Seb Loeb dostal do VW nabídku na 15 milionů eur, odmítl však. Kdo pojede místo něj?
Server MaxRally včera informoval, že Sebastien Loeb dostal od Volkswagenu nabídku na 15 milionů eur zato, že by od příštího roku nastoupil do jejich továrního týmu. Francouz, který ve své kariéře ještě nestartoval za jiný tovární tým, než Citroen, nabídku odmítl.
Stejný zdroj také uvádí, že Volkswagen má v kapse pro mistrovství světa připraveno 92,5 milionů eur a Francois-Xavier Demaison, někdejší respektovaný konstruktér Peugeotu a Citroenu, již započal práce na voze Polo WRC.
Al-Attiyah je u Volkswagenu známé jméno, přivedl letos Race Touarega 3 k vítězství na Dakaru. S vozy S2000 se mu ale v poslední době na mezinárodní scéně příliš nedaří...
Po tom, co je zřejmé, že Loeb nebude součástí toho projektu, se jako pravděpodobní jezdci jeví Katařan Al-Attiyah a Nor Petter Solberg. Nasser Al-Attiyah má k továrnímuá Volkswagenu opravdu blízko. Letos v jejich barvách triumfoval na dálkové soutěži Rally Dakar, Solberg se zase s Demaisonem zná z jeho působení u Subaru.
Petter Solberg loni ukazoval, že i s netovárním vozem může stačit továrním týmům. Role soukromníka se mu také moc nelíbí...
Je pochopitelné, že všichni o projektu zatím spíše mlčí. Jisté indície ale naznačil v Mexiku Al-Attyiah: "Myslím, že lidé (od Volkswagenu) něco řeknou během rally v Portugalsku ohledně toho, zda setvají v dálkovách soutěžích, nebo přejdou na jiný program."
"Samozřejmě hrozne toužím vstoupit do WRC jako součást továrního týmu Volkswagen," pokračuje letošní vítěz Dakaru. "Myslím, že Volkswagen je se mnou spokojený a že si mě tým bude chtít ponechat na testování a spoutu jiných věcí. S rally mám spoustu zkušeností."
Zdroj: MaxRally
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.