Dvacetiletý příbramský jezdec Honza Černý vstoupil do podvědomí nejednoho českého fanouška automobilových soutěží rally svými skvělými výkony v minulých sezonách.
Do světa rally vstoupil v roce 2007, kdy vznikl pohár mládeže, v němž závodili tehdy ještě nedospělí jezdci po boku zkušených spolujezdců, kteří řídili soutěžní vůz mimo rychlostní zkoušky. V následujících sezonách Jan Černý vystřídal několik vozů s pohonem předních kol, ale i silné produkční čtyřkolky.
Stejně tak tomu bylo i v sezoně 2010, kdy po boku spolujezdce Pavla Kohouta odstartoval v neuvěřitelných 21 závodech přičemž vystřídal čtyři typy automobilů. Jan Černý startoval v soutěžích Mistrovství Evropy, Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a Ecosun Mistrovství české republiky ve sprintrally. Během sezony předvedl několik skvělých výsledků mezi nimiž jmenujme například celkové čtvrté místo na Rally Agropa Pačejov s produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX, či šesté místo celkově a třetí v hodnocení mistrovství Evropy na řecké Elpa Rally. V roce 2010 posádka Černý – Kohout ale dosáhla i na tituly ve dvoukolkách, či ve skupině A v Mezinárodním mistrovství České republiky. Z předávání cen si navíc od Autoklubu ČR odnesli trofej za „talent roku 2010.“ Tento úspěch juniorského závodníka nezůstal bez povšimnutí odborné poroty motoristických novinářů, kteří Jana Černého v anketě Zlatý volant odměnili cenou Jiřího Sedláře, což je cena pro nejtalentovanějšího automobilového závodníka ve věku do 23 let.
„Rok 2010 pro nás byl celkově rozhodně úspěšný. Některé věci se nám sice nepovedly úplně podle představ, ale s celkovým výsledkem jsem spokojený. Dařilo se nám často sedět v závodním autě a sbírali jsme zkušenosti na nejrůznějších tratích doma i v zahraničí. Občas nás trápily technické problémy, ale s tím je třeba v rally počítat a udělat všechno proto, aby to v budoucnu bylo lepší. Moc si vážím ocenění, která jsme před nedávnem převzali a zejména cena Jiřího Sedláře mě moc potěšila. Vůbec by mě nenapadlo, že budeme na tuto cenu nominováni. Jiří Sedlář byl skvělý jezdec, který ale neměl tolik příležitosti se ukázat,“ říká k ocenění pro nejtalentovanějšího mladého automobilového závodníka Jan Černý.
Rok 2011 se ale pro Jana Černého stal přelomovým zejména kvůli úspěchu v jedinečném projektu Mezinárodní automobilové federace FIA a společnosti Pirelli, kterým je takzvaný Pirelli Stars Driver. Jedná se o předem definovaný a precizní výběr nejtalentovanějších automobilových závodníků z celého světa, kteří dostanou šanci se zdarma zúčastnit šesti soutěží Mistrovství světa. Jan Černý se tak stal druhým českým reprezentantem v Pirelli Stars Driver Teamu (PSD) vedle Martina Semeráda, který se projektu účastnil v roce 2009. Jezdci PSD budou v tomto roce premiérově zařazeni do dalšího programu pro vyhledávání mladých talentů, kterým je WRC academy. Zde budou mladíci z celého světa bojovat se stejnými vozy Ford Fiesta R2 o body a také o finanční prémie, či pozornost šéfů továrních týmů mistrovství světa. WRC academy uvidíme na závodech MS v Portugalsku, na Sardinii, ve Finsku, Německu, Francii a na závěr ve Walesu.
„Jsem moc rád, že se nám podařilo v Pirelli Stars Drivers temu uspět. Je to perfektní šance dostat se do Mistrovství světa, poznat nové tratě a díky WRC academy i závodit se spoustou skvělých jezdců se srovnatelnou technikou. Budou proti nám závodit hodně rychlí kluci, kteří to zejména na šotolině hodně umí. Vzhledem k tomu, že asfaltové závody jsou jen dva z šesti, tak to nebude pro nás nic jednoduchého, ale moc se na tu příležitost těším,“ hodnotí Jan Černý možnost, která se před ním zařazením do Pirelli Stars Drivers teamu otevřela.
Do druhého závodu sezony Honzovi Černému, kterého i letos bude navigovat spolujezdec Pavel Kohout, zbývá již jen týden. Jako rozjezd soutěžní sezony roku 2011 totiž již absolvoval rakouskou Jänner rally, kde obsadil celkové skvělé čtvrté místo. Za týden jej čeká start na francouzské asfaltové Rallye des Routes du Nord, kde odstartuje s Citroenem C2 R2 Max. „Před nadcházející sezonou se snažím připravit hlavně fyzicky, k čemuž mi pomáhá i osobní trenér. Teď absolvujeme asfaltovou soutěž ve Francii, ale za další dva týdny po ní nás čeká premiéra v Mistrovství světa, což bude šotolinová Rally de Portugal. Před ní bych ještě rád absolvoval test na šotolině, ale zatím nevím kdy a kde proběhne. Máme také naplánovaný dvoudenní test v M-sportu, kde se nám jezdcům z PSD týmu budou věnovat technici, inženýři i poradci. Součástí bude i krátký test nových Fordů Fiesta R2,“ vysvětluje Jan Černý nabitý program na nadcházející týdny.
České motoristické fanoušky jistě bude zajímat program talentovaného mladého jezdce z Příbrami. Posádka Černý – Kohout má naplánovaný start v kompletním Mediasport.cz Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kromě úvodní Valašské rally, která koliduje s Rally de Portugal. Můžeme zatím prozradit, že se bude jednat o vůz s pohonem předních kol. Další starty ve sprintrally jsou v tuto chvíli v jednání.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.