AKTUALIZACE PO RZ 22, cíl; Sebastien Loeb dokázal po šesté v řadě zvítězit v Mexiku. Ogier souboj o první místo neustál. Druhý skončil Hirvonen a třetí Latvala. Vítězem SWRC Al-Atiyah před Martinem Prokopem a Juho Hänninenem.
AKTUALIZOVANÁ FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Výsledky po RZ 22:
Hned úvodní rychlostní zkouška poslední etapy 29,13 kilometru dlouhá Guanajuatito přinesla rozluštění hádanky, kdo se stane letošním vítězem mexické rally. Mladší z dvojice Sebastienů, Ogier, vylétl mimo trať a urazil kolo. Na první místo se tak vrátil jeho zkušenější týmový kolega, který s přehledem uhájil vedoucí pozici i v posledních dvou rychlostních zkouškách a obhájil prvenství v jihoamerické soutěži. Druhé místo obsadil vítěz ze Švédska, Mikko Hirvonen a třetí jeho týmový kolega J. M. Latvala. Hirvonen si také připsal tři bonusové body za vítězství v POWER STAGE. Dva bonusové body si připsal Loeb a jeden P. Solberg.
Problémy na trati poslední etapy měli H. Solberg, který před startem RZ21 měnil řemen alternátoru a F. Villagra, který POWER STAGE absolvoval "volně" z dúvodu prasklé poloosy.
Poslední tři rychlostní zkoušky rozhodly také o vítězství Nassera Al-Atiyah v kategorii SWRC. Druhé místo uhájil Martin Prokop, který uhlídal za zády dotírajícího, Juho Hänninena, který na předposledním testu chyboval a jak sám prozradil, trochu se kutálel a kosmeticky upravil Škodu Fabia S2000.
Výsledky po RZ 22 (RZ22 SuperGuanajuatito - 29,13 km)
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:47:44,5 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:40,5 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:23,5 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +7:38,4 5. Ostberg M.- Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +8:37,7 6. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +9:43,0 7. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +12:56,0 8. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +13:12,6 9. Hänninen J.-Markulla M. Škoda Fabia S2000 +14:31,1 10. Villagra F. - Pérez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +47:00,1
Výsledky po RZ 19:
Hned na úvodní odpolední RZ 19 se rozdávaly penalizace.Pozdě do časové kontroly přijel ze špičky Villagra (+20 s), Block (+40 s) a také Loeb (+50 s). Pro Francouze to zanmenalo pád na druhé místo. Svoji porci smůli si užil také Henning Solberg, kterému zlobil posilovač žízení. První dve odpolední RZ vyhrál Petter Solberg, který se tak průběžně propracoval na pátou příčku.
Poslední klasické sobotní RZ se konečně stala kořistí továrních Fordu. o 2,1 s pokuřil Latvala Ogiera. Průbžné pořadí se však již do konce etapy neměnilo ani po dvou superspeciálkách.
Ty se opět staly kořistí továrních Citroenů, pořadí v cíli obou bylo Loeb, Ogier, Petter Solberg. Na čtvrtém a pátém místě se prostřídali Latvala a Hirvonen.
Mezi SWRC je pořadí stále stejné, tedy Al-Attyiah, Prokop a Hänninen, časové odstupy se však ztenčují. Prokop během dopoledne dokázal na Al-Attyiha stáhnou přes deset sekund, Hänninen smazal Prokopových 25 s.
Výsledky po RZ 19 (RZ19 Super Special 4 - 2,21 km)
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 2:19:13,8 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +10,5 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:30,4 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:43,8 5. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +6:51,8 6. Ostberg M.- Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +8:09,8 7. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +8:41,6 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +10:53,9 9. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +11:32,5 10. Hänninen J.-Markulla M. Škoda Fabia S2000 +12:02,6Výsledky po RZ 14:
Na jedenácté rychlostní zkoušce odstupuje Kuipers po havárii, kdy jejich Fiesta šla přes střechu. Na poruchu elektroniky odstoupil Mathew Wilson rovněž s Fiestou. Henningu Solbergovi nefunguje posilovač řízení. Latvala měl defekt.Tanak mimo trať.
Jedenáctou rychlostní zkoušku opanovává trio Citroenů v pořadí Loeb, Solberg, Ogier. Hänninen dává 14 vteřin Attiyahovi.
Ve dvanácté zkoušce nejrychleji Petter Solberg, druhý Loeb a až pátý Ogier. Zkouška se povedla i Prokopovi, když dává Attiyahovi dvě vteřiny, absolutně zajíždí osmý čas.
Další test vyhrává opět Petter Solberg, druhému Loebovi dává téměř šest vteřin. Třetí je Latvala. Block dělal hodiny a udělal defekt, končí Novikov, Pettera Solberga zlobí ruční brzda. Martin Prokop je nadšený z nastavení své Fiesty.
