Seb Loeb dostal do VW nabídku na 15 milionů eur, odmítl však. Kdo pojede místo něj?
Server MaxRally včera informoval, že Sebastien Loeb dostal od Volkswagenu nabídku na 15 milionů eur zato, že by od příštího roku nastoupil do jejich továrního týmu. Francouz, který ve své kariéře ještě nestartoval za jiný tovární tým, než Citroen, nabídku odmítl.
Stejný zdroj také uvádí, že Volkswagen má v kapse pro mistrovství světa připraveno 92,5 milionů eur a Francois-Xavier Demaison, někdejší respektovaný konstruktér Peugeotu a Citroenu, již započal práce na voze Polo WRC.
Al-Attiyah je u Volkswagenu známé jméno, přivedl letos Race Touarega 3 k vítězství na Dakaru. S vozy S2000 se mu ale v poslední době na mezinárodní scéně příliš nedaří...
Po tom, co je zřejmé, že Loeb nebude součástí toho projektu, se jako pravděpodobní jezdci jeví Katařan Al-Attiyah a Nor Petter Solberg. Nasser Al-Attiyah má k továrnímuá Volkswagenu opravdu blízko. Letos v jejich barvách triumfoval na dálkové soutěži Rally Dakar, Solberg se zase s Demaisonem zná z jeho působení u Subaru.
Petter Solberg loni ukazoval, že i s netovárním vozem může stačit továrním týmům. Role soukromníka se mu také moc nelíbí...
Je pochopitelné, že všichni o projektu zatím spíše mlčí. Jisté indície ale naznačil v Mexiku Al-Attyiah: "Myslím, že lidé (od Volkswagenu) něco řeknou během rally v Portugalsku ohledně toho, zda setvají v dálkovách soutěžích, nebo přejdou na jiný program."
"Samozřejmě hrozne toužím vstoupit do WRC jako součást továrního týmu Volkswagen," pokračuje letošní vítěz Dakaru. "Myslím, že Volkswagen je se mnou spokojený a že si mě tým bude chtít ponechat na testování a spoutu jiných věcí. S rally mám spoustu zkušeností."
Zdroj: MaxRally
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.