V úvodní soutěži šampionátu S-WRC v okolí mexického města Leon obsadila posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen s Mikko Markkulou třetí místo.
Po chybě v úvodu páteční etapy Hänninen s Markkulou po zbytek soutěže dotahovali náskok soupeřů, dosáhnout na lepší než třetí místo se jim však přes mohutný nápor bohužel nepodařilo. Pro vývoj šampionátu je třetí místo dobrým základem a zároveň motivací týmu pro další soutěže.V úvodním podniku šampionátu S-WRC čekalo na jezdce 365 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do čtyř dnů. Soutěž byla náročná pro závodníky i samotné vozy zejména díky velmi vysokým teplotám na trati přesahujícím 33 °C a také vysoké nadmořské výšce – až 2 700 m nad mořem.
První den Mexické rally se nesl ve znamení úvodní městské rychlostní zkoušky měřící 1,05 km. Davy nadšených diváků v centru města Leon lemovaly úzkou a kluzkou trať, kde nebyl prostor na chybu. RZ byla o to náročnější, oč byla kratší – jezdci nestihli za tak krátký čas zahřát gumy na provozní teplotu. Na to doplatila i posádka týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří kontaktem s vysokým obrubníkem poškodili podvozek. Přesto byli po prvním dni v kategorii S-WRC se Škodou Fabia S2000 třetí se ztrátou jen 1,7 vteřiny na prvního Nassera Al-Attyiaha a 0,5 sekundy na druhého Martina Prokopa.Naplno se Mexická rally rozjela pátečními devíti rychlostními zkouškami (RZ) o celkové délce 143 km. Den začal hektickým shonem týmu mechaniků a posádky v servisní zóně neboť se ukázalo, že je třeba vyměnit kompletní řízení a čep zadní nápravy. To vše na vteřinu přesně zvládli mechanici týmu Red Bull Škoda za vymezený časový limit 15 minut! Heroický výkon ocenili přihlížející diváci mohutným potleskem.Hned v první páteční RZ však Juho Hänninen udělal "hodiny", vyletěl z trati a vlastními silami musel se spolujezdcem tlačit vůz zpátky na trať. Při tom ztratil dvě minuty a jak sám Juho uvedl, taková ztráta se maže jen těžko. V dalším servisu pak mechanici preventivně vyměnili i převodovku. Po pátečním dni figurovala posádka Red Bull týmu na čtvrté pozici, se ztrátou více než dvě minuty na vedoucího Nassera All-Attyiaha na Fordu.
Změna nastavení v sobotním ranním servisu přinesla do stíhací jízdy Juho Hänninena za vylepšením dosavadního umístění oživení. Hned v první sobotní rychlostní zkoušce "nadělil" soupeřům 19 vteřin a postupně začal stahovat dvouminutovou ztrátu, kterou nabral kvůli vlastní chybě v pátek.Sobotních devět RZ o celkové délce 159 km přineslo mix rychlých pasáží, náročných skoků a hrbolaté trati doplňované o velmi točivé úseky. Před posledním dnem byla posádka Red Bull Škoda týmu na třetí pozici, když vymazala minutu z manka předešlého dne.Juho Hänninen komentoval výkon s nadhledem: "Soupeři dnes byli asi trochu pomalejší než my, pokusíme se ztrátu zítra ještě snížit. Na její vymazání už nám ale nezbývá mnoho kilometrů.“Nedělní porci zbývajících 62 km začala zřejmě nejtěžší RZ dlouhá 29 km a plná nebezpečných kamenů, rozesetých doslova po celé trati. Juho předvedl fantastickou jízdu a získal na soupeře před ním další cenné sekundy. V následující RZ však svou snahu přehnal a havaroval přes střechu. Přestože po pouhých 14 sekundách pokračoval i s lehce poškozeným vozem dál, ztratil definitivně šance na lepší umístění. A na této skutečnosti už nic nezměnila ani závěrečná RZ. Celkové pořadí v cíli: 1. Nasser Al-Attiyah (QAT), 2. Martin Prokop (CZE) + 13.5, 3. Juho Hänninen (FIN) + 1.13,7.
Juho Hänninen úvodní rally šampionátu S-WRC hodnotí: "Zcela jistě jsme mohli pomýšlet na lepší umístění nebýt mé chyby v úvodu soutěže. Chtěl bych poděkovat mechanikům za skvělou práci, příště se pokusím přivézt vůz do cíle v lepším stavu a na lepší pozici. Třetí místo a body do šampionátu se určitě počítají.“
Raimund Baumschlager, šéf týmu Red Bull Škoda vyzdvihuje týmové snažení: "Startovali zde špičkoví jezdci a tak jsme s ohledem na vývoj soutěže a zejména smolný začátek s třetím místem spokojeni; pro vývoj šampionátu se takový výsledek počítá. Chtěl bych vyzdvihnout práci mechaniků. Před výkonem, který zde předvedli v pátečním ranním servisu při výměně řízení a čepu zadní nápravy, smekám. Těšíme se na další soutěž v Jordánsku, ani ta však s ohledem na náročnost trati nebude jednoduchá."Program Škoda Red Bull týmu pokračuje 14.-16. dubna Jordánskou rally. Na ní startuje druhá týmová posádka Hermann Gassner jr. s Katharinou Wüstenhagen a Red Bull Škoda tým se poté v plném složení představí na další soutěži S-WRC, kterou je 5.-8. května Rally Sardínie .
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.