AKTUALIZACE PO RZ 22, cíl; Sebastien Loeb dokázal po šesté v řadě zvítězit v Mexiku. Ogier souboj o první místo neustál. Druhý skončil Hirvonen a třetí Latvala. Vítězem SWRC Al-Atiyah před Martinem Prokopem a Juho Hänninenem.
AKTUALIZOVANÁ FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Výsledky po RZ 22:
Hned úvodní rychlostní zkouška poslední etapy 29,13 kilometru dlouhá Guanajuatito přinesla rozluštění hádanky, kdo se stane letošním vítězem mexické rally. Mladší z dvojice Sebastienů, Ogier, vylétl mimo trať a urazil kolo. Na první místo se tak vrátil jeho zkušenější týmový kolega, který s přehledem uhájil vedoucí pozici i v posledních dvou rychlostních zkouškách a obhájil prvenství v jihoamerické soutěži. Druhé místo obsadil vítěz ze Švédska, Mikko Hirvonen a třetí jeho týmový kolega J. M. Latvala. Hirvonen si také připsal tři bonusové body za vítězství v POWER STAGE. Dva bonusové body si připsal Loeb a jeden P. Solberg.
Problémy na trati poslední etapy měli H. Solberg, který před startem RZ21 měnil řemen alternátoru a F. Villagra, který POWER STAGE absolvoval "volně" z dúvodu prasklé poloosy.
Poslední tři rychlostní zkoušky rozhodly také o vítězství Nassera Al-Atiyah v kategorii SWRC. Druhé místo uhájil Martin Prokop, který uhlídal za zády dotírajícího, Juho Hänninena, který na předposledním testu chyboval a jak sám prozradil, trochu se kutálel a kosmeticky upravil Škodu Fabia S2000.
Výsledky po RZ 22 (RZ22 SuperGuanajuatito - 29,13 km)
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:47:44,5 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:40,5 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:23,5 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +7:38,4 5. Ostberg M.- Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +8:37,7 6. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +9:43,0 7. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +12:56,0 8. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +13:12,6 9. Hänninen J.-Markulla M. Škoda Fabia S2000 +14:31,1 10. Villagra F. - Pérez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +47:00,1
Výsledky po RZ 19:
Hned na úvodní odpolední RZ 19 se rozdávaly penalizace.Pozdě do časové kontroly přijel ze špičky Villagra (+20 s), Block (+40 s) a také Loeb (+50 s). Pro Francouze to zanmenalo pád na druhé místo. Svoji porci smůli si užil také Henning Solberg, kterému zlobil posilovač žízení. První dve odpolední RZ vyhrál Petter Solberg, který se tak průběžně propracoval na pátou příčku.
Poslední klasické sobotní RZ se konečně stala kořistí továrních Fordu. o 2,1 s pokuřil Latvala Ogiera. Průbžné pořadí se však již do konce etapy neměnilo ani po dvou superspeciálkách.
Ty se opět staly kořistí továrních Citroenů, pořadí v cíli obou bylo Loeb, Ogier, Petter Solberg. Na čtvrtém a pátém místě se prostřídali Latvala a Hirvonen.
Mezi SWRC je pořadí stále stejné, tedy Al-Attyiah, Prokop a Hänninen, časové odstupy se však ztenčují. Prokop během dopoledne dokázal na Al-Attyiha stáhnou přes deset sekund, Hänninen smazal Prokopových 25 s.
Výsledky po RZ 19 (RZ19 Super Special 4 - 2,21 km)
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:19:13,8 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10,5 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:30,4 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:43,8 5. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +6:51,8 6. Ostberg M.- Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +8:09,8 7. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +8:41,6 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +10:53,9 9. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +11:32,5 10. Hänninen J.-Markulla M. Škoda Fabia S2000 +12:02,6Výsledky po RZ 14:
Na jedenácté rychlostní zkoušce odstupuje Kuipers po havárii, kdy jejich Fiesta šla přes střechu. Na poruchu elektroniky odstoupil Mathew Wilson rovněž s Fiestou. Henningu Solbergovi nefunguje posilovač řízení. Latvala měl defekt.Tanak mimo trať.
Jedenáctou rychlostní zkoušku opanovává trio Citroenů v pořadí Loeb, Solberg, Ogier. Hänninen dává 14 vteřin Attiyahovi.
Ve dvanácté zkoušce nejrychleji Petter Solberg, druhý Loeb a až pátý Ogier. Zkouška se povedla i Prokopovi, když dává Attiyahovi dvě vteřiny, absolutně zajíždí osmý čas.
Další test vyhrává opět Petter Solberg, druhému Loebovi dává téměř šest vteřin. Třetí je Latvala. Block dělal hodiny a udělal defekt, končí Novikov, Pettera Solberga zlobí ruční brzda. Martin Prokop je nadšený z nastavení své Fiesty.