Poslední test prvních průjezdů zakončila městská zkouška, která nic zajímavého nepřinesla.
Celkově tedy vede Loeb, téměř dvacet vteřin ztrácí Ogier. Třetí je Hirvonen, minutu čtyřicetři, pátý Latvala téměř šest minut.
V SWRC stále vede Al Attiyah. Po výpadku Tänaka je druhý Prokop. Ztráta na vedení činí 49 vteřin, což není mnoho. Třetí je Hänninen, který na vedení ztrácí minutu padesátpět.
Celkově pokračuje v soutěži mistrovství světa 20 posádek.
Výsledky po RZ 14 (Leon Street Stage 1,33 km)
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:19:13,8 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +19,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:43,0 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +3:20,4 5. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +5:47,2 6. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +7:26,8 7. Ostberg M.- Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +7:40,2 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +8:21,8 9. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +9:11,3 10. Hänninen J.-Markulla M. Škoda Fabia S2000 +10:16,9Aktuálně po RZ 12 - Tänak stojí v RZ 11, Wilson odstupuje před RZ11, Kuipers šel v RZ 11 přes střechu.
Výsledky po první etapě (RZ 10)
Šestá rychlostní zkouška se nesla opět v duchu boje Sebů. Tentropkrát v pořadí Ogier, Loeb.
Na sedmé RZ se mezi Seby se vklínil Petter Solberg. Mathew Wilson v této RZ zastavil. V SWRC tři jezdci v jedné vteřině v pořadí Attiyah, Tänak, Hänninen.
V osmé rychlostní zkoušce má navrch opět Loeb. Petterovi nefunguje na jeho Citroenu ruční brzda. Problémy s motorem má Block.
Po první etapě je ve vedení Sebastien Ogier, ale jen dvě celé tři vteřiny za ním Sebastien Loeb a třetí je Hirvonen.
V SWRC je po první etapě nejrychlejší Al-Attiyah. 27 vteřin na něj ztrácí Tänak, dalších 23 vteřin zpět je Prokop. Dvě minuty ztrácí na vítěze první etapy Hännien, který ztratil kvůli defektu.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 1:27:22,3 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +2,3 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:22,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:53,6 5. Novikov E. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +3:04,3 6. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +3:16,5 7. Kuipers D - Miclotte F. Ford Fiesta RS WRC +5:06,8 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +5:15,2 9. Tänak o. - Sikk K. Ford Fiesta S 2000 +5:42,2 10. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +6:07,8Výsledky po RZ 5
Druhou rychlostní zkoušku vyhrál Ogier před Loebem a Petterem Solbergem. Hirvonnen si stěžuje na niží výkon motoru. Juho Hanninen měnil na RZ defekt.
Třetí Rz vyhrává opět Ogier, který těží ze své startovní pozice. Druhý opět Loeb a třetí čas Latvala. Ostberg zastavuje v RZ a mění defekt. Hanninen zajíždí desátý čas absolutně.
Čtvrtá RZ se oba Sebové vyměnili. V RZ tentokrát zastavuje Latvala. Martin Prokop laboruje s nastavením Fiesty, jelikož má auto nízko a trefuje spodkem vozu kameny. Kruuda, jedoucí s Fabiíí JM Engineeringu reklamuje špatný rozpis.
Pátou rychlostní zkoušku vyhrává Loeb a dostává se do vedení, ale jen těsně před Ogierem. Třetí je Petter Solberg a čtvrtý Hirvonnen. Velmi překvapivé je šesté místo Novikova.
V SWRC vede Attiyah před Tanakem s Fiestou. Třetí je Prokop a pátý Hanninen, který na Prokopa ztrácí minutu čtyřicet. V soutěži pokračuje 24 vozů.
Průběžné pořadí po RZ5 (RZ5 León Street Stage - 1,33 km):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 0:43,24 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,7 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +18,4 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +40,9 5. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +1:38,0 6. Novikov E. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1:43,4 7. Solberg H. - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +1:56,5 8. Kuipers D - Miclotte F. Ford Fiesta RS WRC +2:31,7 9. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:40,2 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +2:40,7
Výsledky po RZ1:
Při odjezdu ze startovní rampy se vyskytly problémy na Fiestě WRC Američana Blocka. První RZ tedy neabsolvoval a dnes odstartuje v rámci SupeRally. Na vině byla elektronika.
Průběžné pořadí po RZ1 (RZ1 Guanajuato Street Stage - 1,05 km):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC 0:53,2 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +0,2 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +0,5 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1,2 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1,6 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Fiesta RS WRC +2,3 7. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +2,7 = Novikov E. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +2,7 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2,8 10. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +3,5
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?