ROZHOVOR; Týmový šéf Citroënu, Oliver Quesnel, promluvil o vnitřní rivalitě mezi jeho jezdci. Podle jeho názoru je boj na ostří nože mezi Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem dobrý, ale zájem značky vždy musí stát na prvním místě. V předešlých letech byla role u Citroënu jasně daná: Hvězda Loeb vyhrávala, pomocník Sordo podporoval. Teď se situace mění:
Při rally Mexiko jedna DS3 WRC obsadila první místo, druhá odpadla poslední den. Promluvili jste si o tom? Oliver Quesnel: Lidé si budou především Rally Mexiko pamatovat jako první vítězství vozu Citroën DS3 WRC na tratích světové rally. Pozoruhodné je také 63. vítězství dvojice Loeb-Elena. Navíc tato rally jasně dokázala, jak je DS3 WRC konkurenceschopná. To vše by se nemělo přehlížet. Pochopitelně bychom radši oslavili dvojité vítězství, ale rallysport je opravdová věda.Stejně jako už víckrát v minulosti se Citroën rozhodl pro sportovní vzrušení. Sébastien Ogier, který má v týmu status druhého jezdce, udělal chybu. Byla to špatná zpráva nejenom pro tým, ale také pro něj. Taková chyba rozhodně neposiluje jeho šance na zisk titulu mezi jezdci. Na druhou stranu mu to přineslo lepší startovní pozici pro další rally, ale nebude lehké se dostat opět zpět. Není to poprvé, co jeden z Citroënu v Mexiku do cíle nedojel, ale to nebrání tomu, abychom získali šestý titul.Jak se v budoucnu s vnitřní rivalitou v týmu vyrovnáte?OQ: Rivalita mezi dvěma takovými piloty je nevyhnutelná. Seb Ogier je ambiciózní mladík, který však bude mít velkou práci se Sebem Loebem, který je po sedmi titulech v řadě v top formě. Loeb je rozhodnut znovu dokázat, že je stále nejlepším jezdcem na světě. Věděli jsme, že se k této situaci dostaneme, ale nepočítali jsme, že se tak stane už tak brzy.
V Mexiku jejich rivalita nevyústila v nejlepší výsledek pro Citroën. Jsem přesvědčen, že jako tým v následujících soutěžích získáme velkolepé výsledky. Tato situace, ke které jsme dospěli, je také zčásti mou prací jako šéfa týmu. Musím být přesvědčen, že zájmy automobilky jsou na prvním místě. Musíme držet pohromadě a spolupracovat na tom, abychom našim dvěma posádkám nabídli nejlepší šance na zisk vítězství.Jaké jsou za této situace cíle Citroënu pro Rally Portugal? OQ: Nejsou jiné než byly před minulou nebo následující rally: Jdeme do soutěže s cílem ji vyhrát. Naši jezdci ví, oč jde. Musí pomoci Citroënu, aby získal další titul mezi konstruktéry. Pokud tohoto cíle dosáhnou, tak je jasné, že jeden z nich – nebo oba budou v pozici, kdy budou moci bojovat o titul mezi jezdci. V Portugalsku musí získat co nejvíce bodů. Aby se to mohlo podařit, musí jít do soutěže s cílem ji vyhrát.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?