ROZHOVOR; Týmový šéf Citroënu, Oliver Quesnel, promluvil o vnitřní rivalitě mezi jeho jezdci. Podle jeho názoru je boj na ostří nože mezi Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem dobrý, ale zájem značky vždy musí stát na prvním místě. V předešlých letech byla role u Citroënu jasně daná: Hvězda Loeb vyhrávala, pomocník Sordo podporoval. Teď se situace mění:
Při rally Mexiko jedna DS3 WRC obsadila první místo, druhá odpadla poslední den. Promluvili jste si o tom? Oliver Quesnel: Lidé si budou především Rally Mexiko pamatovat jako první vítězství vozu Citroën DS3 WRC na tratích světové rally. Pozoruhodné je také 63. vítězství dvojice Loeb-Elena. Navíc tato rally jasně dokázala, jak je DS3 WRC konkurenceschopná. To vše by se nemělo přehlížet. Pochopitelně bychom radši oslavili dvojité vítězství, ale rallysport je opravdová věda.Stejně jako už víckrát v minulosti se Citroën rozhodl pro sportovní vzrušení. Sébastien Ogier, který má v týmu status druhého jezdce, udělal chybu. Byla to špatná zpráva nejenom pro tým, ale také pro něj. Taková chyba rozhodně neposiluje jeho šance na zisk titulu mezi jezdci. Na druhou stranu mu to přineslo lepší startovní pozici pro další rally, ale nebude lehké se dostat opět zpět. Není to poprvé, co jeden z Citroënu v Mexiku do cíle nedojel, ale to nebrání tomu, abychom získali šestý titul.Jak se v budoucnu s vnitřní rivalitou v týmu vyrovnáte?OQ: Rivalita mezi dvěma takovými piloty je nevyhnutelná. Seb Ogier je ambiciózní mladík, který však bude mít velkou práci se Sebem Loebem, který je po sedmi titulech v řadě v top formě. Loeb je rozhodnut znovu dokázat, že je stále nejlepším jezdcem na světě. Věděli jsme, že se k této situaci dostaneme, ale nepočítali jsme, že se tak stane už tak brzy.
V Mexiku jejich rivalita nevyústila v nejlepší výsledek pro Citroën. Jsem přesvědčen, že jako tým v následujících soutěžích získáme velkolepé výsledky. Tato situace, ke které jsme dospěli, je také zčásti mou prací jako šéfa týmu. Musím být přesvědčen, že zájmy automobilky jsou na prvním místě. Musíme držet pohromadě a spolupracovat na tom, abychom našim dvěma posádkám nabídli nejlepší šance na zisk vítězství.Jaké jsou za této situace cíle Citroënu pro Rally Portugal? OQ: Nejsou jiné než byly před minulou nebo následující rally: Jdeme do soutěže s cílem ji vyhrát. Naši jezdci ví, oč jde. Musí pomoci Citroënu, aby získal další titul mezi konstruktéry. Pokud tohoto cíle dosáhnou, tak je jasné, že jeden z nich – nebo oba budou v pozici, kdy budou moci bojovat o titul mezi jezdci. V Portugalsku musí získat co nejvíce bodů. Aby se to mohlo podařit, musí jít do soutěže s cílem ji vyhrát.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?