V úvodní soutěži šampionátu S-WRC v okolí mexického města Leon obsadila posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen s Mikko Markkulou třetí místo.
Po chybě v úvodu páteční etapy Hänninen s Markkulou po zbytek soutěže dotahovali náskok soupeřů, dosáhnout na lepší než třetí místo se jim však přes mohutný nápor bohužel nepodařilo. Pro vývoj šampionátu je třetí místo dobrým základem a zároveň motivací týmu pro další soutěže.V úvodním podniku šampionátu S-WRC čekalo na jezdce 365 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do čtyř dnů. Soutěž byla náročná pro závodníky i samotné vozy zejména díky velmi vysokým teplotám na trati přesahujícím 33 °C a také vysoké nadmořské výšce – až 2 700 m nad mořem.
První den Mexické rally se nesl ve znamení úvodní městské rychlostní zkoušky měřící 1,05 km. Davy nadšených diváků v centru města Leon lemovaly úzkou a kluzkou trať, kde nebyl prostor na chybu. RZ byla o to náročnější, oč byla kratší – jezdci nestihli za tak krátký čas zahřát gumy na provozní teplotu. Na to doplatila i posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří kontaktem s vysokým obrubníkem poškodili podvozek. Přesto byli po prvním dni v kategorii S-WRC se Škodou Fabia S2000 třetí se ztrátou jen 1,7 vteřiny na prvního Nassera Al-Attyiaha a 0,5 sekundy na druhého Martina Prokopa.Naplno se Mexická rally rozjela pátečními devíti rychlostními zkouškami (RZ) o celkové délce 143 km. Den začal hektickým shonem týmu mechaniků a posádky v servisní zóně neboť se ukázalo, že je třeba vyměnit kompletní řízení a čep zadní nápravy. To vše na vteřinu přesně zvládli mechanici týmu Red Bull Škoda za vymezený časový limit 15 minut! Heroický výkon ocenili přihlížející diváci mohutným potleskem.Hned v první páteční RZ však Juho Hänninen udělal "hodiny", vyletěl z trati a vlastními silami musel se spolujezdcem tlačit vůz zpátky na trať. Při tom ztratil dvě minuty a jak sám Juho uvedl, taková ztráta se maže jen těžko. V dalším servisu pak mechanici preventivně vyměnili i převodovku. Po pátečním dni figurovala posádka Red Bull týmu na čtvrté pozici, se ztrátou více než dvě minuty na vedoucího Nassera All-Attyiaha na Fordu.
Změna nastavení v sobotním ranním servisu přinesla do stíhací jízdy Juho Hänninena za vylepšením dosavadního umístění oživení. Hned v první sobotní rychlostní zkoušce "nadělil" soupeřům 19 vteřin a postupně začal stahovat dvouminutovou ztrátu, kterou nabral kvůli vlastní chybě v pátek.Sobotních devět RZ o celkové délce 159 km přineslo mix rychlých pasáží, náročných skoků a hrbolaté trati doplňované o velmi točivé úseky. Před posledním dnem byla posádka Red Bull Škoda týmu na třetí pozici, když vymazala minutu z manka předešlého dne.Juho Hänninen komentoval výkon s nadhledem: "Soupeři dnes byli asi trochu pomalejší než my, pokusíme se ztrátu zítra ještě snížit. Na její vymazání už nám ale nezbývá mnoho kilometrů.“Nedělní porci zbývajících 62 km začala zřejmě nejtěžší RZ dlouhá 29 km a plná nebezpečných kamenů, rozesetých doslova po celé trati. Juho předvedl fantastickou jízdu a získal na soupeře před ním další cenné sekundy. V následující RZ však svou snahu přehnal a havaroval přes střechu. Přestože po pouhých 14 sekundách pokračoval i s lehce poškozeným vozem dál, ztratil definitivně šance na lepší umístění. A na této skutečnosti už nic nezměnila ani závěrečná RZ. Celkové pořadí v cíli: 1. Nasser Al-Attiyah (QAT), 2. Martin Prokop (CZE) + 13.5, 3. Juho Hänninen (FIN) + 1.13,7.
Juho Hänninen úvodní rally šampionátu S-WRC hodnotí: "Zcela jistě jsme mohli pomýšlet na lepší umístění nebýt mé chyby v úvodu soutěže. Chtěl bych poděkovat mechanikům za skvělou práci, příště se pokusím přivézt vůz do cíle v lepším stavu a na lepší pozici. Třetí místo a body do šampionátu se určitě počítají.“
Raimund Baumschlager, šéf týmu Red Bull Škoda vyzdvihuje týmové snažení: "Startovali zde špičkoví jezdci a tak jsme s ohledem na vývoj soutěže a zejména smolný začátek s třetím místem spokojeni; pro vývoj šampionátu se takový výsledek počítá. Chtěl bych vyzdvihnout práci mechaniků. Před výkonem, který zde předvedli v pátečním ranním servisu při výměně řízení a čepu zadní nápravy, smekám. Těšíme se na další soutěž v Jordánsku, ani ta však s ohledem na náročnost trati nebude jednoduchá."Program Škoda Red Bull týmu pokračuje 14.-16. dubna Jordánskou rally. Na ní startuje druhá týmová posádka Hermann Gassner jr. s Katharinou Wüstenhagen a Red Bull Škoda tým se poté v plném složení představí na další soutěži S-WRC, kterou je 5.-8. května Rally Sardínie .
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?