Loeb odmítl nabídku VW. Ve hře jsou jiná velká jména

Sainz, Carlos - Cruz, Lucas
Sainz, Carlos - Cruz, Lucas, foto: Volkswagen Motorsport
iAdam 14. března 2011 14:27
Sdílej:

Seb Loeb dostal do VW nabídku na 15 milionů eur, odmítl však. Kdo pojede místo něj?

Server MaxRally včera informoval, že Sebastien Loeb dostal od Volkswagenu nabídku na 15 milionů eur zato, že by od příštího roku nastoupil do jejich továrního týmu. Francouz, který ve své kariéře ještě nestartoval za jiný tovární tým, než Citroen, nabídku odmítl.

Stejný zdroj také uvádí, že Volkswagen má v kapse pro mistrovství světa připraveno 92,5 milionů eur a Francois-Xavier Demaison, někdejší respektovaný konstruktér Peugeotu a Citroenu, již započal práce na voze Polo WRC.

Al-Attiyah je u Volkswagenu známé jméno, přivedl letos Race Touarega 3 k vítězství na Dakaru. S vozy S2000 se mu ale v poslední době na mezinárodní scéně příliš nedaří...

Po tom, co je zřejmé, že Loeb nebude součástí toho projektu, se jako pravděpodobní jezdci jeví Katařan Al-Attiyah a Nor Petter Solberg. Nasser Al-Attiyah má k továrnímuá Volkswagenu opravdu blízko. Letos v jejich barvách triumfoval na dálkové soutěži Rally Dakar, Solberg se zase s Demaisonem zná z jeho působení u Subaru.

Petter Solberg loni ukazoval, že i s netovárním vozem může stačit továrním týmům. Role soukromníka se mu také moc nelíbí...

Je pochopitelné, že všichni o projektu zatím spíše mlčí. Jisté indície ale naznačil v Mexiku Al-Attyiah: "Myslím, že lidé (od Volkswagenu) něco řeknou během rally v Portugalsku ohledně toho, zda setvají v dálkovách soutěžích, nebo přejdou na jiný program."

"Samozřejmě hrozne toužím vstoupit do WRC jako součást továrního týmu Volkswagen," pokračuje letošní vítěz Dakaru. "Myslím, že Volkswagen je se mnou spokojený a že si mě tým bude chtít ponechat na testování a spoutu jiných věcí. S rally mám spoustu zkušeností."

 

Zdroj: MaxRally

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.