V Mexiku pojedou nová WRC poprvé na šotolině. Petter Solberg od startu ve Střední Americe očekává docela dost, hlavně by chtěl těžit z jeho startovní pozice.
Po švédském mrazu na všechny čeká mexické horko. Ve vysokých nadmořských výškách v okolí města León jsou vždy docela speciální podmínky. Ve výšce 2 737 metrů nad mořem je spousta RZ v mlze. I přibližně 300 koňové motory závodních speciálů ztratí až 30% svého výkonu. Většinou jsou tratě rychlostních zkoušek rychlé, ale zatáčkovité s tvrdým podkladem. Některé pasáže jsou ale docela písčité, specielně po druhých průjezdech továrních jezdců, kdy jejich čtyřkolky WRC tratě trochu “rozryjí“. Po kuriózní situaci ze Švédska, kdy poslední RZ musel jet Petterův navigátor, se teď Nor do Mexika těší a cítí se být na šotolinu dobře připraven. „Těším se na to, až poprvé pojedu s DS3 na šotolině. Během našeho testu jsme se soustředili na nalezení ideálního setupu pro Mexiko. Myslím, že se nám to povedlo.“
Petter v Mexiku v roce 2008
Solberg má v ruce ještě jedno další eso. Vzhledem k tomu, že mu po Švédsku naleží až pátá pozice v průběžném pořadí, pojede v Mexiku během úvodního dne až jako pátý. To je jistá výhoda, protože jezdci jedoucí před ním trať vyčistí od volné šotoliny a Solberg tak bude mít více gripu. „Jet jako pátý je opravdu dobré. Myslím, že startovní pozice bude jedním z klíčových faktorů pro tuto rally.“Vloni byl Petter v Mexiku druhý. V napínavém finále porazil Sébastiena Ogiera na poslední zkoušce. Francouz tak skončil jen o pár vteřin třetí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?