V úvodní soutěži šampionátu S-WRC v okolí mexického města Leon obsadila posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen s Mikko Markkulou třetí místo.
Po chybě v úvodu páteční etapy Hänninen s Markkulou po zbytek soutěže dotahovali náskok soupeřů, dosáhnout na lepší než třetí místo se jim však přes mohutný nápor bohužel nepodařilo. Pro vývoj šampionátu je třetí místo dobrým základem a zároveň motivací týmu pro další soutěže.V úvodním podniku šampionátu S-WRC čekalo na jezdce 365 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do čtyř dnů. Soutěž byla náročná pro závodníky i samotné vozy zejména díky velmi vysokým teplotám na trati přesahujícím 33 °C a také vysoké nadmořské výšce – až 2 700 m nad mořem.
První den Mexické rally se nesl ve znamení úvodní městské rychlostní zkoušky měřící 1,05 km. Davy nadšených diváků v centru města Leon lemovaly úzkou a kluzkou trať, kde nebyl prostor na chybu. RZ byla o to náročnější, oč byla kratší – jezdci nestihli za tak krátký čas zahřát gumy na provozní teplotu. Na to doplatila i posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří kontaktem s vysokým obrubníkem poškodili podvozek. Přesto byli po prvním dni v kategorii S-WRC se Škodou Fabia S2000 třetí se ztrátou jen 1,7 vteřiny na prvního Nassera Al-Attyiaha a 0,5 sekundy na druhého Martina Prokopa.Naplno se Mexická rally rozjela pátečními devíti rychlostními zkouškami (RZ) o celkové délce 143 km. Den začal hektickým shonem týmu mechaniků a posádky v servisní zóně neboť se ukázalo, že je třeba vyměnit kompletní řízení a čep zadní nápravy. To vše na vteřinu přesně zvládli mechanici týmu Red Bull Škoda za vymezený časový limit 15 minut! Heroický výkon ocenili přihlížející diváci mohutným potleskem.Hned v první páteční RZ však Juho Hänninen udělal "hodiny", vyletěl z trati a vlastními silami musel se spolujezdcem tlačit vůz zpátky na trať. Při tom ztratil dvě minuty a jak sám Juho uvedl, taková ztráta se maže jen těžko. V dalším servisu pak mechanici preventivně vyměnili i převodovku. Po pátečním dni figurovala posádka Red Bull týmu na čtvrté pozici, se ztrátou více než dvě minuty na vedoucího Nassera All-Attyiaha na Fordu.
Změna nastavení v sobotním ranním servisu přinesla do stíhací jízdy Juho Hänninena za vylepšením dosavadního umístění oživení. Hned v první sobotní rychlostní zkoušce "nadělil" soupeřům 19 vteřin a postupně začal stahovat dvouminutovou ztrátu, kterou nabral kvůli vlastní chybě v pátek.Sobotních devět RZ o celkové délce 159 km přineslo mix rychlých pasáží, náročných skoků a hrbolaté trati doplňované o velmi točivé úseky. Před posledním dnem byla posádka Red Bull Škoda týmu na třetí pozici, když vymazala minutu z manka předešlého dne.Juho Hänninen komentoval výkon s nadhledem: "Soupeři dnes byli asi trochu pomalejší než my, pokusíme se ztrátu zítra ještě snížit. Na její vymazání už nám ale nezbývá mnoho kilometrů.“Nedělní porci zbývajících 62 km začala zřejmě nejtěžší RZ dlouhá 29 km a plná nebezpečných kamenů, rozesetých doslova po celé trati. Juho předvedl fantastickou jízdu a získal na soupeře před ním další cenné sekundy. V následující RZ však svou snahu přehnal a havaroval přes střechu. Přestože po pouhých 14 sekundách pokračoval i s lehce poškozeným vozem dál, ztratil definitivně šance na lepší umístění. A na této skutečnosti už nic nezměnila ani závěrečná RZ. Celkové pořadí v cíli: 1. Nasser Al-Attiyah (QAT), 2. Martin Prokop (CZE) + 13.5, 3. Juho Hänninen (FIN) + 1.13,7.
Juho Hänninen úvodní rally šampionátu S-WRC hodnotí: "Zcela jistě jsme mohli pomýšlet na lepší umístění nebýt mé chyby v úvodu soutěže. Chtěl bych poděkovat mechanikům za skvělou práci, příště se pokusím přivézt vůz do cíle v lepším stavu a na lepší pozici. Třetí místo a body do šampionátu se určitě počítají.“
Raimund Baumschlager, šéf týmu Red Bull Škoda vyzdvihuje týmové snažení: "Startovali zde špičkoví jezdci a tak jsme s ohledem na vývoj soutěže a zejména smolný začátek s třetím místem spokojeni; pro vývoj šampionátu se takový výsledek počítá. Chtěl bych vyzdvihnout práci mechaniků. Před výkonem, který zde předvedli v pátečním ranním servisu při výměně řízení a čepu zadní nápravy, smekám. Těšíme se na další soutěž v Jordánsku, ani ta však s ohledem na náročnost trati nebude jednoduchá."Program Škoda Red Bull týmu pokračuje 14.-16. dubna Jordánskou rally. Na ní startuje druhá týmová posádka Hermann Gassner jr. s Katharinou Wüstenhagen a Red Bull Škoda tým se poté v plném složení představí na další soutěži S-WRC, kterou je 5.-8. května Rally Sardínie .
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.