V úvodní soutěži šampionátu S-WRC v okolí mexického města Leon obsadila posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen s Mikko Markkulou třetí místo.
Po chybě v úvodu páteční etapy Hänninen s Markkulou po zbytek soutěže dotahovali náskok soupeřů, dosáhnout na lepší než třetí místo se jim však přes mohutný nápor bohužel nepodařilo. Pro vývoj šampionátu je třetí místo dobrým základem a zároveň motivací týmu pro další soutěže.V úvodním podniku šampionátu S-WRC čekalo na jezdce 365 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do čtyř dnů. Soutěž byla náročná pro závodníky i samotné vozy zejména díky velmi vysokým teplotám na trati přesahujícím 33 °C a také vysoké nadmořské výšce – až 2 700 m nad mořem.
První den Mexické rally se nesl ve znamení úvodní městské rychlostní zkoušky měřící 1,05 km. Davy nadšených diváků v centru města Leon lemovaly úzkou a kluzkou trať, kde nebyl prostor na chybu. RZ byla o to náročnější, oč byla kratší – jezdci nestihli za tak krátký čas zahřát gumy na provozní teplotu. Na to doplatila i posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří kontaktem s vysokým obrubníkem poškodili podvozek. Přesto byli po prvním dni v kategorii S-WRC se Škodou Fabia S2000 třetí se ztrátou jen 1,7 vteřiny na prvního Nassera Al-Attyiaha a 0,5 sekundy na druhého Martina Prokopa.Naplno se Mexická rally rozjela pátečními devíti rychlostními zkouškami (RZ) o celkové délce 143 km. Den začal hektickým shonem týmu mechaniků a posádky v servisní zóně neboť se ukázalo, že je třeba vyměnit kompletní řízení a čep zadní nápravy. To vše na vteřinu přesně zvládli mechanici týmu Red Bull Škoda za vymezený časový limit 15 minut! Heroický výkon ocenili přihlížející diváci mohutným potleskem.Hned v první páteční RZ však Juho Hänninen udělal "hodiny", vyletěl z trati a vlastními silami musel se spolujezdcem tlačit vůz zpátky na trať. Při tom ztratil dvě minuty a jak sám Juho uvedl, taková ztráta se maže jen těžko. V dalším servisu pak mechanici preventivně vyměnili i převodovku. Po pátečním dni figurovala posádka Red Bull týmu na čtvrté pozici, se ztrátou více než dvě minuty na vedoucího Nassera All-Attyiaha na Fordu.
Změna nastavení v sobotním ranním servisu přinesla do stíhací jízdy Juho Hänninena za vylepšením dosavadního umístění oživení. Hned v první sobotní rychlostní zkoušce "nadělil" soupeřům 19 vteřin a postupně začal stahovat dvouminutovou ztrátu, kterou nabral kvůli vlastní chybě v pátek.Sobotních devět RZ o celkové délce 159 km přineslo mix rychlých pasáží, náročných skoků a hrbolaté trati doplňované o velmi točivé úseky. Před posledním dnem byla posádka Red Bull Škoda týmu na třetí pozici, když vymazala minutu z manka předešlého dne.Juho Hänninen komentoval výkon s nadhledem: "Soupeři dnes byli asi trochu pomalejší než my, pokusíme se ztrátu zítra ještě snížit. Na její vymazání už nám ale nezbývá mnoho kilometrů.“Nedělní porci zbývajících 62 km začala zřejmě nejtěžší RZ dlouhá 29 km a plná nebezpečných kamenů, rozesetých doslova po celé trati. Juho předvedl fantastickou jízdu a získal na soupeře před ním další cenné sekundy. V následující RZ však svou snahu přehnal a havaroval přes střechu. Přestože po pouhých 14 sekundách pokračoval i s lehce poškozeným vozem dál, ztratil definitivně šance na lepší umístění. A na této skutečnosti už nic nezměnila ani závěrečná RZ. Celkové pořadí v cíli: 1. Nasser Al-Attiyah (QAT), 2. Martin Prokop (CZE) + 13.5, 3. Juho Hänninen (FIN) + 1.13,7.
Juho Hänninen úvodní rally šampionátu S-WRC hodnotí: "Zcela jistě jsme mohli pomýšlet na lepší umístění nebýt mé chyby v úvodu soutěže. Chtěl bych poděkovat mechanikům za skvělou práci, příště se pokusím přivézt vůz do cíle v lepším stavu a na lepší pozici. Třetí místo a body do šampionátu se určitě počítají.“
Raimund Baumschlager, šéf týmu Red Bull Škoda vyzdvihuje týmové snažení: "Startovali zde špičkoví jezdci a tak jsme s ohledem na vývoj soutěže a zejména smolný začátek s třetím místem spokojeni; pro vývoj šampionátu se takový výsledek počítá. Chtěl bych vyzdvihnout práci mechaniků. Před výkonem, který zde předvedli v pátečním ranním servisu při výměně řízení a čepu zadní nápravy, smekám. Těšíme se na další soutěž v Jordánsku, ani ta však s ohledem na náročnost trati nebude jednoduchá."Program Škoda Red Bull týmu pokračuje 14.-16. dubna Jordánskou rally. Na ní startuje druhá týmová posádka Hermann Gassner jr. s Katharinou Wüstenhagen a Red Bull Škoda tým se poté v plném složení představí na další soutěži S-WRC, kterou je 5.-8. května Rally Sardínie .
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.