilky jsou na prvním místě. Musíme držet pohromadě a spolupracovat na tom, abychom našim dvěma posádkám nabídli nejlepší šance na zisk vítězství.Jaké jsou za této situace cíle Citroënu pro Rally Portugal? OQ: Nejsou jiné než byly před minulou nebo následující rally: Jdeme do soutěže s cílem ji vyhrát. Naši jezdci ví, oč jde. Musí pomoci Citroënu, aby získal další titul mezi konstruktéry. Pokud tohoto cíle dosáhnou, tak je jasné, že jeden z nich – nebo oba budou v pozici, kdy budou moci bojovat o titul mezi jezdci. V Portugalsku musí získat co nejvíce bodů. Aby se to mohlo podařit, musí jít do soutěže s cílem ji vyhrát.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.