Poslední test prvních průjezdů zakončila městská zkouška, která nic zajímavého nepřinesla.
Celkově tedy vede Loeb, téměř dvacet vteřin ztrácí Ogier. Třetí je Hirvonen, minutu čtyřicetři, pátý Latvala téměř šest minut.
V SWRC stále vede Al Attiyah. Po výpadku Tänaka je druhý Prokop. Ztráta na vedení činí 49 vteřin, což není mnoho. Třetí je Hänninen, který na vedení ztrácí minutu padesátpět.
Celkově pokračuje v soutěži mistrovství světa 20 posádek.
Výsledky po RZ 14 (Leon Street Stage 1,33 km)
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:19:13,8 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +19,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:43,0 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +3:20,4 5. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +5:47,2 6. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +7:26,8 7. Ostberg M.- Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +7:40,2 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +8:21,8 9. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +9:11,3 10. Hänninen J.-Markulla M. Škoda Fabia S2000 +10:16,9Aktuálně po RZ 12 - Tänak stojí v RZ 11, Wilson odstupuje před RZ11, Kuipers šel v RZ 11 přes střechu.
Výsledky po první etapě (RZ 10)
Šestá rychlostní zkouška se nesla opět v duchu boje Sebů. Tentropkrát v pořadí Ogier, Loeb.
Na sedmé RZ se mezi Seby se vklínil Petter Solberg. Mathew Wilson v této RZ zastavil. V SWRC tři jezdci v jedné vteřině v pořadí Attiyah, Tänak, Hänninen.
V osmé rychlostní zkoušce má navrch opět Loeb. Petterovi nefunguje na jeho Citroenu ruční brzda. Problémy s motorem má Block.
Po první etapě je ve vedení Sebastien Ogier, ale jen dvě celé tři vteřiny za ním Sebastien Loeb a třetí je Hirvonen.
V SWRC je po první etapě nejrychlejší Al-Attiyah. 27 vteřin na něj ztrácí Tänak, dalších 23 vteřin zpět je Prokop. Dvě minuty ztrácí na vítěze první etapy Hännien, který ztratil kvůli defektu.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 1:27:22,3 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +2,3 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:22,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:53,6 5. Novikov E. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +3:04,3 6. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +3:16,5 7. Kuipers D - Miclotte F. Ford Fiesta RS WRC +5:06,8 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +5:15,2 9. Tänak o. - Sikk K. Ford Fiesta S 2000 +5:42,2 10. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +6:07,8Výsledky po RZ 5
Druhou rychlostní zkoušku vyhrál Ogier před Loebem a Petterem Solbergem. Hirvonnen si stěžuje na niží výkon motoru. Juho Hanninen měnil na RZ defekt.
Třetí Rz vyhrává opět Ogier, který těží ze své startovní pozice. Druhý opět Loeb a třetí čas Latvala. Ostberg zastavuje v RZ a mění defekt. Hanninen zajíždí desátý čas absolutně.
Čtvrtá RZ se oba Sebové vyměnili. V RZ tentokrát zastavuje Latvala. Martin Prokop laboruje s nastavením Fiesty, jelikož má auto nízko a trefuje spodkem vozu kameny. Kruuda, jedoucí s Fabiíí JM Engineeringu reklamuje špatný rozpis.
Pátou rychlostní zkoušku vyhrává Loeb a dostává se do vedení, ale jen těsně před Ogierem. Třetí je Petter Solberg a čtvrtý Hirvonnen. Velmi překvapivé je šesté místo Novikova.
V SWRC vede Attiyah před Tanakem s Fiestou. Třetí je Prokop a pátý Hanninen, který na Prokopa ztrácí minutu čtyřicet. V soutěži pokračuje 24 vozů.
Průběžné pořadí po RZ5 (RZ5 León Street Stage - 1,33 km):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 0:43,24 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,7 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +18,4 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +40,9 5. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +1:38,0 6. Novikov E. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1:43,4 7. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +1:56,5 8. Kuipers D - Miclotte F. Ford Fiesta RS WRC +2:31,7 9. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:40,2 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +2:40,7
Výsledky po RZ1:
Při odjezdu ze startovní rampy se vyskytly problémy na Fiestě WRC Američana Blocka. První RZ tedy neabsolvoval a dnes odstartuje v rámci SupeRally. Na vině byla elektronika.
Průběžné pořadí po RZ1 (RZ1 Guanajuato Street Stage - 1,05 km):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC 0:53,2 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +0,2 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,5 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1,2 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1,6 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +2,3 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +2,7 = Novikov E. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +2,7 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2,8 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +3,5
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.